SVET – Milioni televizijskih gledalaca u Sjedinjenim Američkim Državama od danas će biti poštedjeni „udara“ jakog zvuka tokom emitovanja reklama, jer stupa na snagu zakon koji to zabranjuje. Zakon TV-stanicama nalaže da ton tokom emitovanja reklama može biti samo dva decibela jači ili slabiji od redovnog programa, prenela je mreža En-Bi-Si (NBC).
„Dva decibela su granica posle koje gledaoci posežu za daljinskim upravljačem da utišaju ton, a TV stanice žele da gledaoci ne diraju daljince, jer je odmah pored dugmeta za ton – dugme za promenu kanala“, rekao je NBC-u stručnjak za tehnološke projekte u televiziji Džoe Adalia.
Od samih početaka televizije glasne reklame bile su povod za najenergičnije žalbe gledalaca upućenih Federalnoj komisiji za komunikacije, izjavio je DŽoel Kelsi pravnik iz grupe za zaštitu medijskih sloboda „Fri Pres“, koji je pred Kongresom svedočio o potrebi regulisanja jačine zvuka reklama.
Zakon o smanjenju jačine zvuka TV-reklama je u Senatu američkog Kongresa usvojen jednoglasno.
Izvor: Beta