today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Vlada je tamo gde su građani, pa i na društvenim mrežama

Pre nekoliko meseci je u nedeljniku „Vreme“ objavljen tekst pod nazivom „Komunikativna vlada“, koji sam napisao u obliku smernica i praktičnih saveta o tome kako bi pravilno i kvalitetno trebalo da komunicira nova Vlada Srbiije, a koji uključuju i eksternu komunikaciju putem društvenih mreža. Društvene mreže su moćan kanal za dvosmernu komunikaciju, a korišćenje najnovijih komunikacionih alata i tehnika pomaže promovisanju transparentnosti i pojačanog angažmana čime se komunikacija sa građanima podiže na novi nivo – efikasniji i efektivniji.
Svedoci smo da se političari pojačano aktiviraju tokom predizbornih kampanja, a da nakon izbora te aktivnosti obično utihnu. Međutim, građani su na pomenutim medijima prisutni sve vreme i koriste ih sve više u svakodnevnoj komunikaciji i potrazi za informacijama, pa očekuju da i vladini komunikatori budu prisutni tu.
Iako su vladine institucije kao zvanični izvori informacija, po nekim mišljenjima nekompatibilne sa neformalnim načinom komuniciranja na društvenim mrežama, prednosti ovakve komunikacije su velike. Od mogućnosti da osete raspoloženje javnog mnjenja, dobiju povratne informacije, ideje i predloge gradjana koje mogu da implementiraju u svoj akcioni plan, preko toga da za kratko vreme pruže građanima one informacije koje oni žele, bez nepotrebne papirologije i redova ispred šaltera, do toga da su u mogućnosti da povećaju svest građana o ulozi i značaju svog resora.
Vlada Srbije nema zvanične naloge na popularnim društvenim mrežama poput Facebook-a i Twittera, a iz Kancelarije za odnose sa medijima kažu da nema ni potrebe da ih otvaraju. Kakav apsurd! Vlade zemalja u našem okruženju ne dele takvo mišljenje. Primera radi, Makedonija je prisutna i na Facebook-u i na Twitter-u, pa čak i na YouTube-u. Crna Gora ima čak dva Twitter naloga, od kojih je jedan na engleskom jeziku. Slovenija takođe komunicira putem Twitter-a, a najaktivnija je Hrvatska, koja ima svoje naloge na Facebook-u, Twitter-u, YouTube-u, pa čak i Tumblr-u i Flickr-u.
Ipak, ne treba otvarati naloge na svim društvenim mrežama po svaku cenu i bez dobro pripremljene komunikacijske stratetije i obučenog tima, jer je potrebno da komunikacija bude svrsishodna, a ne predmet ismevanja građana zbog upotrebe viralnih šala i neprikladnih objava.
Jedan od poslednjih primera dobre prakse kod nas je i nedavni potez Ministarstva finansija i privrede, koje je otvorilo svoj nalog na Facebook-u i Twitter-u. I to je za svaku pohvalu! Koliko je ovom potezu doprineo sam ministar Dinkić koji je već neko vreme prisutan na Twitter-u nije važno, bitno je da su nova vrata otvorena.
Važno je i da Vlada i njena ministarstva budu svesna da će njihov rad uvek biti kritikovan (na društvenim mrežama i van njih), jer je to tako zbog prirode posla koji obavljaju, ali je još bitnije da slede dobre primere jer će svako nastojanje da se približe narodu i budu efikasni u komunikaciji – građani znati da cene. Pa i NASA još uči o komunikaciji na društvenim mrežama, a što ne bi i naši državni komunikatori.

Autor teksta: dr Borislav Miljanović, Represent Communications
Izvor: Biz Life

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!