Nataša Pavlović, direktorka poslovnog područja marketinga u kompaniji Mercator-S, govorila je za drugo izdanje Marketing mreža magazina o svojoj profesionalnoj karijeri, na koje uspehe je najponosnija, koje rezultate je postigla od kada je na ovoj poziciji i zašto je važno da iza brenda stoji snažan tim.
Kako je započela Vaša karijera u marketingu? Jedna anegdota ili zanimljivost sa početka karijere?
Bio je to prvi CV koji sam poslala, odmah po završetku studija, prvi konkurs na koji sam se javila, prošla četiri krugova selekcije i od jula 2009. godine sam u kompaniji IDEA, današnjem Mercator-S. Čak ima i anegdota baš uz sam konkurs, kada sam nakon konkursa otišla na unapred uplaćeno letovanje, sigurna da imam vremena, u slučaju da dobijem posao. Dogodilo se tako da mi je telefon zazvonio u trenutku kada sam posle 15 sati puta izašla iz autobusa, saznala da sam dobila posao i da počinjem sledeći dan. Isti dan nazad. Najvažnije, opet bih sela u taj bus istog dana i vratila se u Beograd.
Da li je marketing Vaš dream job i zašto?
Imala sam tu sreću da studiram marketing i od samog početka karijere budem u marketingu i prođem sve pozicije unutar onoga što jedna naučna disciplina kao takva ima. Mogućnost da imaš pristup svim istraživanjima, da analiziraš tržište i potrošača, da kreiraš strategije, projekte, doprinosiš konkretno rezultatima poslovanja, a da pri tome imaš slobodu kroz kreativnost je ono zbog čega je marketing za mene dream job. Umetnost i nauka kombinovane u jednoj disciplini.
Ko ili šta je najviše uticalo na Vaš profesionalni put?
Ljudi, uvek su ljudi ti koji ostavljaju najveći uticaj na nas. Lideri, mentori i kolege sa kojima sam sarađivala i sa kojima sarađujem. Njihova stručnost, iskustvo i podrška su mi omogućili da rastem i razvijam se. Drugi deo medalje je iskustvo i neprekidno učenje, mi ljudi najviše učimo kroz vreme i iskustvo, što više pokušaja, situacija, novih projekata, to smo bolji kroz vreme, to donosimo brže i bolje odluke, kao što danas AI funkcioniše, samo što za razliku od veštačke inteligencije, mi uvek ukalkulišemo i emocije u celu računicu, pa je svaki korak tog puta ustvari prožet emocijama koje su neprocenjiva konstanta koja sve ovo čini jedinstvenim.
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji? Zašto?
Svaki milestone mi je bio važan, ma koliko mali on bio u nekim trenucima, za mene je svaki taj stepenik bio jedan deo slagalice, neke velike slike koja će sigurno na kraju moje profesionalne karijere imati i neki deo slagalice viška, a i neki deo koji nedostaje. I to je ok, to će je učiniti jedinstvenom i drugačijom. Najviše sam ponosna na činjenicu što sam u kompaniji u kojoj sam počela kao pripravnik u marketingu dobila priliku da posle 10 godina vodim marketing kompanije koja je prošla kroz velike promene i integracije i koja je danas jedna od najvećih kompanija u Srbiji i što sada četrnaest godina kasnije i dalje svakodnevno sa istom željom i voljom radim. Ponosna sam na sve nagrade za ceo tim kroz vreme, a zatim je usledilo veliko priznanje i nagrada – Mark Awards.
Prva ste dobitnici Mark Awards priznanja u kategoriji Chief Marketing Officer of the Year. Šta za Vas lično znači ovo priznanje? Na koji način je ovo priznanje uticalo na Vašu dalju karijeru?
Ako su najveće vrednosti nagrade upravo njeni dobitnici, jako je važno da su nagrađeni osobe koje to zaista radom i znanjem zaslužile. Zato ovo priznanje meni znači mnogo i predstavlja veliku odgovornost. Želim da inspirišem druge, svoj tim, nove mlade ljude koji dolaze u kompaniju i sve one koji imaju priliku da čuju moju priču, da se trud i rad uvek isplati, da istražuju nove ideje, preuzimaju rizike i teže inovacijama, da upijaju znanje i grade iskustvo, kako bismo zajedno gradili bolju budućnost za naše brendove i industriju.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.