Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 18. aprila u Beogradu organizuje drugo izdanje TikTok biznis hub-a. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Ivanom Lazarević, junior specijalista digitalnog marketinga u Grand kafi i jednom od predavača na TikTok biznis hub-u, o tome zašto bi kompanije trebale da budu na ovoj društvenoj mreži i šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebalo da budu na TikTok-u?
Kompanije treba da budu tamo gde su njihovi potrošači, a TikTok je trenutno touchpoint sa najviše potencijala za doseg do mlađe ciljne publike na način koji je njima relevantan i prihvatljiv. U skladu sa strategijom podmlađivanja ciljne grupe, Grand kafa je prepoznala značaj prisustva na TikTok-u i otvorili smo profil koji već ima preko 1,6 miliona pregleda. Ukoliko imaju dobru priču, brendovi čak mogu biti prisutni na TikTok-u i pre otvaranja sopstvenih profila preko kontent kreatora ili UGC sadržaja. Hešteg #grandkafa je imao skoro 2 miliona organskih pregleda kada smo otvorili brend profil a sada ima preko 3,6 miliona.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
TikTok je kanal na kome je dominantan „real life“ sadržaj za razliku od Instagrama gde želimo da prikažemo život iz savršenog ugla. Zato je TikTok postao toliko popularan pre svega među mlađom publikom, generacijom Z koja ceni autentičnost i istinu. Pored kratkog video formata, neizvesnost koji će video biti sledeći čini ovu platformu privlačnom i zadržava korisnike da provode vreme gledajući raznovrstan sadržaj koji je vrlo precizno prilagođen interesovanjima. TikTok algoritam radi možda najpribližnije principu „segment of one“ gde je svaki korisnik ciljna grupa za sebe.
Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Brendovi treba da istraže i biraju influensere koji su za njih relevantni i koji imaju publiku koja je ciljna grupa za njihov proizvod ili uslugu. Broj pratilaca nije uvek presudan faktor, važnije je da influenser ima angažovanu publiku koja će iskazati interesovanje za brend. Treba im dati prostor da ispolje svoju kreativnost i kreiraju sadržaj koji je autentičan za njihove kanale jer tako zadržavaju kredibilitet prilikom prenošenja poruke brenda kod svoje publike. Pored toga, za uspešnu saradnju važno je influensere posmatrati kao partnere na projektima za koje se angažuju i na taj način se prema njima i ophoditi što podrazumeva njihovo ranije uključivanje u samu strategiju komunikacije brenda i koncepte kampanja. Dugoročne saradnje mogu biti korisne za obe strane.
Koja su tri ključna TikTok trenda za 2023.?
Trend o kome se najviše govori je da TikTok postaje glavni „search engine“ za generaciju Z. Pored zabavnog, može se naći puno korisnog i edukativnog sadržaja – sve sažeto u kratkom video formatu koji je ova publika navikla da konzumira. Kreiranje sadržaja baziranog na realnim životnim situacijama u kojoj se većina nas prepoznaje nastaviće da bude aktuelno jer ljudi vole da se poistovećuju i takav sadržaj se najčešće deli među korisnicima. Kao deo naše digitalne strategije za Grand kafu na TikTok-u, istražili smo različite prilike i situacije u kojima se pije domaća kafa i došli do uvida koje smo obradili kroz serijale kratkih videa i sadržaj je odlično prošao, na svakom videu smo imali nekoliko stotina hiljada pregleda. U zavisnosti od svoje prirode i strategije komunikacije, brendovi biraju da li će pratiti trendove ili kreirati sopstvene. Kreiranje kvalitetnog sadržaja u smislu priče koju priča, dobiće na značaju u odnosu na kvantitet i broj objavljenih videa jer korisnici sve više očekuju od brendova kontent koji ima zabavnu ali interesantnu i drugačiju priču i pruža im vrednost.