REGION – Slovenački Marketing magazin je objavio je pregled poslovanja agencija za 2022. godinu. Prvi put objedinio je oglašivačke i digitalne agencije jer je postalo jasno da je podela besmislena, navodi se na njihovom sajtu. Nešto više od 100 agencija je u 2022. godini ostvarilo preko 186 miliona evra prihoda, što je za 7% više nego 2021. godine. Agencije, koje su imale prihod manji od 100.000 evra, nisu se našle na listi.
Podaci za prve tri najveće agencije još nisu poznati, pa su zato uzeti oni iz 2021.
47 agencija, koje su imale prihode veće od million evra, ostvarili su 161 milion evra prihoda, što je 7% više nego 2021. godine. Manje agencije, njih 54, su ostvarile ukupan prihod od 25 miliona evra.
Specializovane agencije za odnose s javnostima imale su slične prihode kao i u 2021. Istraživačke agencije su ostvarile prihod iznad 23 miliona evra što je za 6% više nego 2021. godine.
Nove podatke o poslovanju najvećih agencija, koje su po zakonu obavezne na mnogo detaljnije izveštavanje o svom poslovanju, Marketing magazine će objaviti na jesen.
Prva tri mesta zauzimaju MMS Komunikacije (16.730.282 evra), Futura DDB (12.614.716 evra) i Pristop (8.879.772 evra) i tu se podaci nisu menjali, odnosno preuzeti su iz prošlogodišnjeg izveštaja.
Na 4. mestu je digitalna agencija Digital House sa prihodom od 8.653.655 što je za 4% manje nego prethodne godine.
Sledi Studio Nexus na 5. mestu sa prihodom od 7.256.743, što je povećanje za 5%, Herman&partnerji sa prihodom manjim za 14%, Agencija MPG plus sa isto tolikim rasta (+14%).
Među prvih deset agencija najveći pad prihoda zabeležila je agencija Formitas ostvarivši prihod od 5.836.117, što je za 20% manje nego prethodne godine.
iPROM je sa prihodom od 5.740.235 zabeležio pad od 3%, dok je na 10. mestu Luna TBWA, kojoj je upisan prihod u iznosu od 4.438.915, što je približno jednako prihodu iz prethodne godine.
Izvor: Marketing magazin