Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji, a u okviru studije Agency Report.
I pored pada prihoda i neto dobiti u 2019. godini, Direct Media United Solutions, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. U odnosu na 2018, ova agencija u prošloj godini zabeležila je pad poslovnog prihoda za 20,71% odnosno za preko 1,5 milijardi dinara, dok je neto dobit opala za 71% ili za preko 8,2 miliona dinara. Direct Media United Solutions je u 2019. povećala broj zaposlenih za 4,92%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice Direct Media Komunikacije, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži rast poslovnog prihoda za 76,64% i rast neto dobiti za 198,87%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija Media Pool. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2019. za 17%, ali i rast neto dobiti za 7,75%.
Agencija Universal Media sa četvrtog, popela se na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2019. godine i na drugo mesto po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda za 30,69% i veliki rast neto dobiti za 418%. Broj zaposlenih u 2019. povećan je za 5,66%.
Iako beleži pad poslovnog prihoda od 23%, agencija Media House zauzela je četvrto mesto na rang listi po ovom kriterijumu. Media House zabeležio je i pad neto dobiti za 46,77% u 2019. ali rast broja zaposlednih za 4,55%.
OMD Media našla se na petom mestu rang liste po poslovnom prihodu i na devetom mestu po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda od 17,13%. S druge strane, neto dobit OMD Medie u 2019. opala je za 6,65%, a broj zaposlenih uvećan je za 6,67%.
Agencija Dentsu Aegis Network, koja je u Srbiji osnovana 2018. godine, zabeležila je pad prihoda od 9,75%, ali veliki rast neto dobiti od čak 683,85%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 25 pravna lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2019. opao je za 1,53%, a neto dobit opala je za čak 54,83%.
Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija veći je za 6,25%, a u 2019. iznosio je 425.
U odnosu na 2018. koja je bila veoma uspešna godina za većinu agencija za zakup medija, 2019. bila je teška. Čak 14 od 25 agencija zabeležilo je pad poslovnog prihoda i 14 od 25 pad neto dobiti.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.