Zašto je Facebook plave boje? Vid je najrazvijenije čulo kod ljudi, stoga ne čudi da se naše mišljenje o nekom proizvodu formira gotovo 90% na osnovi njegove boje.
U slučaju Facebooka, razlog za odabir plave boje bio je prilično jednostavan. New Yorker je objavio da je Mark Zuckerberg za svoj projekt odabrao plavu boju jer tu boju najbolje vidi – Zuckerberg je, naime, delimično slep na boje, ne vidi crvenu i zelenu. Ne baš naučno objašnjenje, zar ne? Uprkos ovoj koincidenciji, ustanovljena su mnoga „pravila“ prema kojima se može odrediti kako boja utiče na odluku kupca.
Koje osećaje izazivaju pojedine boje?
Prilikom definisanja vizuelnog identiteta brenda ključna odluka leži u odabiru utiska koji brend želi ostaviti na potencijalne klijente. Poznato je da su boje usko povezane s emocijama pa tako o odabiru palete boja uvelike zavisi koje će emocije vaš brend podstaknuti kod korisnika. Na primer, crna boja ostavlja utisak snage, preciznosti, profesionalnosti, kredibiliteta, pa se stoga često koristi u delatnostima finansijskog sektora, modnoj industriji, graditeljstvu, naftnoj industriji, trgovini.
Zelena deluje prirodno, organski, sveže, ekološki, umirujuće, zbog čega je koriste u turizmu, medicini, ekologiji, ali i u nauci, obrazovanju i ljudskim resursima. Plava je takođe umirujuća, deluje čisto i profesionalno, ostavlja utisak fokusiranosti, asocira na „biznis“. Plava se koristi u delatnostima kao što su državna uprava, visoke tehnologije, pravo, informacione tehnologije, stomatologija, medicina, nauka.
Pogledamo li boje koje koriste veliki brendovi, brzo uočavamo koje kompanije koriste jednake boje i na čemu se temeljio njihov izbor.
Ceo tekst pročitajte na portalu Plan B.