Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Zapratimo potrošače

Uvek se iznova postavlja pitanje koliko dobro razumemo potrošače, korisnike nekog proizvoda ili usluge, pripadnike određene generacije, stanovnike određenog grada, one koji cene iskustvo ili one koje cene kupovinu i posedovanje stvari. Ako hoćemo stvarno da razumemo te ljude, ko su oni, o čemu razmišljaju, šta im je važno i kako donose odluke o kupovini, trebalo bi da malo zavirimo ispod haube.

Potrošačko ponašanje odavno više nije crna kutija, i mnogo toga vrlo dobro znamo. Ono što analiziramo je sam trenutak kupovine proizvoda, ali i šta prethodi toj kupovini, te šta se dešava kasnije. Putovanje potrošača do proizvoda počinje sa prvom idejom ili pomisli, sa iskrom potrebe koja nastaje. Između tog trenutka i kupovine samog proizvoda ili usluge, potrošač može imati tek nekoliko ili veoma mnogo tački dodira sa proizvodima koje razmatra da kupi. Kompanija treba da identifikuje na koje ključne tačke dodira treba da se fokusira kako bi bila uključena u inicijalni set razmatranja i proces aktivne evaluacije, ali i da uloži puno truda u iskustvo nakon kupovine kako bi zatvorila petlju lojalnosti. U vrlo kompetitivnoj tržišnoj utakmici u kojoj potrošači vrlo često imaju dodira sa konkurencijom, veoma je važno usmeriti ograničena sredstva na prave tačke odnosa klijenata sa brendom/ proizvodom, prave
kanale i vidove komunikacije!

Razne proizvode koristimo svakodnevno ili se sa informacijama o njima srećemo svaki dan. Ali se od jednog proizvoda gotovo više ne odvajamo. Od našeg mobilnog telefona. Tu je da bismo videli oglašavanje različitih kompanija dok smo na društvenim mrežama, tu je da vidimo koje proizvode kupuju naši prijatelji i poznanici, da znamo gde izlaze, šta ih zanima, šta na njih ostavlja utisak. Mobilnim slikamo ili pravimo video/story kako ližemo sladoled, pijemo pivo, koje smo nove patike kupili. Kako ćemo drugačije da šaljemo kodove koje pronađemo ispod otvarača, ili da platimo račun tako što ga uslikamo?

Zašto bi to trebalo da bude važno kompanijama? Zato što taj isti mobilni telefon može da im pomogne da „zaprate“ svoje trenutne i buduće korisnike, da bi saznali kako da ih zadrže odnosno privuku. Direktno od potrošača mogu da dobiju uvid u to kako izgleda njihov put do proizvoda. Ako je proizvod koji se bira npr. paket tekućeg računa, možemo da saznamo da li se potrošači prvo raspituju u filijali banke, i koliko filijala posete. Šta mogu da saznaju od prijatelja i kolega i koliko to utiče na njihovu odluku. Kako izgleda njihova onlajn pretraga za informacijama o paketu tekućeg računa. Da li biraju da pozovu korisnički centar banke ili ne.

I sve to tako što će nas sami izveštavati o koracima koje prave na putu do izbora proizvoda, putem forme istraživanja koje se zove mobilna etnografija. Ovaj način približavanja korisnicima je najmanje „uprljan“ uticajem istraživanja, jer nas potrošači sami izveštavaju o tome što rade, vide, čuju, i što je na njih ostavilo utisak. Tako što nam usput, u realnom vremenu, šalju svoje utiske, razmatranja i iskustva kroz slike, beleške, „selfi“ video snimke, ili tako što snime ekran svog mobilnog telefona dok obavljaju onlajn pretragu zajedno sa svojom naracijom koja nas vodi kroz to njihovo iskustvo. Tako saznajemo i kakav je bio njihov put, i koja je destinacija do koje su stigli. Prati se kupovno „putovanje“ jednog korisnika od početka do kraja (umesto
kombinovanja rezultata različitih korisnika).

Pogledajte kako izgledaju 3 različita puta potrošača do paketa tekućeg računa.
Istraživanje sprovedeno: maj 2018.
Istraživanje sprovela: Agencija za istraživanje tržišta MASMI
Tehnika za prikupljanje podataka: Mobilna etnografija

Autor teksta: Jelena Popović, Head of Qualitative Insights, MASMI Beograd

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!