Mike Brandt, osnivač agencije Urge iz Danske i jedan od predavača na festivalu KAKTUS 2015 govori koje su prednosti people-focused kompanija, kako možemo identifikovati potrebe potrošača i šta je Advertisingawesomeness.
Koje su prednosti people-focused kompanija, kada govorimo o potrošačima?
Prednost people-focused kompanija jeste što one zapravo znaju šta njihovi potrošači žele. Rezultat u ovakvim kompanijama neće izostati, budući da će one ovakvom strategijom okupiti veliki broj zadovoljnih potrošača. Zamislite svet u kom brendovi zaista „služe“ potrebama potrošača u potpunosti! Moguće je. Pored toga, people-focused kompanije, dobro poznavajući potrebe svojih potrošača, mnogo lakše ulaze na druga tržišta, stiču dominaciju, zarađuju više novca.
S druge strane, i agencijama je mnogo zabavnije i lakše da rade sa klijentima koji neguju people-focused strategiju, budući da imaju jasnu sliku kome plasiraju neki proizvod ili uslugu.
Kako identifikovati ključne potrebe potrošača?
Potrebno je ući u njihove cipele, napustiti kancelariju i upoznati se sa tim ljudima. Podaci koje budete dobili od njih u direktnom kontaktu pomoći će vam da shvatite njigove potrebe i želje, ali i u svojoj kompaniji napravite prioritete i krenete pravim putem. Brojke i procenti na papiru nekada ne daju potpunu sliku. Za pravu strategiju, koja će doneti rezultate, potrebno je izaći na teren.
Koji su ključni koraci za izgradnju jedinstvenog brenda?
Svaki brend menadžer ima želju da stvori jedinstven brend i to se vezuje za staru školu marketinga. Davno je prošlo vreme kada smo mogli da budemo usmereni samo na tržište, umesto na ljude. Nekada je glavni cilj nekog brenda bio da bude drugačiji i bolji od konkurencije. A šta mislite da svoje poslovanje usmerite ka potrebama vaše ciljne grupe, a ne na takmičenje? Ako budete tako razmišljali, nije vam potrebno da imate jedinstven brend.
Šta je Advertisingawesomeness? I zašto je ovaj pravac u oglašavanju najbolji za brendove?
Zaboravite na proizvode, zaboravite ideje i kampanje – to su principi na kojima se temelji Advertisingawesomeness. Ono na šta treba da obratite pažnju jeste – definisanje poslovanja, identifikacija potreba vaše ciljne grupe, dodatne vrednosti brenda, prototip i testiranje. Sve ovo vrlo je lako primenjivo u oglašavanju.
Danas kada se sve brzo menja i kada potrošači traže sve više i više od brendova i kompanija, potrebno je da nađete način da im „služite“. U suprotnom, uskoro ćete moći da zatvorite kompaniju.
Prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015 biće održan 29. oktobra u Beogradu, pod sloganom „Ideje koje opstaju“. Više informacija pronađite na www.kaktus.rs.
Autor: Ivana Parčetić Mitić