Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Srbija se na svetskoj mapi postavlja kao obavezna stanica za filmsku i advertising produkciju!

Elvenar, besplatna online „Fantasy City Builder“ igrica sa preko milion igrača širom sveta, u kojoj birate između ljudi ili vilenjaka kao glavnih protagonista dolazi iz InnoGames kompanije, iz Hamburga. Elvenar ima novi video spot od 30 sekundi, a posao je poveren Đorđu Đukanoviću kao reditelju i scenaristi, dok je za animaciju bio zadužen SpringOnion Studio kako bi se po prvi put CGI karakteri ubacili u igrani spot sa pravim glumcima u realnom okruženju za pomenutu igricu. Zadatak je bio da se na zabavan način prikaže opcija biranja likova i da se njihovi karakteri oplemene osobinama. Kampanja će biti plasirana kao online video na različitim društvenim mrežama u zavisnosti od zemlje. Tim povodom, razgovarali smo sa Đorđem Đukanovićem, art direktorom agencije Ovation BBDO.

Ti kao kreativac, u ovom spotu stojiš potpisan kao reditelj i pisac scenarija, odakle ta kombinacija i da li si prvi put u toj ulozi?
Sigurno mogu da kažem da sam prvi put u svojoj karijeri te dve stvari spojio, režiju i pisanje na jednom CGI spotu. Iza sebe imam napisanih nekoliko spotova koji su igrani, a što se tiče režije to je u većini slučajeva food demo, animirane reklame 2D i 3D. Moj pristup na ovom projektu je bio malo drugačiji nego na ostalim, jer se radilo o fiktivnim likovima kojima je trebalo usaditi ljudske osobine. Nakon istraživanja konkurentskih reklama za igrice, došao sam do prvih ideja i skripta koji sam sam odglumio i snimio se telefonom, iako je izgledalo krajnje budalasto slušati i gledati sebe kako u par sekundi menjam karakter i glas, klijent je odobrio priču, a studiju je taj snimak značio kao referentna tačka za početak rada i ubrzo je bio gotov previz koji je u današnje vreme pravi luksuz.

Šta je bio najveći izazov na projektu?
To je definitivno kompoziting, tj. spajanje žive slike i 3D likova, jer kada radite sa živom slikom jednom kada snimite scenu nemate mogućnost da je modifkujete pa smo se iz tog razloga odlučili da pre samog snimanja imamo otprilike 95% gotovu animaciju likova, definisane pokrete, prostor, svetlo i tajming. Sve to je bilo spakovano u 15 kadrova tako da je produkciona ekipa na snimanju dobila precizne instrukcije gde će biti pozicija kamere u prostoru, koji objektiv se koristi i kako je postavljena rasveta. Kompletan setup koji je urađen prvobitno u pre-animaciji je imao svoje parametre i identično bio postavljen na snimanju. Prosto rečeno ovde smo imali “reversible” proces gde je produkcija bila dirigovana od strane postprodukcije.

Šta ovu reklamu izdvaja od ostalih reklama za igrice?
To bi bila zemlja porekla, kompletno smo je snimili u Beogradu. Komentar klijenta je bio da su dobili materijal koji je u rangu svetske konkurencije i da su zadovoljni što su posao poverili nama. Mislim da se naša zemlja veoma brzo na svetskoj mapi postavlja kao obavezna stanica za filmsku i advertising produkciju. Imamo veoma kvalitetne i sposobne ljude čije radove možete videti kao muzičke spotove, reklame, serije sa globalne scene.

Na koji način brendovi mogu da primene animirane likove u komunikaciji sa ciljnom grupom? Koliko su oni efektan i efikasan alat komunikacije?
Odgovor na ovo pitanje može biti i strateški i estetski. Zapravo, kreiranjem lika koji predstavlja vaš brend definitivno možete preciznije na emotivnom nivou zainteresovati vašu ciljnu grupu za ono što im nudite jer u vašeg animiranog lika možete usaditi karakter koji vam je potreban da najbolje reprezentuje vaš prozivod i pošalje što jasniju poruku. Na sve ovo dolazi BTL faza komunikacije gde vašeg lika kupci prepoznaju na pakovanju ili samom mestu prodaje.

Sa ekonomskog aspekta gledano vaš lik je neumorni glumac koji ne odbija uloge, njegove osobine mu dodeljujete vi kao njegov kreator a njegovo privatno ponašanje ne postoji, dakle ne može vas dovesti u nezgodnu situaciju da zbog ličnih stavova, većeg honorara, odmora, lošeg zdravstvenog stanja ili “provlačenja” kroz tabloide morate da odložite kampanju ili prekinete saradnju. Ali sve ovo gore navedeno ne važi za svaki tip proizvoda, već se selektivno mora pristupati svakom brendu.

U kojoj meri su ilustracije i animirani (crtani) likovi popularni u advertisingu u Srbiji?
Animirani likovi su se pojavljivali u reklamama i u doba socijalizma kod nas, viđamo ih i danas u 2020. Kreativci u agencijama uvek nastoje da klijentu ponude najefektniju i najpopularniju stvar u datom trenutku i to nekada bude jednostavna grafička animacija a nekada to bude kompletni CGI video. Odgovor se možda nalazi u odluci klijenta koja je uslovljena budžetom i rokom za izradu. Ne smemo nikako zaboraviti da kvalitetna i kompleksna animacija zahteva aktiviranje svih ljudi u 3D studiju što dovodi do toga će kapacitet tog studija biti usmeren na jednu reklamu, a da će ostale stvari ostati na hold-u a to podiže cenu rada, jer u domaćem advertising planiranju media prostor je određen i zakupljen pre nego što se reklama i napravi, što je po mom mišljenju loš manir, a to posledično dovodi do suludo kratkih rokova. Takođe, vreme izrade jedne animacije nije zanemarljiva stvar u procesu, jer zamislite da samo jedna sekunda animacije u sebi sadrži 25 frejmova tj. slika, a svakom tom frejmu je ponekad potrebno i do 2-3 sata da se izrenderuje. Mislim da ljudi iz industrije veoma prate trendove ali da u većem broju slučajeva budžet i rok određuju finalni rad.

Koji trend u postprodukciji će obeležiti ovu godinu?
Trend ove godine je zasigurno Covid19 u svakom pogledu, i on stoji kao naslov svakoj reklami. Ono što se meni veoma dopalo u reklamama kreiranim tokom izolacije je “post festum dodata vrednost” a to je da posle mnoštva odgledanih reklama imate i making of koji ukazuje na to da je video snimljen tokom pandemije virusa i da su kreativci radili sve od kuće u izolaciji što zaista boji stvar jednom posebnom vrednošću i pojačava organski PR potencijal reklame. Sa druge strane postoji i likovni odgovor na ovo pitanje gde se kroz animacije diktira veoma brza dinamika scena. Došli smo do nove norme od 15 sekundi gde kadrovi postaju sve kraći, nekad kraći i od jedne sekunde ali prepuni video efekata i motiongraphics-a, scenario nekad i ne postoji ili je jako bazičan ali se tokom spota mogu videti svi globalni pop kulturni fenomeni, aktuelni gifovi, emotikoni, popularni influenseri itd.

Navedite jedan dobar primer animirane globalne kampanje.
Imam odličan primer koji sadrži sve 3 stvari koje volim: 3D, motion graphics i živu sliku i još je napravljen u izolaciji tokom korone. Video možete pogledati ovde.

Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!