Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Za uspeh brendova danas zaslužni su, pre svega, potrošači!

Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Olja Nestov, Senior Digital Marketing Specialist, Atlantic Grand.

Kako danas merimo uspeh brenda na digitalnim kanalima? Da li je danas presudan broj lajkova?
Za uspeh brendova danas zaslužni su, pre svega, potrošači. Oni su ti koji imaju centralno mesto u digitalnoj eri a brendovi i timovi koji stoje iza njih su tu da pažljivo osluškuju njihove potrebe, prate trendove i prilagođavaju se tržištu na kom posluju. Digitalni marketing upravo omogućava dvosmerno komuniciranje sa potrošačima i daje brendovima mogućnost da se uspešno prilagođavaju promenama na strani tražnje, i to u realnom vremenu – što je uslov zdravog razvoja marketinga i biznisa u celini. Brend iskustvo postaje osnov konkurentnosti, dok se sadržaj na digitalnim kanalima danas meri kvalitativnim pokazateljima uspešnosti, kakvi su share-ovi, save-ovi i komentari. Broj lajkova svakako nije presudan, već korisnost koju naš sadržaj ima za našeg potrošača, te sentiment koji izaziva. Digital je merljiv kanal kada ga posmatramo samo kao medij, međutim ako uzmemo u obzir digitalnu transformaciju i digitalizaciju korisničkog iskustva, posebno izraženu u doba Covida, sa razvojem e commerce, quick commerce, social commerce, postaje jasno da se uspeh marketinga danas meri stepenom digitalizacije proizvoda i iskustava, što ćemo tek spoznati kroz Web 3.0. Zato je važno da se brendovi vode strategijom, da postoji digitalna agenda i da se KPIs na digitalu postavljaju i mere u skladu sa brend i biznis ciljevima. Tada je merljivost digitala u funkciji brenda a ne sama sebi cilj, što je neretko slučaj na manje razvijenim tržištima.

Kakvo nam digitalno iskustvo brendovi u Srbiji danas kreiraju?
Verujem u svetlu digitalnu budućnost u Srbiji. Mnogi pomaci u industriji su vidljivi, dok su naši potrošači visokih očekivanja jer su svoje digitalno iskustvo gradili kroz gigante kakvi su Google, Meta, Amazon. Za Atlantic Grupu, lidera u industriji hrane i pića jugoistoka Europe i Grand kafu to je svakako izazov, jer smo u obavezi da ponudimo vrhunsko potrošačko iskustvo. Prvi smo koristili BLOCKCHAIN tehnologiju na Grand Single Origin kategoriji, kako bismo pružili našim potrošačima mogućnost da se uključe u bitne ekološke i teme održivog razvoja, te da postanu eksperti i upoznaju ceo put kafe, od plantaže do šoljice. Zatim, pokrenuli smo društveno važne teme fizičkog i mentalnog zdravlja u Srbiji, u saradnji sa Institutom za javno zdravlje Srbije Dr Milan Jovanovic Batut. Uz poziv “Hajde da imamo vremena za pregled”, donirali smo preko 5000 mamografskih pregleda, dok smo u saradnji sa vodećim online portalima i poznatim Influenserima aktivno radili na podizanju svesti o važnosti prevencije mentalnog zdravlja u našoj zemlji. Dakle, brend iskustvo danas treba da je u funkciji svog korisnika jer su brendovi i korisnici u direktnoj vezi i upravo nam razvoj digitala danas omogućava snažan napredak društva budućnosti.

Da li bi brendovi trebali da uskoče u brzi voz TikToka? Zašto?
Sve zavisi od postvaljenih ciljeva i strategije brenda – segmentacije, pozicioniranja i targetiranja korisnika. TikTok je svakako sadržajno zanimljiv i drugačiji od Facebooka i Instagrama, ali opet ne treba zanemariti Meta kompaniju i njihovu prilagodljivost, te u tom smislu Reels format prati popularnost ove rastuće mreže. Iako je populacija na Tiktoku sve brojnija, sada bilionska i to je najbrže rastuća mreža koju smo imali prilike videti do sada, u Srbiji je svakako najbliža Generaciji Z. Imajući to u vidu a opet vodeći se brend strategijom, kreirali smo Grand staklenu džezvu sa ciljem modernizacije rituala ispijanja turske kafe i približavanja mlađoj ciljnoj grupi. Sadržaj je plasiran organski, putem TikTok mreže, i to od strane UGC kreatora – korisnika brenda. Postao je viralan “preko noći “- za 48 sati zabeleženo je preko 2 miliona pregleda koju su isključivo generisali korisnici generacije Z što je, spram postavljenih brend ciljeva, istaknut rezultat. U planu razvoja TikToka su mnoge funkcionalnosti, od streaming-a muzike do naprednih shopping opcija i verujem da ćemo i u našem regionu uskoro videti njegov pun potencijal.

Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Lično sam ponosna na svaku uspešnu digitalnu kampanju Grand kafe, zadovoljstvo naših potrošača i posledično dobre poslovne rezultate i radujem se novim uspesima. Ponosna sam i na nagrade koje smo dobili, jer su takmičenja način da prenesemo dobre prakse i unapredimo tržište komunikacija u Srbiji. Izuzetno sam ponosna na inovacije koje smo uveli u kategoriju kafe, koje su pomerile granice struke i to na svetskom nivou, što potvrđuje učešće na internacionalnim takmičenjima kakav je Digital Communication Awards. Ponosna sam i na interesovanje za digitalni marketing koje raste, kako u Atlantic Grupi, tako i van kompanije, što prepoznajem kao predavač i Koordinator Digital modula na AcademIAA 2022, gde smo ove godine imali najveći broj prijava za ovu edukaciju u organizaciji IAA asocijacije. Najponosnija sam na Grand kafa tim i naš veliki brend, koji već duži niz godina živimo i kreiramo sa puno ljubavi. Ponosni smo zajedno na sve prilike i mogućnosti da unapredimo brend iskustvo i ponudimo potrošačima onu “šoljicu više” i doprinesemo široj zajednici, kako u Srbiji tako i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji. Jer, sve nas spaja, i miris i ukus!

Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!