Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Vizuelizacija podataka – lakoća i efikasnost poslovnog izveštavanja

Među bogatom zaostavštinom Petera Drukera na polju teorije menadžmenta i modernog poslovanja ostala nam je i jedna izreka koja već je dugo opšte mesto i mantra kapitalizma današnjice: “Ne možemo da upravljamo onim što ne možemo da izmerimo”.

Međutim, ono što smo izmerili, moramo i da prezentujemo u adekvatnom formatu. Vizuelizacija podataka jedan je od ključnih elemenata funkcije poslovnog izveštavanja koja ga čini bržim i efikasnijim, što sa svoje strane olakšava tekuće poslovanje, ali i preduzimanje strateških poteza kompanija – kreatora, primalaca i korisnika vizuelizovanih izveštaja.

Cilj vizualizacije podataka
Koncept i svrha vizuelizacije podataka su izuzetno jednostavni. Cilj je prezentovati podatke i informacije na jasan, efikasan i način prijemčiv čoveku, pojednostavljujući njihovo čitanje, razumevanje i kasniju analizu i korišćenje.

Globalna evolucija u poslovanju donela nam je pojavu da se od sve većeg broja zaposlenih traži kreiranje, slanje i primanje najraznovrsnijih izveštaja zarad donošenja odluka. Ukoliko ti izveštaji ne bi bili adekvatno grafički “upakovani”, vreme za njihovo iščitavanje, obradu i usvajanje bilo bi nedopustivo dugo i išlo bi nauštrb produktivnosti. To se pogotov odnosi na podatke koji se nalaze u teško čitljivom obliku, poput tabela sa stotinama ili hiljadama ćelija ili alfanumeričkih tekstova na ogromnom broju strana, čije čitanje bi iziskivalo veliki utrošak vremena i psihičkog napora čoveka.

Kako je vreme najveća vrednost, a čovek vizuelno biće, imperativ vizuelizacije je jasan – mnoštvo podataka potrebno je pretvoriti u grafičke, ljudskom umu jasne i prijemčive forme. Pritom, tokom procesa se ne sme narušiti integritet podataka jer se ovaj vid optimizacije njihove recepcije tiče isključivo forme njihove prezentacije, a nikako suštine.

Ključni BI trendovi
Paralelno sa evolucijom radnih mesta koja su zahvaljujući automatizaciji sve manje vezana za prost fizički rad i princip proizvodne trake, evoluiraju i alati za poslovno izveštavanje. Jedna od najbitnijih karakteristika obavljanja posla, dodatno naglašena u doba pandemije, je mobilnost. Već uveliko prisutna i pre COVIDA-19, mobilnost je nešto što će nam i posle njega ostati u amanet i to intenzivnije nego ikada. Rad sa bilo kog mesta (WFA – Work From Anywhere) podrazumeva i sveprisutno korišćenje cloud tehnologija i rešenja. Zaista, ako muziku, filmove i druge sadržaje možemo da prenosimo u realnom vremenu, sa bilo koje lokacije gde postoji pristup internetu, treba da očekujemo i da BI (Business Intelligence – poslovno izveštavanje) alat koji koristimo bude osposobljen za isto.

Pored univerzalne dostupnosti korisnikovih podataka, ključni BI trendovi vizuelizacije su sažeti u engleskom akronimu AAA: upotreba veštačke inteligencije (AI), automatizacija i augmentacija (kombinovanje virtuelne i žive realnosti). To indikuje zaokret ka ‘pametnim’ BI aplikacijama koje same uče i postaju izuzetno efikasne u obavljanju rutinskih, zamornih, pa i komplikovanih zadataka. Analitička  kuća Gartner predviđa da ćemo do 2025. većinu primljenih informacija apsorbovati u formi ljudski prirodnog narativnog sadržaja, a da će 75% tog sadržaja biti generisan od strane automatskih sistema.

Grafički predstavljeni podaci se brzo apsorbuju i dalje koriste
“Pakovanje” podataka u vizuelnu formu u tolikoj meri prožima sve aspekte društva da skoro više ni ne obraćamo posebnu pažnju na to. Vizuelizacija je odavno izašla iz okvira biznisa i vidimo je svugde – od mimova na društvenim mrežama do prognoze vremena na televiziji. I tu se pokazuje osnovna dodatna vrednost vizuelizacije podataka – te podatke ljudski um lako usvaja i (sam ili pomoću alata) dalje prerađuje, uočavajući razne trendove, anomalije u pojavama, kreirajući pitke narative, koristeći ih kao argumentaciju za svoje stavove i odluke i drugo.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!