today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto baneri rade sve lošije?

Sa jedne strane, previše ih je. Više ne postoji sajt koji nema billboard baner, wallpaper i bar još jedan MPU u prvom skrolu. Sa druge strane, imamo sve više vrlo invazivnih formata – takeoveri, floateri, expandable baneri, da ne pominjemo mobilne takeover banere koji izluđuju korisnike…

U takvoj situaciji, jako je teško kreirati baner koji se ističe na bilo koji način. Naravno, možete pokušati da budete kreativni i da pokušate da se istaknete kroz upečatljiv copy i vizual i da retargetirate korisnike do iznemoglosti, ali, budite sigurni, to će pokušati i svi vaši konkurenti i time će se zbrka koja se nalazi na ekranima korisnika samo pogoršati.

Rešenje koje se često spominje, i globalno i kod nas, je content marketing, kao univerzalni odgovor na sve probleme o kojima sam pisao. Budimo realni, koliko članaka, blog postova ili e-knjiga prosečan korisnik može da pažljivo pročita? Da li će se i vaš članak naći među njima? Ne možete biti sigurni u to. Ukoliko se nadate da će svi, od lokalnih tviteraša do Ilona Maska tvitovati o tome, srećno!

Eksplozija digitalnog oglašavanja i ogromna popularnost društvenih medija su doneli korisnike koji su praktično imuni na standardne digitalne oglase i lenji da pogledaju bilo šta što je duže od 10 sekundi i dalje od dva klika. Na koji način možete da doprete do njihove pažnje? Kako da im dokažete da ste vredni 20 sekundi njihove pažnje? Kako da ih ubedite da je skroz OK da vam daju svoj e-mail ili telefon?

Današnji korisnici imaju izoštren osećaj i mogu da prepoznaju loše oglašavanje. Loše pre svega u pogledu truda. Oni hoće nešto što je primereno samo njima, žele da prepoznaju trud kompanije da kreira nešto posebno samo za njih. Pa baš tu je ključ.

Kreirajte iskustva! Nezaboravne trenutke i iskustva koja su interaktivna, personalizovana, daju korisnicima konkretnu vrednost i lako su dostupna. Šta mogu biti ta iskustva?

Istraživanje koje je sproveo sajt Tech Crunch u saradnji sa Forbes je iskristalisalo nekoliko stvari za koje možemo reći da spadaju u navedenu kategoriju:

1. Kalkulatori

Kada se sretnete sa bilo kakvim proizvodom ili uslugom online, prva stvar koja vas interesuje je cena. Kalkulator je alat kojim korisniku možete da pružite informaciju koju traži i to odmah. Kalkulatori ne moraju biti samo finansijski. Zamislite koliki engagement bi ostvarila kardiološka ordinacija koja ponudi kalkulator tipa “Izračunajte verovatnoću da obolite od srčanih bolesti” koja će uzeti u obzir telesne karakteristike, istoriju bolesti u porodici i podatke sa lekarskog pregleda. Ukoliko dodate mogućnost da korisnik zakaže pregled i pošalje rezultate iz kalkulatora direktno lekaru, imaćete pobednika.

2. Rangiranje

Ljudi vole da saznaju više o sebi, pa makar to bilo i online. Ukoliko im date mogućnost da budu rangirani po određenom kriterijumu, potrudiće se da budu rangirani što bolje. U toj “poteri” za što boljim rangom, vi dobijate veliki engagement i veliku količinu podataka. Najbolji primer za ovo su online IQ testovi, koji ne gube na popularnosti već godinama.

3. Gaming

Gaming se pruža od najjednostavnijih loyalty igara pa sve do ozbiljnih arkadnih igara za mobilne platforme. Ukoliko se koriste na pravi način, igre vam mogu doneti vrlo visok engagement i drastično uticati na brand awareness. Postoje tri osnovna uslova koja svako dobro gaming rešenje treba da ispuni – da omogućava feedback, da uključuje prijatelje i da je, naravno, zabavno. Dobar primer predstavlja Volkswagen mobilna igra koja korisnicima omogućava da se trkaju koristeći klasične VW automobile. Iako je sama igra jednostavna, ona predstavlja ceo portfolio automobila VW kroz otključavanje jačih modela kako se napreduje kroz igru.

4. Augmented reality

Augmented reality mnogi doživljavaju kao tehnološku igrariju za tinejdžere. Ali AR je prerastao u ozbiljan marketinški alat, koji obuhvata ceo spektar, od BTL aktivacija do aplikacija koje imaju ozbiljnu upotrebnu vrednost, kao u slučaju našeg virtualnog Telenor bankara. Od početaka VR na našem tržištu i prve VR aplikacije za Telenor koju smo napravili pre više od 6 godina, VR ulazi u marketinške planove i kompanije kao što su Henkel sa svojim Hair App ili IKEA sa VR salonom nameštaja postavljaju nove standarde u industriji.

Današnji korisnici znaju kada “otaljavate” marketinške kampanje i kreirate standardna, tipska rešenja. U situaciji kada imamo pretrpano tržište, takve strategije više ne donose rezultate.

Trka za pažnjom korisnika se seli sa teritorije zakupa prikaza i serviranja standardnih banera na teritoriju kreiranja i serviranja personalizovanih korisničkih trenutaka i iskustava. Budite sigurni da ste spremni za tu trku.

Piše: Igor Černiševski, Digital Account Manager, Direct Media

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!