today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uticaj digitalnog marketinga na decu i mlade u Hrvatskoj

REGION – Primećuju li deca i mladi oglase na internet stranicama i društvenim mrežama? Razlikuju li sponzorisane od standardnih sadržaja na internetu? Dele li putem interneta svoje lične podatke za pristup besplatnim sadržajima i susreću li se sa marketinškim sadržajima neprimerenim svojoj dobi? Odgovore na ova i slična pitanja pružila je anketa o uticaju digitalnog marketinga na dečija prava na internetu, sprovedena u sklopu saradnje UNICEF-a i HURA!-e u oblasti odgovornog maketinga i oglašavanja prema deci.

UNICEF za Hrvatsku sproveo je anketu među decom i mladima u Hrvatskoj o tome jesu li svesni kako funkcionišu tehnike digitalnog marketinga, obraćaju li pažnju na marketinške sadržaje dok „surfaju” internetom i koriste se društvenim mrežama te jesu li upoznati s time kako upravljati svojom privatnošću na internetu. U anketi je učestvovalo 1.092 mladih iz svih hrvatskih županija, a većina njih je starosti od 16 do 19 godina (75%).

U kojoj dobi deca i mladi u Hrvatskoj otvaraju profile na društvenim mrežama?
Jedan od najvažnijih rezultata ankete jeste da mladi u Hrvatskoj profil na društvenim mrežama otvaraju u vrlo ranoj dobi. Iako otvaranje profila na društvenim mrežama nije dopušteno deci mlađoj od 13 godina, dve trećine ispitanika (61%) učinilo je to pre te starosne granice. Posebno zabrinjava podatak da je 5% učesnika otvorilo profil u dobi od 7 ili 8 godina, a njih 16% sa 9 ili 10 godina.

Izloženost dece marketinškim sadržajima na internetu
Kada je reč o izloženosti dece marketinškim sadržajima na internetu, većina učesnika ankete (69%) primetila je da ih ponekad prate oglasi s mrežnih stranica koje su posetili (bihevioralni oglasi ili remarketing), a gotovo svi učesnici (89%) primetili su oglase u mobilnim aplikacijama kojima se koriste. Više od polovine dece i mladih (52%) razlikuje plaćene (sponzorisane) od standardnih tekstova na portalima. Ipak, trećina učesnika (34%) nije znala da na mrežnim portalima postoje plaćeni tekstovi, a jedna sedmina njih uopšte ih ne razlikuje od standardnih tekstova (14%). Kada je reč o uticaju influensera na potrošačke navike dece i mladih, anketa je pokazala da kod većine ispitanika (88%) influenseri koje prate na internetu nisu uticali na kupovinu.

Izloženost dece neprimerenim marketinškim sadržajima na internetu
U kontekstu neprimerenih sadržaja kojima su deca i mladi izloženi, važno je istaknuti one koji utiču na njihovu sliku o sebi te koji ih mogu podstaknuti na negativne obrasce ponašanja. Rezultati sprovedene ankete pokazuju kako većina učesnika (57%) nije primetila oglase za odrasle na društvenim mrežama i internet stranicama koje posećuju. No ipak zabrinjava da je čak petina učesnika ankete ipak primetila neprikladne oglase, među kojima posebno navode pornografski sadržaj i eksplicitne fotografije, kao i alkoholna pića, e-cigarete, kockanje i igre na sreću i dr.

Više detalja o rezultatima ankete: https://zabum.hr/zabum-voice/

Izvor: HURA

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!