Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Uloga kreativne agencije odavno prevazilazi kreiranje komunikacijskih rešenja!

Uloga kreativne agencije odavno prevazilazi kreiranje komunikacijskih rešenja. Nivo odgovornosti se takođe menja. Promene možemo čitati i kroz prelazak na “value based compensation” modele gde se doprinos i performans agencije direktno vezuje za tržišni performans brenda. Taj pravac je ispravan, a kompleksnost leži u pravovremenom i punom uključenju agencije u procese i odluke koje stoje iza jednog brenda. Najčešće to nije na vreme tj. iza klijentovog briefa već stoji poslovna odluka koja svaki dalji rad vezan za strateško i komunikaciono planiranje usmerava na određeni način. Postoje naravno i instance zajedničkog rada u fazi kreiranja brend planova i to daje najbolji rezultat.

Svedoci smo i kompleksnih odnosa između marketing službi klijenata sa službama prodaje, razvoja, new product developmenta ili distribucije. Cela stvar funkcioniše kao kompleksan network , a dobar ste lider ukoliko ne tretirate sve činioce kao zasebne poslovne jedinice ili pratite proces u hijerahijskom smislu, već menadžujete network. Ovo je dosta zahtevno za kompanije. Takođe bitna stvar jeste povezanost individualnih ciljeva između svih bitnih činioca u procesu. Često nedostaje sinergije ka zajedničkom cilju. Nivo odgovornosti je takođe teritorija gde se rađaju nesuglasice. Ako niste integralni deo u postavljanju brend plana i inicijativa, vi ste na strani egzekucije tih inicijativa. No vaša egzekucija mora biti podržana i ostalim elementima “value chain”-a.

Važan element naravno predstavlja i poverenje klijenata u kapacitete i know-how agencije kao strateškog partnera i čak u nekim instancama i kao konsultanta. Agencije sa druge strane moraju da budu sigurne da njihovi kapaciteti u domenu strateškog planiranja mogu realno da odgovore na poslovne izazove i ciljeve. Postavlja se takođe i pitanje u kojoj meri i na koji problem možete reagovati tj. rešiti ga samom komunikacijom, koliko god ona bila briljantna i kreativna. Možda će potrošači voleti vašu kampanju, ali se barijera ka korišćenju ili lojalnosti krije u nečem drugom – dostupnost, kvalitet, cena….
Naše iskustvo sa velikim brendovima ukazuje jasno na sve veću potrebu da agencija bude uključena u kompletan proces i u što ranijoj fazi. Rezultat te potrebe jeste jačanje i razvoj našeg strateškog odeljenja kroz vreme. Njega karakteriše sveobuhvatan pristup i portfolio usluga: od definisanja i postavke brenda, strategije razvoja portfolija, praćenje i razumevanje svih indikatora kategorije i brenda do consumer/shopper analitike i sa tendencijom razvoja novih disciplina – posebno u domenu analitike.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Olivera Perković, Managing Director agencije McCann Beograd

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!