U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2024. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih devet godina.
Nakon poslovno loše 2022. i 2023., agencije za zakup medija u Srbiji, tokom 2024. godine beleže dvocifren rast poslovnih prihoda i trocifren rast neto dobiti. Deset od 27 agencija zabeležilo je pad neto dobiti u 2024. godini. Na rang listi došlo je do „prestrojavanja“ u TOP 10, a od ove godine na listi je i agencija MMS Communications.
DIRECT MEDIA UNITED SOLUTIONS, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila rast poslovnog prihoda za 8,85%, ali pad neto dobiti za 34,49%. Broj zaposlenih ostao je na istom nivou. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice DIRECT MEDIA KOMUNIKACIJE, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži rast poslovnog prihoda za 46,72% i pad neto dobiti za 177,23%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija MEDIA POOL. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2024. za 2,58%, ali i veliki rast neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za oko 18%.
MMS COMMUNICATIONS našao se ove godine na trećem mestu po poslovnom prihodu od medijskog dela biznisa. Prema podacima koje je našoj redakciji dostavila ova agencija, udeo medijskog biznisa u ukupnom prihodu ove agencije u 2024. godini iznosio je čak 66,92%, odnosno oko 3,47 milijardi dinara. Broj zaposlenih u medijskom delu biznisa brojao je 33.
Agencija MEDIA HOUSE ove godine je na četvrtom mestu po poslovnom prihodu iz 2024. Ova agencija zabeležila je značajan rast poslovnog prihoda za 24,67% i rast neto dobiti za 16,31%. Broj zaposlenih u 2024. povećan je za 5,26%.
UNIVERSAL MEDIA zauzela je peto mesto po poslovnom prihodu u 2024. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 24,81% i snažan rast neto dobiti od 419,31%, a broj zaposlenih uvećan je za 4%.
U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i WAVEMAKER, OMD MEDIA, ESSENCEMEDIACOM, CAS MEDIA i NOVA COMMUNICATIONS. Od ovih pet agencija, najveći rast poslovnog prihoda u 2024. godini ostvarila je agencija Nova Communications (26,07%), dok je Essencemediacom jedina ostvarila pad prihoda od 6,13%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 27 pravnih lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. U 2024. godini nije otvorena ni jedna nova agencija u ovoj kategoriji.
Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2024. povećan je za 29,79%, dok je neto dobit povećana za čak 231,10%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija beleži rast od 8,17%.
Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 950 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs