Veliki broj najviših rukovodilaca i direktora u kompanijama slažu se u jednom: ako nemate savetnika za odnose s javnošću unutar organizacije, igrate ruski rulet sa reputacijom vašeg brenda.
PR više nije moguće posmatrati i tretirati samo kao odnose s medijima. Nikad i nije bio samo to. Ali danas, više nego ikada ranije, organizacije shvataju da je zadovoljstvo korisnika u velikoj zavisnosti od toga kako odnosi s javnošću kreiraju i upravljaju njihovom online prezentacijom.
1. Više od bilo koga drugog, osoba zadužena za PR zna kako da obezbedi efektan sadržaj
Već ste toliko puta čuli „Content is a king“. Mnogi se i dalje ne slažu sa ovim, ali marketing zaista treba da napravi veliki korak da bi nadrastao sve ono što mogu odnosi s javnošću. U stvari, najbolje da se podsetimo definicije „content marketinga“ koju je dao Joe Pulizzi:
“Marketing sadržaja (content marketing) je strateški marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju vrednog, tačnog i stalnog sadržaja sa ciljem da privuče i zadrži jasno definisanu publiku i da, po mogućnosti, izazove profitabilnu akciju potrošača.”
Odnosi s javnošću treba da zahvale Pulizziju jer je u par rečenica sažeo sve ono što PR u stvari jeste. Niko bolje ne radi sadržaj od PR profesionalaca. Odnosi s javnošću su oduvek testirali publiku (istraživanje, slušanje) pre nego bi napravili priče sa ciljem da informišu, uvere ili izazovu reakciju. To je dvosmeran put i u pitanju je konverzacija. To je sretanje sa publikom tamo gde se ona nalazi. Više od svega, to je prepoznavanje da niko ne želi da mu se “prodaje” i da potrošači mogu da osete i prepoznaju finese i prave vrednosti osmišljene sa ciljem da se stvori povezanost.
2. Odnosi s javnošću najbolje znaju kako da upravljaju zagušujućim online svetom
Tradicionalni odnosi s medijima više nisu dovoljni za upravljanje vašim brendom. Potrošači su sada odgovorni za sadržaj koji pokazuju jedni drugima i kojem su izloženi, više nego ikada u istoriji. Danas imamo više od 3 milijarde aktivnih internet korisnika. Ali – šta je sa kvalitetom sadržaja. Kvalitet se određuje okom potrošača, onog koji sada može odabrati informacije i izvore koje će pratiti i slušati, konverzacije u kojima će učestvovati. Ponovo, tu dolazi do izražaja PR disciplina. Pošto internet ne spava nikada, brendovi moraju konstantno održavati tačne i ažurne informacije putem svojih platformi i uvezati se sa interesantnim učesnicima.
3. Nijedna druga disciplina simultano ne promoviše i štiti brendove i reputaciju
PR je autentična disciplina zasnovana na povezanosti. Najbolja definicija PR je – raditi prave stvari, a onda osigurati da pravi ljudi znaju za to u pravo vreme. Warren Buffet je davno rekao “20 godina se gradi, a za 5 minuta se uništi” – poverenje. Kad su u pitanju društvene mreže, nije više reč o 5 minuta nego o 5 sekundi.
Da li vaša organizacija koristi efikasno odnose s javnošću? PR je savest organizacije i kompas koji joj osigurava da radi prave stvari. A kada se dese greške, onda obezbeđuje neposredne i transparentne korekcije za zaštitu brenda.
Ceo tekst pročitajte na PRdaily.
Autor:
„… ali marketing zaista treba da napravi veliki korak da bi nadrastao sve ono što mogu odnosi s javnošću.“
Hahahahha!!!! Pa kakva gomila gluposti.
Izgleda da ne znaš ništa drugo da uradiš, ti kreneš u priču kako je PR sve i kako je samo to bitno.
Prepun svet „eksperata“.