Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja, a u okviru studije Agency Report.
Stabilan rast po oba finansijska parametra u 2019. godini obezbedio je agenciji MPG Plus prvo mesto po poslovnom prihodu i treće po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je rast prihoda od 21,41% i neto dobiti za 28,04%. Pored toga, MPG Plus zaposlio je u 2019. 11 novih kolega što je uvećanje od 18,64%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti nalazi se Beoexpo System. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 5,36%, ali rast neto dobiti za 12,68%. Beoexpo System otpustio je jednog radnika u 2019.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na osmom po neto dobiti, nalazi se Poliplan 1 to 1. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 5,26%, kao i pad neto dobiti za 54,31% i pad broja zaposlenih za 5,13%.
Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji Smartpoint Adria. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2019. za 38,39%, kao i rast neto dobiti za 68,30% i rast broja zaposlenih za skoro 94%.
BTL agencija se u 2019. godini našla na petom mestu po poslovnom prihodu, sa zabeleženim rastom od preko 44,97% i na prvom po neto dobiti sa velikim rastom od 141,31%. Broj zaposlenih se nije menjao.
Veliki rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile je i agencija M2Communications – poslovni prihod uvećan je za 83,52%, a neto dobit za čak 230,74%. I agencija Reprodukcija beleži stabilan rast u 2019. po poslovnom prihodu od 73,89% i neto dobiti 45,33%.
U decembru 2019. otvorena je jedna nova agencija u ovoj grupaciji – Projekat Event Agency, čiji su vlasinici Aleksandra Radujko (70%), vlasnica PR agencije New Media Team i Strahinja Đurčić (30%). U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 21 pravno lice koje se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.
Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2019. uvećan je za 24,62%. Neto dobit na nivou ove grupacije agencija, nakon dve godine pada, zabeležio je rast od 14,03%.
Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja veći je za 13,64%, a u 2019. iznosio je 300. Najviše novih kolega zaposlila je agencija SmartPoint Adria (15) i MPG Plus (11).
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Više informacija pogledajte na infografiku ispod:
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.