Vaša kompanija zaostaje, a vi to ni ne znate!

SEO, newsletteri, blogovi, mrežno oglašavanje i društvene mreže nisu budućnost poslovanja, nego preokret koji se već dogodio. Jeste li propustili svoj voz? Vreme je da se saberete i napokon shvatite taj internet!
Pokušali ste, uložili i vreme i novac, ali nije uspelo. Angažovali ste studenta koji će se baviti onlajnom ili agenciju koja vam je obećala milion lajkova do kraja godine, a onda se dogodilo upravo suprotno – internet je kaznio vas. Planirate odustati jer taj internet marketing nije za vas, vaše poslovanje je specifično, otvarate nepotrebne fronte, izlažete kompaniju i sebe napadima…
No nikako ne preporučujemo odluku o odustajanju – i imamo dobre argumente za to. Okruženje se u proteklih nekoliko godina promenilo i neprestano se razvija: zastarele tehnike više ne prolaze, a ono što je vredelo prošlog meseca danas više nije relevantno. Pre nego što krenemo sa savetima kako se snaći u toliko promenjivoj situaciji, pogledajmo trenutno stanje.
Danas 80% korisnika pretražuje proizvod pre nego što se odluči na kupovinu, 70% čita komentare drugih korisnika o tom proizvodu, dok 68% korisnika započinje proces odlučivanja pretraživanjem ključnih reči proizvoda ili usluge koju traže. U takvoj stvarnosti imperativ je biti prisutan i pratiti trendove u digitalnom marketingu, odnosno navike korišćenja raznih platformi. Da li to uistinu moguće korišćenjem tradicionalnog modela marketinga i, na primer, kopiranjem velike godišnje tablice iz godine u godinu? Razmislite, možda ipak niste učinili dovoljno kako biste iskoristili internet…

Brzina + kreativnost + saradnja = agilni marketing
Agilnost je sposobnost koja bez narušavanja kontrole tela omogućava brze promene smera kretanja te nagla usporavanja i ubrzanja. ”Agilnost u poslovanju predstavlja skup organizacijskih kultura i vrednosti temeljenih na promenjivim i prilagodljivim aktivnostima te višefunkcionalnim timovima.“ (Forbes, 2014.) Taj pristup trenutno prevladava u oblasti razvoja softvera, ali je prihvaćen i u mnogim drugim oblastima u kojima su se tradicionalne metode pokazale nedovoljnima. Primena agilnosti u marketingu naziva se agilni marketing, a predstavlja skup aktivnosti koji dovodi do veće kreativnosti, bržeg i lakšeg testiranja, pametnijeg napretka i konačno, boljih rezultata.

Šta učiniti kako biste postali agilni?
”Kreiranje agilne organizacije započinje kulturom. Marketinški stručnjaci moraju definisati viziju organizacije koja žele biti – vođena brojkama, prilagodljiva, spremna na saradnju i eksperimente – i kako žele funkcionisati. Ključno je stvoriti viziju i sa saradnicima razgovarati, oblikovati i jačati model koji žele ostvariti”, tvrde u konsultantskoj kući CMG Partners koja je sprovela istraživanje o agilnosti u marketingu. Tako su zaključci ispitivanja 40 marketinških menadžera i stručnjaka u svetu sledeći – agilnost koja se tipično koristi u razvoju softvera postiže veće rezultate i u marketingu. CMG Partners navodi sedam principa koje treba slediti kako biste postigli rezultate agilnim marketingom:

1. Fleksibilnost i fokus
Agilne vođe znaju da mogućnost koju imaju danas možda neće biti na raspolaganju i sutra. Osnovna pretpostavka je da moraju uvek biti spremni na ispravljanje i promenu smera. Slepo praćenje godišnjeg plana, uz silne promene koje se događaju, jednostavno više nema smisla.

2. Praćenje podataka
Donošenje odluka temeljenih na jasno uspostavljenim metrikama dovodi do rasta i boljih rezultata. ”Ako želite biti agilni, brojke moraju imati središnju ulogu u procesu donošenja odluka”, rekao je predsednik organizacije koja je radila spomenuto istraživanje. Znati šta merite, na koji način merite te postavljanje parametara koje ćete meriti pre nego što započnete s projektom je ključno. Jedino tako tim koji radi na projektu može brzo odgovoriti na promene koje se događaju, umesto da naknadno raspravljaju kako će predstaviti rezultate kampanja.

3. Istrajnost i spremnost na eksperimentisanje
Kako biste postigli agilnost, važno je odlučiti se na rizike i učiti od njih. Drugim rečima, potrebno je prihvatiti greške i pristati na učenje. Ovaj korak često predstavlja problem u organizacijama, jer se zaposleni teško na njega odlučuju. Zato agilni vođa mora znati i moći stvoriti prostor u kojem njegov tim može eksperimentisati bez straha od posledica i odgovornosti.

4. Jasnost i transparentnost
Agilne marketinške vođe veruju kako transparentnost u marketingu ubrzava procese i saradnju. Otvorenost prema timu s kojim rade, približavanje načina na koji se pojedini procesi sprovode, njihov status i ostali detalji mogu znatno ojačati poverenje unutar organizacije. Transparentnost smanjuje broj grešaka, zbunjenost, šumove u komunikaciji i ojačava tim. Tako agilne vođe kreiraju okruženje u kojem svako zna čime se drugi tim trenutno bavi i zašto, što olakšava deljenje informacija i efektivnu saradnju.

Ceo tekst pročitajte na blogu agencije Jasno&Glasno.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari