Marketing mreža, pod pokroviteljstvom agencije SmartPoint Adria, 18. aprila u Beogradu organizuje drugo izdanje TikTok biznis hub-a. U pitanju je jedinstven edukativni format, koji će učesnicima pružiti neophodna znanja i veštine u oblasti kreiranja TikTok strategija za brendove. Tim povodom, razgovarali smo sa Lazarom Filipovićem, influenserom i jednim od govornika na TikTok biznis hub-u, o tome zašto bi kompanije trebalo da budu na ovoj društvenoj mreži i šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima.
Zašto bi kompanije i brendovi danas trebali da budu na TikTok-u?
Za početak smatram da je taj neki tradicionalni marketing, u okviru koga se proizvod stavlja u „tvoju facu – kupi ga“, odavno prošao, pogotovo za generaciju Z. Mislim da gen Z strašno voli zezanje, mimove, da im se reklama provuče kroz neku foru, tako da mislim da brendovi mogu super da se pozicioniraju na tržištu ako imaju TikTok profil, jer se na taj način približavaju mladima kroz njihov humor i njihov sleng. Jako je važno da marketinške agencije imaju mlade zaposlene da bi brendove koje vode lakše približili mladoj publici.
Recimo, jako dobar primer jedne kompanije na TikTok-u je Ryanair, koji bukvalno pravi foru od svog „truckavog“ sletanja. Ryanair uvek ima najnestabilnija sletanja, ali isto tako nikada nisu imali ni jednu avionsku nesreću, tako da oni prave foru od nečega što je kao loše, ali isto tako naglašavaju koliko su oni sigurna avio kompanija.
Ukratko, zezanje i približavanje mladoj publici su razlozi zašto bi brendovi trebali da budu na TikToku.
Šta brendovi treba da urade kako bi unapredili saradnju sa influenserima?
Za početak da im daju svu slobodu kreative. Dovoljno je da se u briefu navede specifikacija nekog proizvoda ili usluge, a da se ostatak ostavi influeseru da bude slobodan u kreiranju sadržaja. Jer kada brend pošalje influenseru scenario, mnogi influenseri ne znaju te reči da izgovore prirodno i onda zvuči kao gluma, kao reklama i to ne prolazi. Zato, ukoliko se influenserima da sloboda da oni tu neku reklamu uklope u svoj sadržaj, sama reklama će mnogo bolje proći, a publika bolje reagovati.
Po čemu je TikTok jedinstven u odnosu na druge društvene mreže i u kojoj meri algoritam (i dalje) radi za nas?
Prvo, algoritam ne radi uvek za nas. Nekada i mi kao tiktokeri primerimo koliko se algoritam nekada odjednom promeni, kao da ovi iz TikToka menjaju nešto u podešavanjima i postavkama i odjednom klipovi počnu da propadaju, tako da je to veoma nepredvidivo na ovoj društvenoj mreži.
TikTok je jedinstven po tome što je sadržaj počeo da se konzumira mnogo brže nego ranije, pažnja ljudi je mnogo manja, tako da sada na TikToku mogu da opstanu samo ljudi koji mogu da drže pažnju i koji imaju sadržaj koji je ljudima zanimljiv. Odavno je TikTok prestao da bude aplikacija za džuskanje, zato što ljudima to ne drži pažnju. Da bi se uspelo na TikToku ljudima mora da se ponudi nešto konkretno, neko znanje, nešto zbog čega će oni kliknuti follow… TikTok je tržište izazovao na promenu i na upgrade, da se svi sa editom i rečima koje izgovaramo potrudimo da ljudsku pažnju zadržimo što duže.