Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Za uspešnu viralnu kampanju potreban je „tajni sastojak“

Istok Pavlović, jedan od najuticajnijih blogera u Srbiji, internet preduzetnik i profesor internet marketinga na FMK Singidunum specijalno za Marketing mrežu govori kako se gradi i održava reputacija u virtuelnom svetu, objašnjava na koji način se neutrališu i sprečavaju negativni komentari na društvenim mrežama i dodaje da je „tajni sastojak“ jedan od najvažnijijh stavki za dobar viralni marketing.

Kako izgraditi i održati sebe kao brend na Internetu? Šta je nephodno da bi se izgradila reputacija najuticajnijeg blogera u Srbiji?
Postoji više načina. Ja sam recimo pisao blog koji zanima veliki broj ljudi jer je tema Internet biznis. Kada pišete o nečemu što se tiče zarade putem Interneta, to automatski privlači veliki broj ljudi, jer svako tu sad vidi svoju šansu za mesto pod suncem. Da sam pisao o nekojoj drugoj temi, ne verujem da bi blog bio toliko popularan.

Jedan komentar je dovoljan da bi se dobar glas proširio, može li po tvom mišljenju jedan loš komentar da sruši ugled neke osobe ili brenda?
Jedan komentar ne može da utiče kada je pojedinac u pitanju, može samo niz loših postupaka i komentara, koji se stalno ponavljaju. Isto je kao i van Interneta, nema tu neke razlike. Ko je loš čovek, to se vidi u celokupnom profilu.
Kada su brendovi u pitanju, sve je to dosta osetljivije, jer privatni profil može da se izvuče na priču „bio mu je loš dan“ ili „ustao na levu nogu“, koliko god da je poznata ličnost. Ali brend to sebi ne može da priušti, jer se brend percipira kao skup pojedinaca koji svi zajedno „tvituju“ ili postavljaju statuse. Iako realno i to dosta zavisi od odluka jednog jedinog čoveka koji vodi profile u ime kompanije. Zato je jako važno da profil vodi specifična osoba – dovoljno odmerena da nikada neće napisati nešto ekscesno, a s druge strane dovoljno kreativna i zanimljiva da profil ne bude dosadan ljudima.

Kako bi kompanije i pojedinci trebali da reaguju na negativne komentare na Internetu? Šta bi im ti savetovao, postoji li neki efikasan „recept“?
Naravno. Ako predstavljate kompaniju, prvo pravilo rasprave na Interetu glasi „forward to Inbox“. Treba što pre konkatkirati osobu koja raspiruje vatru u privatnoj poruci, i tu ponuditi sve moguće opcije da se rasvetli slučaj. Nikako ne ulaziti u bilo kakvu raspravu koja je javna. Najbolje je sve završiti u Inboxu, dati oštećenom kupcu neke benefite, popuste, besplatan ručak sledeći put i tako dalje. U velikom broju slučaja ovako napravite prijatelja od neprijatelja, i često se dešava da vas potom ishvale i da se javno izvinu zbog nagle reakcije. By the way, ovo nije moje mišljenje već to piše u svim relevantnijim knjigama iz social media menaždmenta.

Kako napisati „savršen“ post na Facebook-u? Da li je lako ispoljiti kreativnost u virtuelnom prostoru?
Ne postoji siguran recept za savršen post, ali odlično prolaze kreativne fotografije, umetnost vezana za tematiku kojom se profil bavi. Danas bar postoji milion konceptualnih umetnika i lako je pronaći relevantna dela, npr. ako vodite profil kompanije koja prodaje kafu, ima bar 100 umetnika koji prave neke slike, skulpture od kafe i slično. Wikipedija je prepuna zanimljivih i neobičnih informacija koje možete podeliti u jednoj kratkoj rečenici jednom u tri dana. Treba ponekad pitati ljude za mišljenje, i tako dalje. Sve se svodi na to da povećate takovani EdgeRank na Facebooku (nevidljivi broj koji određuje „zanimljivost“ privatnog profila ili fan stranice), jer što je veći taj broj, veće su šanse da se status sa tog profila probije do više ljudi. Dakle, verovatnoća pojavljivanja statusa zavisi ne samo od zanimljivosti statusa već i od ukupnog „skora“ svih statusa do sada. Zato, ako primetite da nešto nije prošlo dobro u prvih sat vremena, slobodno obrišite, da vam ne kvari EdgeRank.

Danas mnogi pričaju o viralnom marketing, ali poneki nisu baš sigurni šta je to i šta se pod tim podrazumeva? Da li domaće kompanije imaju sluha za ovaj vid poslovanja?
Viralni marketing se menja iz godine u godinu, bitno je samo držati korak i gledati koji su sad kanali aktuelni. Pravi se u poslednje vreme dosta viralnih kampanja, ali retka je viralna kampanja koja stvarno uspe, jer ljudi moraju emotivno da se vežu za nju i da pričaju o njoj. Nije samo dovoljno ispoštovati strukturu virala, postaviti na Fejsbuk i slično, mora da ima „tajni sastojak“, a ja sam tokom godina metodom pokušaja i pogreške otkrio na koji se način taj tajni sastojak pravi. Nije nimalo lako, i uvek može da se pogreši. To vam je kao film, snima se godišnje na hiljade filmova, i svi oni ispoštuju tehničke uslove i imaju strukturu scenarija „po knjizi“. Ali prava emocija, i ono što ljude odjednom motiviše da pričaju o filmu, to je teško ubosti.

Da li se uticaj interneta približio uticaju ostalih medija kada je ovaj region u pitanju? Hoće li u skorijoj budućnosti Srbija potpuno preći iz oflajna u onlajn?
To je sad pitanje na koje se može odgovoriti na hiljadu načina… Mogu da vam izvučem neku statistiku po kojoj je Internet uticajniji od televizije, i neku drugu po kojoj je TV i dalje daleko ispred. Ali bitno je da se taj progres dešava nezaustavljivo. U mom svetu, recimo, niko od mojih prijatelja ne gleda televiziju. Svi konzumiraju informacije isključivo online, gledaju filmove i serije online. Svi će preći pre ili kasnije. Niko neće hteti da čeka seriju ili vesti na televiziji ako može jednim klikom da gleda online, a već sad može puno toga.

Autor: Mirjana Marić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!