today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Tržište elektronskih komunikacija u Srbiji u 2018.

Ukupan prihod ostvaren na tržištu elektronskih komunikacija Republike Srbije u 2018. godini iznosi oko 198.7 milijardi dinara, što je za 3.9% više u odnosu na prethodnu godinu. U bruto domaćem proizvodu Srbije prihodi od elektronskih komunikacija su u 2018. godini imali udeo od 3.9%. Najveći deo u ukupnim prihodima ostvaren je, kao i prethodnih godina, od pružanja usluge mobilne telefonije, i on čini 58.2% ukupnih prihoda (115.6 milijardi dinara).

Ukupne investicije u sektoru elektronskih komunikacija u 2018. godini, koje iznose 41.7 milijardi dinara, ostvarile su povećanje od 27% u odnosu na 2017. godinu. Dve trećine ukupnih investicija utrošeno je u mobilnu (17 milijardi dinara) i fiksnu mrežu (11.1 milijardi dinara).

Broj korisnika mobilne mreže i dalje premašuje ukupan broj stanovnika. U 2018. godini na 100 stanovnika bilo je 120 korisnika mobilne telefonije, umesto 122 koliko ih je bilo u 2017.

Uprkos smanjenju ukupnog broja korisnika u poslednje tri godine, količina odlaznog govornog saobraćaja u minutima ipak raste, pa je tako u 2018. godini zabeleženo povećanje od 6.3% u odnosu na prethodnu godinu. Tokom protekle godine svaki korisnik mobilnog telefona je u proseku dnevno razgovarao oko 5 minuta i 24 sekunde.
S druge strane, broj poslatih poruka i dalje sledi opadajući trend sa oko 2 poruke dnevno po korisniku (smanjenje od 7.6%).

Tržište širokopojasnog pristupa Internetu u Srbiji je u proteklom periodu karakterisao značajan rast, koji se nastavio i u 2018. godini. Prihodi od pružanja usluga fiksnog širokopojasnog pristupa Internetu su u odnosu na 2017. godinu povećani za 8.3%. Osim ukupnog broja korisnika, došlo je i do promene strukture Internet paketa u smislu povećanja broja paketa većih brzina. Ukupan broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa Internetu je u 2018. godini iznosio 1.55 miliona i zabeležio je rast od 4.7% u odnosu na prethodnu godinu.

I dalje se za pristup Internetu najviše upotrebljavaju mobilni telefoni, što je rezultiralo porastom broja korisnika usluge mobilnog Interneta od 10.7%. Povećanje broja korisnika je uslovilo i povećanje obima Internet saobraćaja, koji se udvostručio u odnosu na prethodnu godinu i u 2018. godini je iznosio skoro 218 miliona GB na godišnjem nivou. Građani su Internet najviše koristli za traženje informacija o robi i uslugama (76.8%) i gledanje video sadržaja sa Internet servisa za razmenu kao što su YouTube, Flickr, Picasa (76.3%), kao i za društvene mreže poput Facebook-a i Twitter-a (70.3%).

Tokom prethodne godine procenat prigovora korisnika na kvalitet elektronskih komunikacionih usluga je u proseku bio manji od 10% za sve vrste usluga. Najveći procenat prigovora (9%) odnosio se na kvalitet usluge širokopojasnog pristupa Internetu.

Ceo izveštaj možete pogledati na sajtu Ratela.

Izvor: Kliping

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!