Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Trendovi u kreativi za 2022.

Trendovi u kreativi – večita tema. Svi pričaju o trendovima i to je dobro. Univerzalni trend je uvek „nešto novo“. Ipak, danas tvrditi šta će oblikovati kreativnu industriju u 2022. godini bilo bi veoma smelo. Nisam vidovit, ali mogu da pogledam.

Ponekad mi se čini da trendove diktira neko nevidljiv, a po starom dobrom običaju „kud svi Turci, tu i mali Mujo“. Ali, šta zapravo podrazumevamo pod kreativnim trendom? Imitacija nečeg uspešnog? Siguran put?

TALASI DOBRE ENERGIJE
U vremenu bez interneta trendovi su se širili u talasima, kroz časopise, knjige, filmove, MTV. Mogao si da osetiš neko uzbuđenje koje te motiviše da nešto uradiš, a onda shvatiš da je taj vajb osetio još neko i na kraju vidiš da nas je taj kolektivni planetarni talas sve poneo i dotakao. Sve smo to doživljavali kao nekakav pokret koji nam je otvarao vidike, a svet postajao jasniji kao nekakva mudra istina koja nas obasjava na neki gotovo religiozan način. Uf! Kakav je to dobar filing…

Danas u doba super brze komunikacije, trendove gledamo i čitamo u realnom vremenu, ali je osećaj kao da ti se trendovi nameću velikom brzinom. Brzinom koju nisi stigao da uhvatiš jer je nemoguće ispratiti baš sveeeeee! Ipak, u nekom trenutku pojavi se nešto fenomenalno, osetiš da ti sve to pripada i da si deo toga, jer te jednostavno „radi“. I ponovo onaj dooobaaar osećaj!

ŠTA JE POTROŠAČIMA POTREBNO?
Na kreativne trendove utiče mnogo toga. Novi upotrebni predmeti, tehnologija, softveri, moda, muzika, društvene mreže, fidovi… Sve to jesu trendovi i sve to zajedno utiče na sve kreativne procese, ali mi se čini, da je glavni izazov da odgovorimo na emocionalne potrebe samog čoveka, kao bića koje danas na svet oko sebe gleda potpuno drugim očima. Svi smo u potrazi za nadom, promenom i skladom sa svetom oko nas. Povuci ručnu. Stani. Udahni.

NEXT STEP?
To se verovatno svi pitamo, i svako na svoj način pokušava da odgovori, tražeći nov ton, novi rečnik, kombinacije boja, zvuk, tipografiju…
Samo jako angažovanje kroz direktnu komunikaciju sa određenom pop kulturom koja deli slične vrednosti sa brendom može ostvariti istinski emotivni odnos brenda sa ciljnom grupom.

Prestaje vreme monologa. Ulazimo u vreme dijaloga!

SAMO POZITIVA?
Ako shvatimo da kupac nije samo potrošač nego čovek koji želi samo da ga podržimo i da mu pomognemo. Da mu pružimo makar mali osećaj topline, prijateljskog zagrljaja i da mu kažemo iskreno „sve će biti ok“. Zato je trend čista pozitiva, a na tom talasu zadatak kreativne industrije je da ljude inspiriše novim slikama života, onakvim kakav bi kupci poželeli da bude. Hitno nam je potrebno da kroz boje, slike i ton plasiramo poruke humora i optimizma.

BRENDIRANJE ZVUKA
Svi smo svedoci koliko na sve nas utiče tehnologija i novi kanali komunikacije. Ta konstanta promena otvara i nove ideje i na kraju trendove. Razna istraživanja iz domena digitalne ekonomije danas tvrde da ljudi provode preko 9 sati (u Nemačkoj čak i do 12 sati) pred svojim ekranima. To je totalna dominacija nad svakim drugim aspektom života. Video „cveta“ u svim pravcima ali mi se čini da u nedostatku vremena da sve ispratimo vizuelno, sve više koristimo audio platforme sa idejom da nešto možemo da pratimo dok radimo po automatizmu nešto drugo, recimo dok vozimo, kuvamo… To sve već najavljuje najezda podkasta, novih audio formata društvenih mreža, audio poruka, digitalnog čitača tekstualnog sadržaja…

ALTERNATIVNO BRENDIRANJE
Jasno je svima da veliki broj ekosistema koristi različite komunikacione kanale koji se trude da isključe ili bar skipuju reklame. Zbog toga se nameće tema alternativnog brendiranja odnosno reklamiranja. Ulična komunikacija doživljava renesansu. Kreativci treba da utvrde aktuelne „staze slonova“ i da na tim pozicijama komuniciraju sa svojom ciljnom grupom.

HRABRI BRENDOVI ĆE PREŽIVETI
Do devedesetih brendovi na listama TOP 100 najboljih su bili u proseku stari 110 godina a danas gledamo top brendove koji su mahom mlađi od 30, a do pre jednu deceniju neki od njih nisu postojali. Kreativna industrija dobro pamti sve ove tehnološke revolucije. Tada su mnogi brendovi spavali u svojim udobnim pozicijama ne shvatajući da nova generacija ima nove potrebe.

Brendovi su danas sve hrabriji, shvataju da se sve menja velikom brzinom i da je lojalnost prema brendu sve više ugrožena. Sve je više čelendžera na tržištu koji su zanimljiviji na svim nivoima. Hrabri brendovi sve više će podržavati razne društvene pokrete iz domena ljudskih sloboda i fer trejda. Hrabri brendovi će morati sve više da razmišljaju „zeleno“ i da istinski snažno deluju u tom pravcu. Hrabri brendovi moraju biti transparentniji i iskreniji. Hrabri brendovi moraju postati „ludi“, iskreni ali zabavni. Blesavi ali pouzdani. Opušteni ali odgovorni. Brzi ali lagani. Hrabri brendovi kapiraju da se svet menja i da od stare slave nema mnogo koristi.

IZDAHNITE…
Duboko sam ubeđen da ulazimo u najkreativniji period u advertajzingu, ikad!
Big BANG!

Za Marketing mrežu tekst napisao: Slobodan Lugonja, Creative Director, T&T Brand Factory

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,80 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!