Futura, reklamna agencija iz Slovenije, zajedno sa udruženjem OnkoMan, slovenačkim onkološkim udruženjem za muškarce, pripremila je projekat SMS ćaletu – kampanju koja podstiče sinove i ćerke da svojim očevima starijim od 50 godina pošalju emotivnu SMS poruku sa pozivom na pregled prostate.
Kako pokrenuti muškarce koji ne žele kod lekara?
Rak prostate je najčešći oblik raka kod muškaraca. Sa njim se suoči svaki četvrti muškarac stariji od 50 godina, ali upravo ta grupa izbegava preglede. Čak se 80% muškaraca iz ove starosne grupe slaže sa izjavom: „Idem kod lekara samo ako sam stvarno teško bolestan.“
Zato smo preokrenuli perspektivu. Ako muškarci ne slušaju lekare, možda će slušati one koje najviše vole – i za koje najviše brinu – svoju decu. Kampanja se zato obraća ćerkama i sinovima muškaraca starijih od 50 godina da svojim očevima pošalju emotivni SMS sa pozivom na pregled prostate.
Samo jedan SMS može imati neverovatnu moć
Na web stranici SMS ćaletu ćerke i sinovi mogu u samo nekoliko koraka kreirati emotivnu SMS poruku sa pozivom na pregled prostate:
• korisnik prvo unese najdražu uspomenu sa ocem,
• zatim zapiše želju za budućnost – sve što bi želeo ili želela još da doživi sa ocem,
• generator poruci dodaje poziv na preventivni pregled,
• a korisnik poruku uz nekoliko klikova pošalje svom ocu.
Tako otac u samo nekoliko minuta može primiti emotivni SMS koji će ga podstaći da ode na pregled prostate – i možda mu spasi život.
U centru kampanje poznata lica
Svoju podršku kampanji dali su i svojim iskrenim nastupom pokazali poznati slovenački glumci, otac i sin, Domen i Iztok Valič, koji dokazuju koliko je važno brigom o prevenciji osigurati što više zajedničkih godina.
Kampanji su se pridružili i kajakaši Žiga Lin Hočevar i Simon Hočevar – otac i sin koji veoma dobro znaju da je za zajedničke pobede potrebno ostati zdrav.
Zašto SMS?
Izbor SMS-a kao komunikacionog kanala nije slučajan. Čak 86% ciljne grupe navodi SMS kao svoj najčešći način slanja poruka i komunikacije. Upravo zato omogućava efikasno angažovanje i dopiranje do ove starosne grupe.
Kampanja u javnom prostoru
Kampanja je zaživela na televiziji, gde glavnu ulogu imaju Domen i Iztok Valič, a primećena je i na spoljnim površinama, u radijskom oglašavanju i – s posebnim akcentom – na digitalnim kanalima, gdje je ključni cilj podstaći što više ljudi da kreiraju i pošalju poruke svojim očevima. Da ostanu zdravi. I uz njih.








