today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Teška godina za agencije za spoljno oglašavanje

U ovom tekstu objavljujemo rezultate poslovanja agencija za spoljno oglašavanje u Srbiji za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.

U okviru ove grupacije, Alma Quattro, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po poslovnom prihodu, ali i po neto dobiti. U odnosu na 2019, ova agencija je u 2020. godini zabeležila pad poslovnog prihoda za 20,81%, dok je neto dobitak uvećan za 86,32%. Broj zaposlenih se nije menjao u odnosu na 2019.

Na drugom mestu u tabeli, po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti, nalazi se Digital Printing Center (DPC). U prošloj godini DPC zabeležio je pad poslovnog prihoda za 24,77%, dok je neto dobit opala za 84,61%. Broj zaposlenih opao je za 3,48%. Ono što je važno napomenuti jeste da u okviru DPC-a, koji je primarno štamparija velikih formata, posluje i agencija za spoljno oglašavanje MultiVision, koja je u APR-u registrovana kao zasebno pravno lice, sa godišnjim prihodom od oko 7,5 miliona dinara.

Sa četvrtog na treće mesto popeo se Maxim&Co i to po oba finansijska kriterijuma. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u odnosu na 2019. za 4,77%, dok je neto dobitak uvećana za 0,41%.

Četvrto mesto pripalo je agenciji Info Media Group sa padom prihoda u 2020. od 23,96% i padom neto dobiti za 73,32%.

Mala agencija, sa svega tri zaposlena, Billboard iz Beograda, zauzela je peto mesto na rang listi, sa zabeleženim rastom prihoda od 24,32% i drugo mesto po neto dobiti sa rastom od skoro 105%. Ovo je jedina agencija za spoljno oglašavanje, od prvih pet, koja je zabeležila rast po oba finansijska parametra.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 32 pravna lice koje se primarno bave spoljnim oglašavanjem. Ukupan poslovni prihod agencija za spoljno oglašavanjem u 2020. opao je za 16,36%, a neto dobit opala je za 2,48%, u odnosu na 2019. godinu. Broj zaposlenih na nivou grupacije veći je za 0,68%, a u 2020. iznosio je 297.

Svi parametri ukazuju da je COVID-19, lockdown i zamrzavanje budžeta u prošloj godini značajno uticalo na poslovanje agencija za spoljno oglašavanje. U 2020. godini čak 25 od 32 agencije u ovoj grupaciji zabeležile su pad prihoda, a 20 od 32 i pad neto dobiti.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!