Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima agencija na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Radetom Markovićem, izvršnim direktorom agencije Reprodukcija.
Koji je bio Vaš motiv za učešće u projektu #AgencyReport18?
Volim da podržim projekte iza kojih vidim da stoji ozbiljan i temeljan rad na pripremi. Takođe, mislim da je tema više nego interesantna pogotovo agencijama koje se trude da rade na ispravan način. Mislim da će „male“ agencije imati veći benefit iz razloga što će ih klijenti koji budu čitali izveštaj shvatiti ozbiljnije i zato što će dobiti vidljivost među klijentima kod kojih nisu bile u „radaru“.
Zašto i ostale agencije treba da pošalju svoje podatke?
Iz razloga što nemaju šta da kriju, ako nemaju… Zato što će to doprineti afirmaciji struke koja radi stvari na pravi način.
Zašto je, po Vašem mišljenju, važno da imamo transparetno tržište sa javno dostupnim podacima o poslovnim rezultatima agencija?
VaŽno je da bi izbegli nedozvoljena lobiranja, važno je i zbog toga što na taj način male agencije koje ne mogu da se bave „lobiranjem“ mogu da dođu u centar pažnje.
Šta je za Vas transparentnost?
Nedostižna u ovom vremenu, nažalost.
Za našu agenciju, važno je…
Da veliki klijenti ne mogu da očekuju od malih agencija da ih finansiraju kroz realizaciju kampanja. Mala agencija treba da bude u stanju da isfinansira veći deo kampanje i da onda naplatu čeka, što je neizvodljivo. Iz tog razloga male agencije ne mogu da budu konkurentne na tržištu bez obzira na kvalitet koji poseduju.
Generalno je problem kod manjih firmi pa tako i manjih agencija problem vidljivosti, a onda i problem sa većim klijentima kao i očekivanjima.