Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

TV oglašavanje značajno će preći u digitalno!

spot_img

REGION – O trendovima u digitalnom oglašavanju, sličnostima i razlikama u regionu i na svetskim tržištima za Express govori Daniel Ackermann iz agencije Degordian.

Prisutni ste u New Yorku, Londonu i Beču, imate nekoliko kancelarija i u regionu. Koje su sličnosti i razlike u digitalnom oglašavanju na tim tržištima?
Jednom rečju – ogromne. New York, London, San Francisco – najnaprednija tržišta. Traži se izuzetan kvalitet. Više se ceni fokus. Otvoreni su prema internacionalnim partnerima. Brzi su u donošenju odluka. Konkurencija je veoma velika. Radna snaga je veoma skupa i zainteresovani za partnere van države. Znaju samo nestati i prestati se javljati. Beč – naprednije tržište od Hrvatske, ali ne mnogo. Malo tržište i zatvoreno. Austrijanci vole sarađivati sa Austrijancima te su konekcije veoma važne. Hrvate manje cene i minus je što smo iz Hrvatske. Spori su u donošenju odluka i pregovori često traju dosta dugo. Veoma su precizni i drže se procesa/dogovora. Region – manje razvijeno tržište. Loše jer mnogo toga nije razvijeno, dobro jer ima jako puno potencijala za rast. Slaba konkurencija. Malo tržište i veoma povezana tržišta.

Svetski je trend da će digitalni budžeti već ove godine biti veći od TV budžeta za oglašavanje. Kada očekujete taj trend kod nas?
Hrvatska je malo tržište. Na manjim tržištima odnosi kompanija su mnogo snažniji i prilagođavanje trendova je mnogo sporije. Hrvatska veoma zaostaje za trendovima te je udeo digitala jedva nešto viši od 10%. No ipak, ima ogroman rast (prošle godine preko 40%). S druge strane TV oglašavanje ima najveći udeo u budžetima u Hrvatskoj. Smatram da će se TV oglašavanje u idućih 5-10 godina drastično disruptirati i preći u digitalno oglašavanje što će isto pozitivno uticati na budžete digitalnog oglašavanja

O kakvoj TV disrupciji govorite?
Dolaskom digitala, većina medija je disruptirana osim same televizije. U Hrvatskoj, print je sa 785M kn u 2008. pao na 275M kn u 2015. U istom periodu udeo TV oglašavanja se povećao sa 42% na 51%. No promene se dešavaju. Izrazito jačaju platofme poput Youtubea, Facebook videa, Snapchata te sve napadaju TV budžete. Omogućavaju targetiranje po polu, godinama, interesovanjima, preciznija merenja i analize itd. Osim toga, Netflix, HBO GO, Amazon Prime, Apple ulažu milijarde u content i postaju sve veća konkurencija tradicionalnim TV kućama.

Ceo intervju pročitajte na http://www.express.hr/

Foto: Danijel Berkovic (PIXSELL)

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!