today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Vraški delotvoran native advertising!

Moda native marketinga ujedinila je sveto trojstvo – medije, marketingaše i ‘piarovce’ – u pokušaju poštenog prenosa precizno odabranih informacija do ciljane publike.

Tako danas marketinški stručnjaci menjaju način na koji oglašavaju proizvode svojih klijenata. Puko ‘kliktanje’ na oglase na internet stranicama 2000. godine činili su devet odsto ukupnog oglašavanja na internetu. Danas ih je manje od jedan odsto. Već nekoliko godina native marketing mnogo je uspešniji u komunikaciji nego što je ikad bilo tradicionalno online oglašavanje.

– Native oglašavanje nije novost na komunikacijskom tržištu. Reč je, zapravo, o odgovoru komunikacijske industrije, odnosno marketinške i PR industrije, na promene u ponašanju potrošača, koji su zasićeni komercijalnim porukama i sve manje skloni konzumaciji standardnih formata oglasa, bilo da je reč o tradicionalnim bilo o novim medijima. Native oglašavanje ima zaista velik potencijal ako se primenjuje mudro – tvrdi Elena Wolsperger Dolezil, direktorka Korporativnih komunikacija Dukata mlečne industrije.

Kao osnovni razlog zbog kojeg je native oglašavanje toliko uspešno jeste što korisnik ne oseća da mu je reklama nametnuta.

– Neretko svedočimo manje uspešnim oblicima native oglašavanja jer oglašivači još nisu skloni kreiranju sadržaja lišenog brendiranja. Ipak, na hrvatskom tržištu vide se pomaci u razumevanju i primeni native oglašavanja, odnosno stvaranja relevantnog sadržaja skrojenog po meri za ciljanu grupu. Odličan su primer profili na Facebooku i/ili Instagramu nekih domaći kompanija, posebno u prehrambenom sektoru, koje u prvi plan sve manje stavljaju vlastiti asortiman i ‘followerima’ svakodnevno nude kvalitetan sadržaj s kojim se potrošači mogu poistovetiti i primeniti u svakodnevnom životu, a sve u skladu s filozofijom robne marke – dodatno objašnjava Wolsperger Dolezil.

Kako arhitekti sponzorstava zamišljaju oglašavanje u hrvatskim kanalima, govori za Lider Amela Pašalić, PR direktorka agencije 404.

– Već neko vreme svedoci smo velikih promena u medijima i marketingu. Mediji su pod velikim pritiskom pronalaženja poslovnog modela koji bi funkcionisao, a velik deo nekadašnjih marži medijskih agencija završava u tehnološkim kompanijama. Ipak, nakon nekoliko godina možemo reći da se naziru novi poslovni modeli i da se polako učimo živeti u novom okruženju. Velike tehnološke promene znatno menjaju komunikaciju u celom svetu, pa tako i kod nas. Masovni mediji gube ulogu kakvu su imali, na raznim uređajima i/ili medijima komunicira se u svakom trenutku, a proizvodnja sadržaja i potražnja za njima raste neverovatnom brzinom. Dolaze generacije kojima je sve medijski posredovano i koje traže neverovatne količine sadržaja, stoga neke transformacije i promene koje se događaju u industriji oglašavanja i PR-a nisu ništa neobično. One su dobre i ne treba ih se bojati i posmatrati ih sa strane jer upravo nas te promene teraju da se dalje razvijamo. Na kraju, promene i novi trendovi mogu dugoročno doneti korist medijima, ali i korisnicima. Ideja native marketinga nije potpuno nova jer već postoje sponzorisani sadržaj, advertorijali, testemonijali i slično. Novi je nivo kvaliteta i pristup modelu – kaže Pašalić.

Ceo tekst pročitajte na portalu Lider.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!