Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Sporna kampanja kompanije „Spar“

REGION – Opsežna oglasna kampanja „Slovenija, moja dežela“, koju je Spar početkom marta pokrenuo u susednoj državi, izaziva emocijama nabijene reakcije, ali i polemike o zaštiti starih autorskih prava. U želji da približi domaćim kupcima svoju liniju proizvoda naručenih kod domaćih proizvođača kompanija „Spar“ otkupila je od marketinške agencije „Studio marketing“, za nepoznat iznos, pravo na obnovu oglasne akcije koju je ista agencija 1986. godine napravila za Gospodarsku komoru Slovenije.
Veliki oglasni plakati i tv spotovi kojima se kupci pozivaju u „Sparove“ trgovine sada sablažnjuju deo starije generacije koja misli da je slogan „Slovenija, moja dežela“, sa simbolima poput lipinog lista i konja lipicanera, trebalo na vreme zaštititi kao „deo nacionalne kulturne baštine“, navode slovenski mediji.
Marketinški stručnjak Janez Damjan rekao je za ljubljansko „Delo“ da su se u vreme nastanka izvorne akcije „Slovenija, moja dežela“ Slovenci sa tim sloganom i simbolom lipova lista na nacionalnom noviu snažno identifikovali u vreme nacionalnog preporoda sredinom 80-ih godina te da se sada radi o zlopotrebi emocionalnih simbola. „Ovakav gerilski retromarketing mogao bi se trgovačkom lancu vratiti kao bumerang“, ocenio je Damjan.
Iako u Studiju marketing tvrde da su s autorima postigli dogovor, neki među njima nisu zadovoljni i tvrde da je pravo na brend „Slovenija, moja dežela“ prošle godine već bilo prodato nacionalnoj turističkoj organizaciji za 60 hiljada evra, pa je sadašnja oglasna akcija „Spara“ tim problematičnija.
„Radi se o vulgarnom marketinškom pristupu“, rekao je za Slovenski radio nekadašnji kreativni direktor u Studiju marketing i bivši glavni urednik „Dela“ Jure Apih. On smatra da bi država izraz „dežela“ trebala zaštititi ili ograničiti pravo na njegovo korištenje, na jednak način kako to učinila s imenom Slovenija, što je regulirano zakonom, pa kompanije koje u naslovu žele imati naziv države moraju za to zatražiti posebnu dozvolu.
Izvorni autor izraza „Slovenija, moja dežela“, književnik Zdravko Duša, izjavio je za Slovenski radio da ga niko nije konsultovao sme li „Spar“ da koristi njegovu ideju, kao i da je i za svoj autorski prilog 1986. godine bio nagrađen samo simbolično. Izraz „dežela“ (što na slovenskom izvorno znači zemlja ili pokrajina) zahvaljujući njemu u celoj je nakadašnjoj Jugoslaviji bio postao sinonim za Sloveniju i svi su se Slovenci tada sa njime identifikovali, rekao je Duša. Književnik koji je odavno napustio slovensku agenciju za marketing tvrdi da „simboli“ predstavljaju „simbolično vezivo“ svake nacije, pa se ne bi smeli olako prodavati, kako se to u ovom slučaju dogodilo s „deželom“ i lipovim listom.

Izvor: SEEbiz.eu

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!