today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Vaša kompanija zaostaje, a vi to ni ne znate!

SEO, newsletteri, blogovi, mrežno oglašavanje i društvene mreže nisu budućnost poslovanja, nego preokret koji se već dogodio. Jeste li propustili svoj voz? Vreme je da se saberete i napokon shvatite taj internet!
Pokušali ste, uložili i vreme i novac, ali nije uspelo. Angažovali ste studenta koji će se baviti onlajnom ili agenciju koja vam je obećala milion lajkova do kraja godine, a onda se dogodilo upravo suprotno – internet je kaznio vas. Planirate odustati jer taj internet marketing nije za vas, vaše poslovanje je specifično, otvarate nepotrebne fronte, izlažete kompaniju i sebe napadima…
No nikako ne preporučujemo odluku o odustajanju – i imamo dobre argumente za to. Okruženje se u proteklih nekoliko godina promenilo i neprestano se razvija: zastarele tehnike više ne prolaze, a ono što je vredelo prošlog meseca danas više nije relevantno. Pre nego što krenemo sa savetima kako se snaći u toliko promenjivoj situaciji, pogledajmo trenutno stanje.
Danas 80% korisnika pretražuje proizvod pre nego što se odluči na kupovinu, 70% čita komentare drugih korisnika o tom proizvodu, dok 68% korisnika započinje proces odlučivanja pretraživanjem ključnih reči proizvoda ili usluge koju traže. U takvoj stvarnosti imperativ je biti prisutan i pratiti trendove u digitalnom marketingu, odnosno navike korišćenja raznih platformi. Da li to uistinu moguće korišćenjem tradicionalnog modela marketinga i, na primer, kopiranjem velike godišnje tablice iz godine u godinu? Razmislite, možda ipak niste učinili dovoljno kako biste iskoristili internet…

Brzina + kreativnost + saradnja = agilni marketing
Agilnost je sposobnost koja bez narušavanja kontrole tela omogućava brze promene smera kretanja te nagla usporavanja i ubrzanja. ”Agilnost u poslovanju predstavlja skup organizacijskih kultura i vrednosti temeljenih na promenjivim i prilagodljivim aktivnostima te višefunkcionalnim timovima.“ (Forbes, 2014.) Taj pristup trenutno prevladava u oblasti razvoja softvera, ali je prihvaćen i u mnogim drugim oblastima u kojima su se tradicionalne metode pokazale nedovoljnima. Primena agilnosti u marketingu naziva se agilni marketing, a predstavlja skup aktivnosti koji dovodi do veće kreativnosti, bržeg i lakšeg testiranja, pametnijeg napretka i konačno, boljih rezultata.

Šta učiniti kako biste postali agilni?
”Kreiranje agilne organizacije započinje kulturom. Marketinški stručnjaci moraju definisati viziju organizacije koja žele biti – vođena brojkama, prilagodljiva, spremna na saradnju i eksperimente – i kako žele funkcionisati. Ključno je stvoriti viziju i sa saradnicima razgovarati, oblikovati i jačati model koji žele ostvariti”, tvrde u konsultantskoj kući CMG Partners koja je sprovela istraživanje o agilnosti u marketingu. Tako su zaključci ispitivanja 40 marketinških menadžera i stručnjaka u svetu sledeći – agilnost koja se tipično koristi u razvoju softvera postiže veće rezultate i u marketingu. CMG Partners navodi sedam principa koje treba slediti kako biste postigli rezultate agilnim marketingom:

1. Fleksibilnost i fokus
Agilne vođe znaju da mogućnost koju imaju danas možda neće biti na raspolaganju i sutra. Osnovna pretpostavka je da moraju uvek biti spremni na ispravljanje i promenu smera. Slepo praćenje godišnjeg plana, uz silne promene koje se događaju, jednostavno više nema smisla.

2. Praćenje podataka
Donošenje odluka temeljenih na jasno uspostavljenim metrikama dovodi do rasta i boljih rezultata. ”Ako želite biti agilni, brojke moraju imati središnju ulogu u procesu donošenja odluka”, rekao je predsednik organizacije koja je radila spomenuto istraživanje. Znati šta merite, na koji način merite te postavljanje parametara koje ćete meriti pre nego što započnete s projektom je ključno. Jedino tako tim koji radi na projektu može brzo odgovoriti na promene koje se događaju, umesto da naknadno raspravljaju kako će predstaviti rezultate kampanja.

3. Istrajnost i spremnost na eksperimentisanje
Kako biste postigli agilnost, važno je odlučiti se na rizike i učiti od njih. Drugim rečima, potrebno je prihvatiti greške i pristati na učenje. Ovaj korak često predstavlja problem u organizacijama, jer se zaposleni teško na njega odlučuju. Zato agilni vođa mora znati i moći stvoriti prostor u kojem njegov tim može eksperimentisati bez straha od posledica i odgovornosti.

4. Jasnost i transparentnost
Agilne marketinške vođe veruju kako transparentnost u marketingu ubrzava procese i saradnju. Otvorenost prema timu s kojim rade, približavanje načina na koji se pojedini procesi sprovode, njihov status i ostali detalji mogu znatno ojačati poverenje unutar organizacije. Transparentnost smanjuje broj grešaka, zbunjenost, šumove u komunikaciji i ojačava tim. Tako agilne vođe kreiraju okruženje u kojem svako zna čime se drugi tim trenutno bavi i zašto, što olakšava deljenje informacija i efektivnu saradnju.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Jasno&Glasno.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!