Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti! Mreža si ti!

Oglašavanje

spot_img

ISPRATI

Verujemo u moć pojedinca

Sanja Tomić, Employee Communication Manager, A1 Srbija i dobitnica Mark Awards priznanja u kategoriji INTERNAL COMMUNICATIONS MANAGER OF THE YEAR, koje dodeljuje Marketing mreža najuspešnijim stručnjacima iz kompanija u Srbiji. Tim povodom govorila je za naše specijalno izdanje Mark Club.

Kako biste ocenili stanje internih komunikacija u Srbiji?

Interne komunikacije definitivno dobijaju na značaju poslednjih godina u kompanijama u Srbiji. Tome je doprinela i pandemija korona virusa koja je u fokus stavila dobrobit zaposlenih i potrebu da se sa njima više i češće komunicira zbog rada na daljinu. Lideri su, takođe, uvideli da su zaposleni pravi ambasadori brendova i kompanija, i da je potrebno da, pre svega, oni budu informisani o kompanijskim planovima i aktivnostima, a zatim i korisnici usluga. To nije bio slučaj pre desetak godina. Potrošač je bio jedino važan i zadovoljenje njegovih potreba.

Interne komunikacije su važne i radi privlačenja i zadržavanja talenata, koji imaju drugačija očekivanja od kompanija vezana, pre svega, za adekvatan balans između privatnog i poslovnog života. Posvećuje se veća pažnja benefitima za zaposlene koje je potrebno interno iskomunicirati, a zatim i eksterno u vidu employer brandinga koji, u poslednje vreme dobija na značaju, takođe. Sada u mnogim kompanijama imamo i pozicije posvećene isključivo iskustvu zaposlenih na poslu (employee experience menadžeri), i to je prirodni i poželjni razvoj internih komunikacija.

Sve ovo se najviše dešava u velikim kompanijama, dok u malim i srednjim preduzećima postoji veći prostor za unapređenje internih komunikacija i podizanje svesti o važnosti brige o zaposlenima. Posvećenost ljudima i njihovoj dobrobiti je nešto na čemu može više da se radi u Srbiji. Koliko ćemo biti posvećeni zaposlenima, toliko će oni biti posvećeni poslu i kompanijskim ciljevima. Potrebno je više slušati ljude, ohrabrivati ih i uključivati ih u odlučivanje. U tom smislu, interne komunikacije treba da budu još prisutnije u srpskim firmama i vremenom postanu strateški partner lidera u poslovanju.

Šta uspešne kompanije danas mogu dodatno da ponude svojim zaposlenima i privuku talente?

Kompanije koje su spremne da se prilagode novim potrebama zaposlenih i obezbede im veću fleksibilnost i bolje uslove rada imaće prednost u privlačenju i zadržavanju talenata. Više nije dovoljno samo raditi u jakoj kompaniji za dobru platu. Zaposleni žele da budu vrednovani, da imaju osećaj pripadnosti kompaniji kojoj je stalo do svojih zaposlenih, ali i do zajednice u kojoj posluju. Žele da imaju mogućnost napredovanja i razvoja – ostvarenja svog punog potencijala.

Hibridni način rada se sada već podrazumeva kao pogodnost koju talenti očekuju od poslodavca. Dakle, rad na daljinu, fleksibilno radno vreme i poštovanje slobodnog vremena. Uz to svakako idu u paketu i pogodnosti vezane za dobrobit i zdravlje zaposlenih, pa i njihovih porodica. Kompanija koja želi da privuče talente mora da neguje i korporativnu kulturu, koja promoviše jednakost, različitost i inkluziju, ali i da ima jasnu viziju i vrednosti koje zaista živi u praksi i nema ih samo na papiru.

Da li je B2E (business to employee) model poslovanja budućnosti?

Sudeći po svemu pomenutom, da, B2E je već model poslovanja sadašnjosti, pa i budućnosti, nadam se. Zaposleni je konačno u centru pažnje, gde mu je i mesto. Ukoliko želimo da budemo atraktivni korisnicima kao kompanija, moramo najpre da budemo atraktivni zaposlenima i zadobijemo njihovo poverenje. Ostaje još da ovaj model primeni što više kompanija i radi na unapređenju iskustva zaposlenih koji posledično kreiraju i dobro korisničko iskustvo za potrošače.

Kako danas merimo uspeh internih komunikacija?

Rezultati internih komunikacija se mere već oprobanim metodama koje uključuju ankete, istraživanja zadovoljstva zaposlenih, fokus grupe, praćenje reakcija i interakcija na poslovnoj društvenoj mreži ili intranetu. Takođe, sam uspeh kompanije i rezultati poslovnih ciljeva pokazuju koliko su interne komunikacije efikasne i uspešne.

Pored svih ovih alata, važno je osluškivati ljude. Redovna razmena informacija sa timovima iz različitih delova organizacije i upoznavanje načina na koji funkcionišu mogu da pokažu koliko su ljudi upućeni u aktuelna dešavanja i poslovne ciljeve kompanije i pomognu u oceni uspešnosti internih komunikacija. Kao rezultat tog osluškivanja, mislim da ćemo vremenom sve više raditi na personalizaciji poruka koje šaljemo različitim grupama zaposlenih i time dobiti bolji efekat komunikacije.

Koji projekat biste izdvojili u 2021. godini na koji ste najponosniji, a koji je ostvario izuzetne rezultate?

To bi definitivno bio uspeh internih komunikacija na projektu rebrendiranja Vip mobile u A1 Srbija koji se desio početkom 2021. godine. Interna kampanja je, tokom celog projekta rebrendiranja, bila realizovana online i uspela da ljude drži redovno informisanim i zainteresovanim za sve promene koje su usledile.

Nakon ove velike transformacije, tim internih komunikacija imao je za cilj da povrati zajedništvo među zaposlene, učvrsti njihovu posvećenost i motivaciju u okruženju novog brenda i ojača korporativnu kulturu. Osmišljavanjem i realizacijom niza kreativnih aktivnosti posvećenih zaposlenima, želeli smo da otklonimo sumnje i strahove od promena, omogućimo zaposlenima da sagledaju snagu novog brenda koji uvažava postojeće vrednosti i kulturu, i izgrade osećaj pripadnosti. U isto vreme, internom komunikacijom želeli smo da osnažimo kolege da i sami pokreću i prihvate promene, verujući u moć pojedinca kao jednog od važnih stubova A1 brenda.

Međusobna podrška kolega, kreativnost, entuzijazam i volja da se u neizvesnim uslovima da maksimum i održi duh našeg kolektiva rezultat je na koji smo posebno ponosni.

Šta za Vas znači Mark Awards priznanje i kako će ono uticati na Vašu dalju karijeru?

Samo postojanje Mark Awards priznanja je značajno za naše tržište, jer doprinosi promociji struke, deljenju dobrih primera iz prakse i priča profesionalaca, koji nas inspirišu da pomeramo granice. Iako se ovo priznanje dodeljuje pojedincima za lične poslovne uspehe, jasno je da iza uspeha pojedinca u kompanijama, posebno kada je reč o internim komunikacijama, stoje timski rad i neizostavna saradnja sa brojnim kolegama. Mark Awards priznanje je veoma lepa potvrda uspešnosti i snage internih komunikacija u koje smo kolege i ja uložili mnogo energije, truda i kreativnosti poslednjih godina u težnji da sačuvamo zajedništvo i jedinstveni timski duh koji krasi kompaniju A1 Srbija.

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!