today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uskoro o modelu finansiranja RTS i Tanjugu

Pomoćnik ministra kulture Dragan Kolarević najavio je da će do 24. jula biti poznat model budžetskog finansiranja javnih servisa – Radio televizije Srbije i Radio televizije Vojvodine, a da je ideja da deo Tanjuga bude vladin servis za informisanje, a deo te novinske agencije verovatno bi postao akcionarsko društvo.
Kolarević je 17. jula novinarima u Skupštini Srbije, nakon sednice Odbora za kulturu i informisanje, rekao da se razgovara o više modela finansiranja javnih servisa, među kojima je i model po kome bi se određeni procenat iz budžeta izdvajao za javne servise. „Nadam se da ćemo u sredu na sajt ministarstva postaviti nacrte zakona o javnim servisima i elektronskim medijima, čime bi počela javna rasprava koja mora da traje najmanje 21 dan i u okviru toga su predviđene javne debate“, rekao je Kolarević i dodao da se očekuje da se ti zakoni pred poslanicima nađu na jesen.
„Kada je u pitanju finansiranje iz budžeta, jedan od modela na koji ćemo se ugledati je Zakon o javnim radiodifuznim servisima u Crnoj Gori, koji je prihvatila EU“, rekao je Kolarević. Govoreći o državnoj novinskoj agenciji Tanjug, on je rekao da postoji ideja da se ta agencija, po nemačkom modelu, pretvori u vladin biro za komunikacije.
„Ideja je da Tanjug bude vladin servis za informisanje, za prikupljanje informacija iz sveta i slanje, i taj zakon može vrlo brzo da se donese, onda bi jedan deo Tanjuga verovatno išao u privatizaciju, delile bi se akcije, i on bi išao na tržište“, rekao je Kolarević. Pomoćnik ministra je na sednici Odbora za kulturu informisao poslanike da su zakoni o javnom informisanju i međima, o elektronskim medijima i o javnim medijskim servisima rađeni u saradnji sa ekspertima iz EU, a svog predstavnika i posmatrače u izradi zakona su imali i mediji.
Sednici odbora prisustvovali su i predstavnici novinarskih udruženja, koji su zamerili što se kasni u primeni medijske strategije. Javna rasprava o nacrtu zakona o javnom informisanju završena je u martu ali još nije poznato kakav će predlog zakona biti dat na usvajanje. Radna verzija tog zakona, koju je izradila radna grupa Ministarstva kulture i informisanja, predviđa prelazak medija sa budžetskog na projektno finasiranja i povlačenje države iz svih medija.
Strategija razvoja sistema javnog informisanja u Srbiji do 2016. godine, odnosno Medijska strategija kako se najčešće naziva, usvojena je u septembru 2011. godine, ali još nisu doneti zakoni koji bi omogućili ostvarivanje ciljeva iz strategija.

Izvor: Beta

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!