E-mail kampanje bitan su deo digitalne marketinške strategije. Uz komunikaciju i povezivanje s ciljnim grupama, važna su komponenta u ostvarenju pozitivnoga ROI-ja digitalnih marketinških napora.
Kako početi i šta se želi postići?
Za kreiranje, izvršenje i održavanje kvalitetne e-mail marketinške kampanje u prvom je redu potrebno skrenuti pažnju ciljne grupe. Pre svega, e-mail marketinške kampanje treba da podignu svest o brendu i kompaniji, odnosno upoznaju potencijalne korisnike i klijente sa postojanjem kompanije i njenom ponudom proizvoda i usluga ili ih podsećati na brend.
Uz pružanje vrednosti čitaocu, e-mail kampanjama cilj je i podsticanje primalaca na konkretnu aktivnost, odnosno podsticanje direktnog odziva i vođenje u sam proces transakcije kao što je, na primer, kupovina proizvoda, korišćenje usluga ili registracija korisnika. Dakle, e-mail marketinška kampanja treba da bude osmišljena i kreirana tako da podstakne interesovanje čitalaca (potencijalnih klijenata i korisnika) te dovede do njihovih upita o ponudi, bilo u online ili offline obliku.
Naravno, potrebno je izgraditi i zajednicu korisnika koji žele primati vaš newsletter. Pravilo broj jedan kojeg se treba pridržavati u izgradnji zajednice pretplatnika je permission based pristup. E-mail marketinškom kampanjom kompanija sme nastupati isključivo prema korisnicima koji su pri pružanju svojih podataka na to dali pristanak. Sve ostalo narušavanje je privatnosti korisnika i vrlo verovatno naići će na njihove negativne reakcije.
Koju poruku poslati? I kome?
Kao i u svakoj drugoj marketinškoj aktivnosti koju kompanija obavlja, nužno je poznavati ciljnu grupu kojoj se obraćate. Poznavanje publike kojoj se obraćate u svojoj e-mail marketinškoj kampanji temelj je za postavljanje tona i glasa kampanje, odnosno načina prenošenja poruke. Osim toga, od toga zavisi i odabir same poruke e-maila kako bi ona korisnicima bila predstavljena na njima razumljiv i prihvatljiv način. Prava poruka poslata u pravo vreme povećaće verovatnost angažmana korisnika koji je primaju.
Kako prikazati poruku?
Kao što je već spomenuto, e-mail marketinška kampanja treba biti prilagođena vizualnom identitetu kompanije. Predlošci za kreiranje e-mail kampanja veoma su prilagodljivi, i poželjno je poigrati se njima, pogotovo kada uzmemo u obzir važnost vizuelnog u digitalnome marketingu. E-mail koji izgleda vrlo slično onima koje korisnici primaju od ostalih kompanija najverovatnije će biti ignorisan ili neće postići željeni učinak. Kreativnost je u tom pogledu poželjna, no uvek je potrebno imati na umu granice prihvatljivog te nužnost održavanja vizuelnog identiteta kompanije.
Osim vizuelnog, veoma je važno i tekstualno. Za početak, nije nipošto svejedno šta ćete napisati u naslovu maila. Naslov je prvi kontakt sa korisnikom koji ga treba podstaći na reakciju, odnosno zainteresovanost za otvaranje poruke koju šaljete. U naslovu e-maila preporučuje se korišćenje reči s direktnim pozivom korisniku (CTA). Naslov maila treba podstaći čitaoca na angažman. Uz naslov, pažnju treba posvetiti i pravilnom odabiru sadržaja samog newslettera koji će zadržati pažnju čitaoca i podstaknuti ga na željenu aktivnost. Aktuelne teme koje čitaoci pružaju određenu vrednost kao što su edukacija ili motivacija, vaši će korisnici itekako znati ceniti. Kada postignete da vas korisnici smatraju pouzdanim i relevantnim izvorom informacija u oblasti kojom se bavite, znate da svoj posao radite kvalitetno.
Ceo tekst pročitajte na blogu Jasno&Glasno.