YouTube zna šta ste gledali prošlog leta

Kada je samo godinu dana nakon osnivanja i uzlazne popularnosti YouTube-a, Google kupio ovu platformu, bilo je jasno da njen vrtoglavni uspeh tek počinje. Do danas, kada publika širom sveta dnevno na ovom kanalu pogleda milijardu sati video sadržaja, YouTube se konstantno razvijao otvarajaći nove načine konzumacije sadržaja i nove opcije za pojedince, oglašivače i brendove. U tom procesu stvoren je i novi potrošač – sa novim navikama, novim ponašanjem i novim preferencijama.

Posledično, kako mreža pribavlja sve više saznanja o publici prateći njihova interesovanja i aktivnosti, kreativna komunikacijska industrija nailazi na redefinisane izazove. Inicijalno, uspešne kampanje su smisleno prilagodjavale koncepte i ideje iz ATL komunikacije ka digitali – prevodeći ih u online formate koji odgovaraju specifikama kanala, usmerene ka masovnoj publici – široko, ili specifično – segmentirano po demografskim karakteristikama.

Nepregledne količine video sadržaja dostupnog u svakom trenutku i apsolutna sloboda odabira, menjaju dosadašnje tipizirane kriterijume za segmenaciju publike. Svako može odabrati da pogleda (ili preskoči) određeni video sadržaj, nevezano od uzrasta, pola, teritorije ili jezika. Zato demografska segmentacija ne znači nužno da će poruka doći do prave publike, a još manje naići na željeni prijem – da sadržaj bude primećen, odgledan do kraja, zapamćen, a u idealnom slučaju komentarisan, podeljen ili samoinicijativno potražen na mreži.

Prema analizi tima BBDO knows, planersko-strateške platforme svetske advertajzing mreže BBDO, YouTube nam nudi tri ključne mogućnosti za kreiranje komunikacije koja odgovara pravoj publici podjednako koliko i pravom kanalu istovremeno:

Relevantnost: Podaci ispred targetiranja.
Kreativa vođena podacima, koliko god strašno zvučala, omogućava da se analiza potrošačkog puta u kupovini uposli u kreativnom rešenju, tako da ono bude relevatno u datom trenutku i pokreće na akciju. Manje strašan je podatak koji to potkrepljuje – prema Nielsen istraživanju 5-35% povraćaja na investiciju dolazi iz targetiranja, a 50-80% iz kreative. Slično tome, trostruko više pažnje potrošači posvećuju sadržajima koje su okarakterisali kao sebi relevatne.

Namera: Ponašanje ispred demografije.
Prilikom targetiranja, prednost treba dati interesovanjima publike kao i namerama da proizvod ili uslugu kupe. Netflix u promociji serije Narcos plasira različite oglase publici zainteresovanoj za sport u odnosu na biznis, na primer. Pojedinačne kreative su prilagođene preferencijama, iako su zasnovane na istom konceptu i koriste iste motive, elemente i muziku. Dodatno, YouTube plasira sadržaj u odnosu na sklonost ka kupovini koju je moguće utvrditi na osnovu prethodnog ponašanja u Google browseru. Tako poruke, umesto na imidž i svesnost o brendu, mogu odmah biti fokusirane na taktički cilj, kupovinu. Oglasi plasirani na ovaj način su 20% bolje upamćeni i beleže 50% veću svest o brendu.

Narativ: Personalizovano ispred opšteg.
Set videa koji sukcesivno prate jedan narativ može dovesti do boljeg pamćenja poruke i većeg izgleda za razmatranje kupovine. Kontekstualni sadržaji se plasiraju u zavisnosti i od toga da li je gledalac prethodni video pregledao do kraja ili ga je, na primer, preskočio, što ostavlja značajan prostor za kreativnost. I daje rezultate. Na primer, film Deadpool je zabeležio rast u pretraživaču od 200% nakon emitovanjja serije ovakvih, sukcesivnih oglasa.

Iz ove perspektive YouTube ima nepregledan, neosporan potencijal za ispoljavanje kreativnosti koja rezultira efikasnoj i efektivnoj komunikaciji. Na pametan način integrisane mogućnosti i opcije ga čine jedinstvenim, superiornim proizvodom kog vole potrošači, brendovi, i kreativci.

Za Marketing mrežu tekst napisala:

Milena Maksić, Digital Director, OvationBBDO


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari