BRENDOVI BUDUĆNOSTI
Da bismo pričali o budućnosti, moramo pre svega krenuti od centra usmerenosti svih naših aktivnosti – a to su, naravno, naši potrošači. Znamo da su oni danas veoma zahtevni, njihove potrebe se stalno menjaju i žele da imaju aktivnu ulogu u stvaranju vrednosti podrazumevajući da proizvodi koje kupuju oslikavaju ono što oni misle i osećaju. Suštinki su postali pravi istraživači, kritički razmišljaju i putem društvenih mreža tragaju za novim proizvodima i novim načinima zadovoljenja svojih potreba. Jedno od češćih pitanja koje mi u Štarku sebi postavljamo i u slanim i slatkim kategorijama je “Kako bi trebalo da se ponaša brend i šta da poruči generacijama budućih potrošača odraslih na pametnim telefonima i na internet platformama?” Odgovor je jasan. Evolucijom. Konstantnim razvojem. Koncept samog brenda i brendiranje se uvek oslanjalo na percepciju posmatrača, a budućnost je donela da je ta percepcija postala doživljaj. Zato svi Štark brendovi, teže ka tome da stalno prate ali, još važnije, da stvaraju trendove. Svesni smo da kao brendovi budućnosti moramo imati jaku i jasnu bazu koju verno čuvamo, ali i stalno raditi na pomeranju svojih granica kroz razigravanje ponude. Više nije dovoljno pružiti samo kvalitetan proizvod već moramo uvek težiti ka tome da ponudimo više, da inventivnim, kreativnim i vizionarskim razmišljanjem pružamo dodatnu vrednost koja će potrošače budućnosti navesti da ostanu verni našim brendovima.
BUDUĆNOST KOLABORACIJA U MARKETINGU
U današnje vreme kada se na svakodnevnom nivou „rađaju“ novi brendovi i tržište se kontinuirano menja i razvija jasno je da nijedan put više nije utaban i siguran. Za brendove je postao pravi izazov kako se istaći u masi i ponuditi potrošačima nešto što će vaša konkurencija teško moći da isprati. Ako tome dodamo da stalno tražimo način da povećamo prodaju proizvoda i da dodjemo do novih potrošača, nameće se logična ideja da se brendovi udružuju, da sarađuju i zajedno stvaraju atraktivne ponude. U Štarku se možemo pohvaliti jakim i prepoznatljivim brendovima, i da smo se više puta igrali i „spajali“ brendove praveći zanimljive i zapažene kombinacije. Kao sjajan primer navela bih Napolitanku sa Bananica ukusom, koji je najprodavaniji SKU u segmentu ukusa i već duže vreme ima svoju verne obožavatelje. Svesni smo da tržište postavlja sve teže uslove poslovanja i već danas se podrazumeva da brendovi i kompanije smislenije i efikasnije koriste svoje resurse i tehnologije, unapređuju svoje procese pa je kolaboracija jasan pravac nadogradnje brendova u cillju odgovora na sve zahtevnije potrebe kupaca. Ne postoje pravila sa kim i kako sklopiti partnerstvo, ali se mora postaviti cilj šta se tom saradnjom želi postići. Štark brendovi imaju jasno definisane ciljeve, dugoročnu strategiju i ambiciju pa ideju kolaboracije ne usvajamo po svaku cenu da bismo odgovorili na trenutne izazove, već kao pronalaženje načina za kvalitetnu saradnju koja će doprineti izgradnji modernijeg brenda ili omogućiti brendu da proširi polje svog delovanja i osvoji nove potrošače.
BRENDOVI I BENEFITI KOLABORACIJA
Kolaboracijom kompanije žele da kreiraju nove proizvode, da osveže svoju ponudu i time privuku pažnju i novu publiku. Dostupnost informacija putem digitanog sveta navikla je potrošače na brze promene. Oni su danas, više nego ikada veoma zainteresovani i otvoreni za nove ukuse, neobične teksture i zanimljive kombinacije brendova i proizvoda koji su primamljiv spoj. Kolaboracija brendovima pruža mogućnost da izlaze iz svojih kategorija, da budu prisutni i van svojih sezona, da proširuju tržista i opseg delovanja stvarajući put ka novim ciljnim grupama. Omogućeno im je da stvaraju proizvode koristeći tehnologije svojih partnera, da generišu novu tražnju nenarušavajući polja delovanja u svojim kategorijama i što je najvažnije da grade imidž svog brenda u modernijem i inovativnijem pravcu. Ovakve saradnje obično uvek budu primećene, izazivaju snažne reakcije, donose moć i konkurentsku prednost. Da, osvojiti potrošača danas podrazumeva da izlazite iz okvira klasične originalnosti, ali brendovi moraju znati da ovakvi inovativni poduhvati mogu doneti veliku slavu, ali moraju biti pažljivi i svesni svih potencijalnih rizika, ukoliko izazovu negativne reakcije i gubitak poverenja.
ŠTARK I FRIKOM SARADNJA
U Štarku stalno težimo ka usavršavanju proizvoda i ulažemo u novu tehnologiju u cilju pružanja najkvalitetnije ponude našim potrošačima. Želimo da budemo najbolji u svim kategorijama u kojima smo prisutni i iz tog usmerenja proizilaze inovacije ali i unapređenja osnovnog asortimana. Međutim, već duže vreme smo svesni da su ukusi naših brendova oni koje bi potrošači rado probali u drugačijim formama i kategorijama što smo u prethodnoj godini i ostvarili. Saradnjom sa kompanijom Frikom, napravili smo hrabar iskorak u kategoriji sladoleda sa brendom Najlepše želje kao logičnim pravcem za čokolade, a zatim smo legendarni sladoled preoblikovali i u našim pogonima napravili Kapri čokoladu i dezerte uz koje letnji osećaj traje cele godine. Inovacije su u obe kategorije postigle izvanredne rezultate i izazvale sjajne reakcije potrošača. Rezultati su premašili sva naša očekivanja, oba brenda su ostvarila prisutnost na tržištima van svojih sezona i na insistiranje potrošača obe inovacije su zadržane u asortimanima. Naš uspeh se krije u tome što smo našli nove načine da zadovoljimo potrebe potrošača – da kada je toplo imaju priliku da se rashlade uz omiljeni ukus čokolade, a sa druge strane da kada je hladno, u zimskom periodu, umesto sladoleda gickaju čokoladu sa prepoznatljivim ukusom Kaprija. I naravno ključno je da su to zaista preukusni proizvodi koji bude sva čula. Za kraj mogu reći da smo postigli sve naše ciljeve, privukli veliku pažnju, osvojili nove potrošače i doprineli izgradnji brenda prevashodno u domenu modernosti i inovativnosti. Jer za brendove uvek važe ista pravila – konstantna fleksibilnost, prilagodjavanje, osvajanje novih ciljnih grupa i pronalaženje načina da odgovorite na nove potrebe potrošača, čak i kada za to nemate sopstvene kapacitete, a kolaboracija je upravo jedan od uspešnih načina koji vam to može omogućiti.
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Milica Gajić, Marketing manager for chocolate group of brands, SBU Snacks, Atlantic Grupa