SVET – IAB US i Mobile Marketing Center of Excellence objavili su istraživanje pod nazivom “Apps and Mobile Web: Understanding the Two Sides of the Mobile Coin”. Iako comScore istraživanje pokazuje da korisnici smart telefona provode više od 88% svog vremena koristeći mobilne aplikacije, novi IAB-ovi rezultati pokazuju da ono što izgleda kao vreme provedeno na aplikacijama zapravo može biti prikriveno vreme provedeno na mobilnom vebu. Kao takvo, istraživanje pokazuje da oglašivači i medijske kompanije usklađuju mobilne strategije sa činjenicom da dosta potencijalnih potrošača dolazi posećujući sajtove na razne načine, uključujući aplikacije.
Ispitivanjem percepcije potrošača, IAB-ova studija je pokazala da 18% vlasnika smart telefona koji koriste mobilni internet kaže da provode znatno više vremena koristeći mobilne aplikacije, nego pretražujući mobilne sajtove. Više od polovine korisnika smart telefona (52%) kaže da kliknu na link unutar aplikacije koji ih ponekad ili sve češće odvede na sadržaj na mobilnim sajtovima. Ovo pokazuje da korisnici koji tehnički koriste aplikacije, takođe provode vreme na mobilnim sajtovima.
Ovo su odgovori na pitanja korisnika koje aktivnost preferiraju koristeći mobilne aplikacije i mobilne sajtove:
- Pretraga – 42% korisnika radije koristi mobilne sajtove, 32% neopredeljeni, 20% radije koristi aplikacije;
- Kupovina – 28% korisnika radije koristi mobilne sajtove, 26% neopredeljeni, 22% radije koristi aplikacije;
- Vesti – 25% korisnika radije koristi mobilne sajtove, 31% neopredeljeni, 25% radije koristi aplikacije;
- Lokalni direktoriji – 25% korisnika radije koristi mobilne sajtove, 31% neopredeljeni, 21% radije koristi aplikacije.
Izvor: IAB US
Priredila: Milica Vještica