Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Svetska industrija oglašavanja beleži najveći rast od 2010. godine

U svom poslednjem izveštaju o globalnom tržištu oglašavanja, Magna – istraživačka agencija u okviru IPG Mediabrands u čijem sastavu posluju i agencije UM, ističe da je svetska industrija oglašavanja u 2016. dostigla 460 milijardi evra, sa porastom od 5,7 odsto. Izveštaj otkriva da upravo 2016. godina beleži najveći rast u poslednjih šest godina zahvaljujući rastu oglašavanja u oblasti društvenih mreža i internet pretraga.

Globalno, investicije u sferi oglašavanja povećale su se za 5,7 odsto u 2016, do iznosa od 460 milijardi evra. Ovo je u velikoj meri u skladu sa prognozama Magne iz juna 2016. godine, koje su predviđale rast od 5,4 odsto. Najveći doprinos rastu čine SAD (6,9 odsto), Kina (7,2 odsto), Australija (7,4 odsto) i Velika Britanija (5,2 odsto). „Veliki televizijski događaji tokom 2016. (izbori u SAD, UEFA turnir, Olimpijske igre i Južnoamerički fudbalski šampionat) povećali su prodaju oglasa uprkos značajno nižim rejtinzima od očekivanih”, komentar je Magne na događaje od kojih je uticaj na tržište bio očekivan. Međutim, Magna predviđa usporavanje globalnog rasta oglašavanja na +3,6 odsto u 2017, zbog ekonomske i političke nesigurnosti i nedostatka velikih TV događaja u 2017. godini.

Rast u 2016. godini rezultat je rasta digitalnog oglašavanja
Ne iznenađuje da je rast u toku 2016. godine rezultat prodaje digitalnih oglasa koja je na svetskom nivou porasla za 17 odsto, dok offline prodaja oglasa (TV, štampa, radio i OOH) stagnira, tj. beleži rast od 0,3 odsto. Da nije bilo velikih televizijskih događaja, prodaja u offline medijima bi se smanjila za -2 odsto u odnosu na rezultate iz 2015. godine.

Globalni pregled za 2017. godinu
Magna predviđa usporavanje rasta industrije oglašavanja na svetskom nivou, i to na 3,6 odsto u 2017, zbog nedostatka velikih televizijskih događaja, kao i ekonomske i političke „neizvesnosti“ na nekolicini tržišta, kao što su Brexit proces, novi predsednik u SAD i opšti izbori u Nemačkoj i Francuskoj. Osim toga, navodi se da će to biti najniža stopa rasta zabeležena u 15 godina, izvan velike recesije 2008-2009.

„Očekujemo da rast prodaje u oblasti digitalnih medija ponovo poraste dvocifreno (13 odsto), dok će se online prodaja oglasa smanjiti za 2 odsto. Prodaja oglasa na televiziji i radiju će biti u suštini ista, sa blagim smanjenjem od 0,1 odsto i 0,9 odsto respektivno, dok će prodaja oglasa u štampanim izdanjima nastaviti da opada za 9 odsto, a OOH će održati rast od 3,7 procenata.

Centralna i Istočna Evropa: Oporavak tržišta
Rast u 2016. godini +6,0 odsto, a za 2017. se prognozira +5,6 odsto. Investicije u industriji oglašavanja će u Centralnoj i Istočnoj Evropi porasti za +6,0 odsto u 2016. godini na 16 milijardi dolara, malo iznad prethodnih očekivanja (jun 2016: +5,4 odsto). Rast potrošnje će u 2017. godini malo usporiti, odnosno doći do +5,6 odsto.

Televizija je i dalje dominantan format medija u Centralnoj i Istočnoj Evropi, što predstavlja nešto više od 42 odsto ukupnog oglašavanja, ili 7 milijardi dolara, ispred digitalnih medija, koji predstavljaju 35 odsto ukupnog budžeta za oglašavanje. Očekuje se da će oglašavanje na digitalnim kanalima premašiti televizijsku potrošnju do 2018. godine, međutim, tada će oba segmenta predstavljati nešto više od 40 odsto ukupnih budžeta za oglašavanje. Najveći deo rasta u regionu u 2016. došao je od prodaje digitalnih oglasa, koja se povećala za +15 odsto, a u odnosu na televiziju i OOH respektivno raste +4 odsto i +2 odsto. Prodaja radio reklama je stagnirala, a prodaja u štampi je nastavila da se smanjuje.

U okviru oblasti digitalnog oglašavanja, rast u Centralnoj i Istočnoj Evropi je koncentrisan u dva formata: pretraživanje i društvene mreže. Oglašavanje na mobilnim uređajima nastavlja da raste u udelu ukupne digitalne potrošnje, uz više od trećine ukupne prodaje digitalnih oglasa u Centralnoj i Istočnoj Evropi u 2016, rastući skoro 50 odsto. Nije slučajnost da formati koji su adaptirani najbrže na mobilno oglašavanje jesu pretraživanje i društvene mreže, s obzirom na to da je 37 odsto pretraga u 2016. godini realizovano na mobilnim uređajima, a skoro 2/3 ukupne potrošnje na društvene mreže realizuje se na mobilnim uređajima. Do 2021. godine, potrošnja na oglašavanje putem mobilnih uređaja će predstavljati 60 odsto CEE investicija u digitalno oglašavanje, odnosno skoro 30 odsto od ukupnog budžeta za oglašavanje u regionu.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!