Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Šta nam je donela digitalna humanizacija?

Sa širenjem Covid-19 pandemije naglo su sa svim našim navikama promenjeni i obrasci kupovine u gotovo svim industrijama. Uvođenjem vanrednih okolnosti, preporučenom fizičkom distancom, svet se okrenuo online kanalima kao nikada do sada, posebno u periodu koji sada zovemo postCovid era. Potpuno neočekivano, na tržištu smo dobili nove pobednike i gubitnike. Kreirana je potpuno nova atmosfera u kojoj će se grupi ovih prvih pridružiti samo oni koji su prepoznali prednosti koje sa sobom nosi, trenutno nikad prometnije, online okruženje.

“Nova normalnost” nametnula je uslove u kojima je esencijalno bitno ne napraviti “grešku u koracima” kojoj su mnogi skloni u ovakvim krizama i postkriznim periodima.

Kada stvari krenu nizbrdo, gotovo kao po automatizmu, prvi korak većine i malih i velikih igrača je obustavljanje marketinških aktivnosti i “katovanje” budžeta. Očekivano je da će i konkurencija odreagovati gotovo identično.

Međutim, u teškim vremenima potrebne su i teške odluke.

Warren Buffet, američki magnat, četvrti najbogatiji čovek na planeti svojevremeno je rekao: “Budi oprezan kada su drugi pohlepni, a pohlepan kada su drugi oprezni”. Drugim rečima, pronađite način da se razlikujete od drugih.

Digital Performance tim Agencije Represent Communications, iako malobrojan ali kadrovski dovoljno snažan da odgovori na svaki izazov, prepoznao je momentum i čekao pravu priliku da i u praksi pokaže opravdanost ove teorije.

Početkom prošle godine pojavio se klijent koji je svakako želeo svoje mesto na pobedničkom postolju – Daikin Srbija, premium brend i verovatno vodeći globalni igrač u industriji klimatizacije, grejanja i rashladnih sistema hlađenja.

Saslušali su naš plan koji se sastojao iz tri koraka:

  1. Osluškivanje svega onog što klijenti imaju da kažu i “deep” analiza potreba korisnika, posebno u kriznim i postkriznim situacijama
  2. Humanizacija sadržaja i dodavanje nove vrednosti
  3. Aktivna komunikacija sa korisnicima, čak i onda kada to korisnik neće očekivati

Iskoristili smo sve dostupne izvore i baze koje nam je korisnik stavio na raspolaganje, fokus naše pažnje u svakom segmentu procesa bilo je pitanje “Da li je ovo potrebno našem korisniku i koliko mu to znači?”, adaptirali smo i sebe i klijenta na nove okolnosti i postavili smernice budućeg content-a.

Zajednički smo utvrdili sadržaj za koji smo bili uvereni da će osim nove vrednosti doneti i jaču interakciju, uveli duple kontrole kako bi izbegli osetljive teme i potencijalna pitanja za koja možda nismo bili dovoljno kompetentni, ali sa planom “b” da reagujemo i u takvim okolnostima i odradili adekvatan update kompletne Q&A dokumentacije.

Konačno, sve je bilo spremno za lansiranje.

Kampanja je trajala puna četiri meseca (avgust-novembar 2021.) i nije trajalo dugo da se očekivanja ispune.

Amplitude su gotovo neprekidno parale nebo. KPI-vi višestruko premašeni. Kreative na Facebook-u, Instagram-u i Display-u donele su više od 220.000 ulaza na sajt. Ali ono čime smo posebno bili ponosni jeste da su probuđeni oni koji su online najčešće ili neaktivni ili uspavani. Tako, na primer, kampanjom na Facebook-u najviše klikova stiglo je od najstarijih (65+), čak duplo više nego svi klikovi zajedno sa ove mreže od populacije od 18 do 44 godine starosti.

Prosek deljenja po kreativi (od ukupno 20) bio je samo nešto manji od 100 i na Facebook-u i Instagramu. A samo Display, koji je inače kao kanal “ekslodirao” poslednjih godinu do dve, doneo je više od polovine ukupnog broja klikova (132,305), ali definitivnu potvrdu da smo odradili dobar posao je View Rate video kampanje (Youtube) od čak 25.72% i činjenica da je video u trajanju od 18 sekundi u celosti pogledao gotovo svaki treći korisnik koji je objavu primetio.

“Dobar glas” se pročuo i daleko izvan granica ovih područja.

Reagovala je i Centrala Daikin-a u Belgiji, pohvalno konstatujući da je nivo interakcija jedne kampanje nadmašio sve prethodne u istoriji svih digitalnih kampanja ove renomirane kompanije širom svih kontinenata.

Da je, na kraju, sve ispalo baš kako smo zamislili, kako po našeg klijenta, samim tim i po nas kao agenciju koja je operativno sprovela ovaj nimalo lagan task, je pokretanje nove online prodavnice koju je Daikin Srbija lansirao februara ove godine (Daikinstore.rs), samo tri meseca nakon ove sad već čuvene kampanje.

Konačno, naše opredeljenje da humanizujemo digitalni proces, odnosno da se sa svakom svojom kampanjom istinski bavimo svojim korisnicima, njihovim potrebama, navikama, strogim zahtevima pokazala je opravdanost u ovim, delom, dehumanizovanim vremenima.

Zato je iskustvo naših korisnika i klijenata (UX) i njegova praktična digitalna primena strateški cilj svakog našeg sledećeg projekta i sigurni smo, pobednička formula.

Autor teksta: Nebojša Janković, PPC & UX Expert, Senior Digital Manager Represent Communications

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!