Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Suština marketinga je „prodavanje iskustva“!

Sean Gardner je suosnivač inovativnog serijala časopisa Huffington Post pod nazivom „Twitter Powerhouses Series“. Kao zaposlen u kompaniji Apple Inc. odmah po završetku srednje škole, Sean je ostvario značajan uspeh u radu za multinacionalne korporacije kao što su Microsoft, Marriott Hotels i Silicon Valley Bank, kao i za neprofitne organizacije poput World Vision, Charity: Water, Save the Children i Project Medishare. Trenutno je #1 na Forbsovoj listi najuticajnijih ličnosti u oblasti društvenih medija, takođe se smatra i jednim od vodećih marketara u oblasti društvenih medija.
Gardner, specijalno za Marketing mrežu, govori o svom viđenju marketinga, društvenih medija i očekivanjima od konferencije Marketing Kingdom Belgrade.

Kakav je osećaj biti #1 u svetu na Forbsovoj listi najuticajnijih ličnosti u oblasti društvenih medija?
Lep je osećaj. U poziciji sam odakle mogu svakodnevno da utičem pozitivno na živote ljudi, putem inicijativa poput #GivingTuesday. Čast je probuditi se svaki dan i povezati se sa ljudima iz svih krajeva sveta. Svestan sam da mi je Forbsovo priznanje u velikoj meri omogućilo ostvarenje svega ovoga.

Koja je najbitnija lekcija iz marketinga koju ste naučili tokom Vaše karijere?
Dok sam bio zaposlen u kompaniji Apple, jedan od mojih nekadašnjih menadžera rekao je da je suština marketinga „prodavanje iskustva“. Slažem se sa tim. Tržišno učešće je bitno, ali i zadovoljstvo klijenta. Stoga, izgradite priču o vašem biznisu i odlučite u kom smeru želite da ide, i pružite im iskustvo. Kada uključite kupca u viziju vaše kompanije, pobeđujete. U današnjem digitalnom okruženju, to je bitnije nego ikad.

Vaša knjiga „Put do uspeha u društvenim medijima“ (The Road to Social Media Success) je bestseler. Ako pogledamo trenutne svetske trendove, šta mislite koje su tri najbitnije stvari za uspeh u oblasti društvenih medija?
Kao prvo, budite voljni da prodrmate stvari i krenete svojim putem. Kada sam postao aktivan na društvenim mrežama (Twitter, Facebook, LinkedIn) u januaru 2009. godine, rečeno mi je da nikada ne delim objave na više različitih društvenih mreža i da ne pravim Twitter nalog koji će pratiti ljudi van moje branše. Ipak, nisam poslušao taj savet i smatram da mi je taj potez bio od velike koristi posebno iz razloga što je Twitter, konkretno, u oktobru 2013. godine prigrlio aspekt vizualizacije.
Pore toga, pomno pratite trendove u sadržajnom marketingu. Godinama unazad, objavljivao sam linkove i citate. I bio sam uspešan u tome. Ali kada su Pinterest i Instagram doneli novu energiju na društvene mreže, počeo sam da objavljujem mape, grafikone, citate praćene slikama i video klipove, i to se dopalo onima koji su me pratili na društvenim mrežama. Isprobavajte, isprobavajte i ponovo isprobavajte dok ne uspostavite ritam koji vam odgovara.
I na kraju, ostvarite interakciju sa onima koji vas podržavaju. Trenutno se vodi velika diskusija na društvenim mrežama o tome da li interakcija sa drugima zaista utiče na vaš uspeh. Hajde da uzmemo glumce Vila Smita i Toma Kruza kao primer. Kada odu na premijeru filma ili na bilo koji drugi događaj koji promoviše njihov rad, vidimo ih kako ostvaruju interakciju sa ljudima, pozdravljaju ih, potpisuju autograme, pa čak i razgovaraju telefonom sa članovima porodice publike koja se nalazi u ograđenom prostoru. Baš kao oni, izgradite rutinu koja će uključivati interakciju. Ako se budete postavili na pravi način i ostanete dosledni rutini, isplatiće vam se. Znam da je meni pomoglo.

Šta su najveće greške koje kompanije prave u društvenim medijima?
Rekao bih da je najveća greška to što svoje angažovanje na mrežama smatraju kao posao od 9 do 17h, od ponedeljka do petka. A to nije tako. Društveni mediji moraju biti uvezani sa svakom inicijativom osmišljenom da poveže kompaniju sa širom javnosti. Iako nije moguće biti aktivan na svakoj platformi, svakog trenutka u toku dana, kompanije moraju biti svesne želje kupaca za razmenom i učešćem.

Koji je Vaš savet kompanijama koje žele da izgrade svoju Twitter mrežu?
Doslednost! Budite aktivni na platformi. Doprite do vaših klijenata. Ali pre svega, izgradite glas vašeg brenda putem sadržajnog marketinga.

Mnoge priče o uspehu na društvenim medijima dolaze od velikih korporacija. Koji bi bio Vaš savet malim i srednjim preduzećima kada govorimo o društvenim medijima?
Osnovno pitanje koje bi svako malo preduzeće trebalo da postavi je: „Čiju pažnju pokušavam da pridobijem putem društvenih medija?“ Onog trenutka kada odgovorite na ovo pitanje, biće vam jasnije koje platforme treba da koristite, iz prostog razloga što neke platforme više odgovaraju vašim klijentima. Pinterest i Instagram su verovatno pogodniji za restorane i butike, dok su Twitter i Facebook bolji za male banke i kreditne zadruge. Odgovorom na to pitanje, biće vam jasno koja je vaša ciljna grupa kada pokrenete online kampanje i angažujete se u zajednici. Takođe, nemojte se plašiti da koristite e-mail. Pozamašna e-mail lista može biti prvi korak ka izgradnji vašeg carstva. Može upaliti!

Šta će, po Vašem mišljenju, biti sledeća velika platforma kada su u pitanju društvenim medijima?
To je teško reći. Intrigiraju me Ello i Tsu jer priroda njihovih platformi predstavlja udaljavanje od onoga što nam je već poznato. Ali me ne bi iznenadilo da krajem ove decenije dođe do još većeg segmentiranja društvenih medija, sa velikim brojem izgrađenih platformi i finansiranih tako da privuku određenu malu, dinamičnu populaciju. A sa milijardama i milijardama ljudi koji postaju aktivni na internetu prvi put ove decenije, ovo je realnost koja se može jasno nazreti.

Ovog marta dolazite u Beograd kako biste govorili na konferenciji Marketing Kingdom Belgrade. Kakva su Vaša očekivanja od ovog događaja?
Kada čujete Marketing Kingdom, znate da će taj događaj biti posećen i izuzetno medijski propraćen. Ali najbolji deo jeste prilika da se čuje sjajan dijapazon govornika iz svih krajeva sveta. To će biti odlična prilika za povezivanje i prikupljanje saveta o načinu povećanja svog digitalnog prisustva.

Za više informacija o konferenciji Marketing Kingdom Belgrade posetite www.thepworld.com.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!