Prvi put u svetu zabeležen je pad broja preuzetih mobilnih aplikacija za praznike, kada je promet inače najveći. Flurry, jedna od većih kompanija koje se bave oglašavanjem na prenosnim uređajima, merila je aktivaciju uređaja i broj preuzimanja aplikacija tokom proteklih božićnih praznika. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 400.000 aplikacija širom sveta.
Sam Božić poslednjih nekoliko godina je po pravilu bio dan kad bi se zabeležilo najviše preuzimanja aplikacija u godini, uglavnom zbog toga što bi puno ljudi dobilo nove uređaje na poklon, pa bi ih hteli odmah da iih sprobaju, između ostalog i tako što bi preuzimali i instalirali aplikacije na njih.
Sve dosad za Božić bi se beležilo dvostruko više preuzimanja nego bilo kog drugog dana. Ove godine prvi put se dogodilo da taj broj nije bio dvostruko veći nego nešto manji od toga.
Jedno od mogućih objašnjenja je da je to znak laganog zasićenja i sazrevanja velikih tržišta engleskog govornog područja, poput onih u SAD-u i Velikoj Britaniji, u kojima većina potrošača već ima pametni telefon i/ili tablet, pa nema potrebu da preuzima aplikacije kako bi ga prilagodila svojim potrebama i željama.
Toj tezi u prilog idu i rezultati istraživanja prema kojima su traženi pokloni u SAD bile slušalice i slični dodaci koji poboljšavaju kvalitet korišćenja uređaja kojima korisnici već raspolažu. Uprkos tome, broj preuzimanja nije pao – veći je 11% nego prošle godine. Tržište, dakle, još raste, samo znatno sporije. Krajem prošle godine, taj porast iznosio je 90% u odnosu na prethodnu godinu.
Izvor: tportal.hr