Analitičari agencije Digital Element izdvojili su korisne mesečne globalne trendove E-commerce i S-commerce sektora za čitaoce Marketing mreže.
Glavni trend prethodnog perioda obeležilo je pretvaranje digitalnog “kataloga” u digitalni “izlog”, odnosno preusmeravanje interesa potrošača sa vaših proizvoda, na vaš brend. Krajni cilj je da vas ljudi vole ne zbog vaših proizvoda, već zbog vas. Između ostalog, ovaj trend je posledica pandemije COVID-19 virusa, tokom koje su istraživanja pokazala da su se očekivanja potrošača promenila, u smislu da im je standard viši nego pre. Potrošači očekuju da mogu da se povežu sa brendovima koji ih okružuju, a S-commerce se pokazao kao idealna alatka da se prošire kapaciteti online prodaje dok se baš ovo očekivanje potrošača ispunjava.
#1 TikTok
Kao prvi trend na listi, TikTok je neosporivo osvojio pažnju svih svetskih brendova i popularnih ličnosti. Kao platforma koja je uzdrmala svet i ima najveći porast u broju korisnika ove godine, a i najveći porast u ulaganju brendova prema njemu (pogotovo od skoro kada su uveli promocije), otvaranje sadržaja na TikTok-u više nije izbor, nego obaveza. U Srbiji su Planeta Sport, SBB, i BUZZ među kanalima sa najuticajnijim prisustvima na TikTok-u što se brendova tiče, dok već duže vreme postoji duga lista influensera koji su raspoloženi da rade sa brendovima i da ih promovišu (npr. #machogrmi i influnserka Barbi Afrika).
#2 Instagram Add Yours
Instagram Story “Add Yours” stiker/widget je relativno nova opcija koja postaje sve popularnija kod Instagram korisnika, ali tek treba da bude iskorišćena od strane lokalnih, regionalnih i većine globalnih brendova.
Add Yours se može pristupiti tako što kada kreirate Instagram Story, kliknete sticker ikonicu u gornjem desnom ćošku zatim izaberete AddYours stiker. Nakon ukrašavanja same priče i postavljanja teme za AddYours, korisnici koji vide vaš Story će moći da nastave niz re-objavljanja fotografija koja se uklapa u temu AddYours-a. Na primer: “slika poslednjeg proizvoda kojeg ste kupili u ____?”; “selfi u ___” itd…
#3 Humoristički ton
Iako možda ne zvuči kao trend, humor je u poslednjem periodu počeo da preuzima društvene mreže. Razlog za to, pored toga što na platformama kao što su Instagram i TikTok humor se pokazuje kao kategorija objava i opisa koja podstiče najbolje rezultate, je i globalna potreba da brendovi grade svoj identitet i da se još više zbliže sa svojim potrošačima, jer oni to zahtevaju. Aktivnost kompanije Metalac na Twitter-u odličan je primer trenda već dobro poznatog humora “uticajnog tviteraša” https://twitter.com/MetalacAD/status/1465651112648785924?s=20
#4 Radna atmosfera
U poslednjih godinu dana, brendovi sve češće koriste glasove svojih zaposlenih kako bi kreirali sopstveni glas na društvenim mrežama. Koristiti svoje objave kako bi se pokazala radna atmosfera u vašoj kompaniji, tačnije (u idealnom slučaju) da se pokaže koliko zaposleni vole brend za koji rade, što je pretpostavljeno da će se prevesti u slučaju. Broj brendova koji je prisvojio ovu strategiju, kao oni prikazani ispod, je sve veći, baš zbog toga što ovakve objave proizvode rezultate na društvenim mrežama, i tako indirektno utiču na sentiment i sklonost publika prema brendu.
#5 Podržavanje content kreatora
Kao što je već uveliko poznato, društvene mreže su pune neverovatnih kreatora koji su specijalizovani za pravljenje rkeativnog sadržaja na jednoj ili više platformi. Brendovi poput Apple-a ili Snapchat-a angažuju popularne content kreatore da prave sadržaj za njihove kampanje i promotivni materijal koji opet nije striktno fokusiran na proizvodima, već na približavanju publike prema brendu. U Srbiji @jaffa_napolitanke su ovog leta uspostavile saradnju sa Andrijanom Vešović (@zombijana) popularnom content kreatorkom. Sama kampanja je povezana sa novim Jaffa Gold Crème, gde su zombijana saradnjom promovisali taj proizvod bez da uopšte postavljaju slike njega, a engagement na svakoj @zombijana objava im je bio između 2.200-3.400.
#6 YouTube Shorts
YouTube Shorts je novi način plasirana klipova na YouTube platformi koja je ušla na tržište u nekolicini zemalja u maju. U Srbiji je takođe od skoro dostupno, iako je svuda i dalje u beta verziji što se tiče kreiranja sadržaja. Ova usluga je suštinski YouTube-ov odgovor na TikTok i Instagram Reels, format videa je donekle isti, i alatke koje je YouTube uskladio u svoj Content Studio za YouTube shorts su one koje su već uveliko popularne na TikTok-u i Reels-u. YouTube Shorts se izdvaja zbog toga što je mnogo nov, što znači da YouTube algoritam prirodno forsira publikama klipove koji su napravljeni u Shorts formatu, ili još bolje Shorts klipove koji kreiraju format kako bi drugi pravili svoje Shorts klipove. U ovom periodu je izuzetno bitno koristiti Shorts alatke za plasiranje bilo kog sadržaja koji je kraći od 60 sekundi, jer će domet biti zagarantovano veći.
Za mesečne trendletter-e agencije Digital Element pišite nam na digital@element.rs
Autor teksta: Digital Element