today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

U Beogradu održan “Google Consumer Barometer”

Google je predstavio rezultate svog Consumer Barometer istraživanja, sprovedenog u saradnji sa IAB Europe i TNS Infratest, sa ciljem da se obezbedi uvid u navike potrošača i upozna sa načinom na koji potrošači koriste Internet kao izvor informacija pri donošenju odluke šta će kupiti.
U ovom istraživanju, koje pruža uvid kompanijama u to kako potrošači pretražuju na Internetu i van njega pre nego što se odluče na kupovinu, učestvovalo je više od 2.500 posetilaca sajtova u Srbiji, koji imaju opciju kupovine datog proizvoda ili kategorije usluge. Razmatrano je trideset šest različitih kategorija podeljeno u sedam sektora među kojima su maloprodaja, tehnologija, namirnice i zdravstene usluge, auto industrija, mediji i zabava, putovanja, finansije i nekretnine. Posetiocima su postavljana pitanja vezana za proizvode kupljene u poslednjih dvanaest meseci, a pitanja su bila o tome kako istražuju informacije o željenom proizvodu i kako odlučuju šta će kupiti.
Darko Dujić, direktor razvoja poslovanja u kompaniji Google za Adriatik region rekao je: “Istraživanje je pokazalo da u Srbiji internet ima najveći uticaj na donošenje odluke o kupovini. Tako u zavisnosti od kategorije, između 53 i 92 odsto pretraživanja proizvoda i donošenja odluka nastaje korišćenjem Internet izvora. Na primer, u sektoru maloprodaje, 69 odsto pojedinaca koji su kupili neki maloprodajni artikal, prethodno je izvršilo pretragu i donelo odluku nakon pretraživanja nekog internet izvora, iako je samo 18 odsto kupovine zapravo učinjeno online. Online transakcije u sektoru maloprodaje su manje od onih u Sloveniji, koje iznose 23 odsto.“
Dujić dodaje: „Građani Srbije koji koriste Internet najčešće donose odluku o kupovini proizvoda u kategoriji putovanja gde čak 92 odsto pretražuje, dok 36 odsto i obavi online kupovinu. Posle putovanja, druga najčešća je kategorija portošačke elektronike i mobilnih uređaja gde 89 odsto ispitanih pretražuje informacije po Internetu, a njih 26 odsto i izvrši kupovinu online. Tu je i kategorija medija, gde na primer spadaju bioskopske karte, sa čak 81 odsto ispitanih koji su pretraživali proizvod po internetu, dok je 26 odsto izvršilo kupovinu online. Što se tiče donošenja odluke o kupovini tehničkih uređaja ili maloprodajnih artikala, većina kupaca u Srbiji počne sa pretragom nedelju dana pre kupovine. Podaci takođe pokazuju i sjajan potencijal za poboljšanje direktne online kupovine u kategoriji finansija i osiguranja, pošto manje od 10 odsto građana Srbije obavlja ove transakcije na taj način, dok, na primer, u Baltičkim zemljama taj procenat iznosi preko 60 odsto.
Andrej Koštomaj, marketing menadžer za region Adriatika, dodao je: “U poređenju sa ostalim zemljama iz regiona jugoistočne Evrope, vidimo mnogo mogućnosti u regionu Adriatika. Velike kompanije kao i male i srednje firme bi morale da učine svoje prozvode i usluge vidljivijim na Internetu, da bi korisnici mogli da ih pronađu i da se o njima informišu. Ukoliko se ponuda kvalitetnih internet sajtova poveća, potražnja će takođe rasti, što je iskustvo sa drugih tržišta.”
U prethodnih 12 meseci, u maloprodajnom sektoru u Srbiji, kategorije na koje je najviše uticala Internet pretraga su kućni aparati 89 odsto, potom knjige 85 odsto i sportska oprema 85 odsto, za kojima slede odeća i modni dodaci sa 66 odsto. Istovremeno, stvari iz ovih kategorija koje su najčešće kupovane online su bile knjige sa 34 odsto, i sportska oprema sa 18, dok su stvari za uređivanje kuće bile najmanje kupovani proizvodi sa samo 10 odsto. Većina ljudi ode na Internet da pronađe proizvod koji im se dopada i mesto gde žele da ga kupe, a nakon toga odu u radnju i kupe ga. Ukoliko prodavac nameštaja nije prisutan na internetu, vrlo verovatno ne crpi svoje mogućnosti u punom obimu. Kupci nameštaja više ne idu od radnje do radnje kako bi pronašli ono šta im je potrebno, već istražuju online”, zaključio je Koštomaj.
U Srbiji (97 odsto), Hrvatskoj (98 odsto) i Sloveniji (91 odsto), Google je najpopularnija alatka za pretraživanje interneta, a građani Srbije najčešće koriste desktop računare i tablete kako bi pretraživali informacije u oblasti putovanja (84 odsto), kao i proizvode iz kategorije tehnologije (80 odsto). U isto vreme, sa mobilnih telefona se najčešće pretražuju informaije vezane za putovanja (10 odsto) i stvari iz kategorije medija i tehnologije (po 9 odsto).
“Ovo istraživanje omogućava da kompanije otkriju neke zaista korisne informacije, na primer, informacije o tome koji prozvodi se više pretražuju online, a koji više offline, da li korisnici koriste smart telefone ili desktop računare za svoja pretraživanja i za koju kategoriju proizvoda, kao i koliko dugo pre same kupovine oni pretražuju proizvode. U današnje vreme, veoma je važno da se razumeju ove informacije kako bi kompanije mogle da izađu u susret svojim korisnicima” , zaključio je Joško Mrndže, direktor kompanije Google za Adriatik region.

Izvor: Personal magazin

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!