Skoro 40 odsto Generacije Z preferira pretragu na TikTok-u i Instagramu u odnosu na Google pretragu i mape, pokazuju podaci Googla koje je objavio TechCrunch. Za Generaciju Z, inače, uzimaju se oni rođeni između sredine devedesetih i ranih 2010-tih.
TikTok, koja je najbrže rastuća aplikacija za društvene medije, eksplodirala je u popularnosti u poslednjih nekoliko godina – toliko da je inspirisala konkurente društvenih medija Instagram i Snapchat da uvedu imitirajuće video funkcije u Reels i Spotlight.
Sada je izvršni direktor Google-a potvrdio da format TikTok-a menja način na koji mladi ljudi sprovode internet pretragu, a Google radi na tome da bude u toku.
Viši potpredsednik Google-a Prabhakar Raghavan rekao je na konferenciji Fortune Brainstorm Tech da, prema Google-ovim internim studijama, „nešto poput skoro 40% mladih ljudi kada traže mesto za ručak ne idu na Google mape ili pretragu, idu na TikTok ili Instagram.”
Google je potvrdio ovu statistiku za Insajder, rekavši da se „suočavamo sa snažnom konkurencijom iz niza izvora, uključujući opšte i specijalizovane pretraživače, kao i namenske aplikacije“.
Google je istakao promene koje planira da izvrši u svom pretraživaču kako bi se dopao mlađoj publici, uključujući mogućnost korisnika da pomera svoju kameru preko nekog područja i „trenutačo stekne uvid u više objekata u široj sceni“.
Insajder je ranije izvestio o pretnji koju TikTok predstavlja za YouTube, koji je takođe u vlasništvu Google-ove matične kompanije, Alphabet. Insider Intelligence predviđa da će prihodi od oglašavanja TikTok-a nadmašiti YouTube do 2024.
Izvor: Asocijacija medija