Sedam navika za dobre rezultate u digitalnom marketingu!

SVET – Sean Singleton je nedavno, na konferenciji o digitalnom marketingu na DA Univerzitetu govorio o budućnosti digitalnog marketinga. Između ostalog, osvrnuo se na sedam navika koje bi, po njemu, svi trebali usvojiti kako bi ostvarili dobre rezultate u digitalnom marketingu.

1. Strategija je na prvom mestu, doslovno!
Svi stalno pričamo o „dobroj“ strategiji, ali u realnosti, manje više, ni sami nismo sigurni o čemu pričamo. Šta je uopšte dobra strategija? Pojednostavljeno, strategija je promišljanje o budućnosti. Najveći strateški izazov jeste balansirati dugoročne i kratkoročne potrebe. Za dobro strateško promišljanje treba zamisliti odnos od 80/20. U mnogim industrijama, 20% vaših mušterija su ti zbog kojih ostvarujete prihod od 80%, zbog toga je ključno identifikovati tih 20% zbog kojih još uvek poslujete.

2. Data, korisnički podaci
Čest problem predstavljaju netačni ili nepotpuni korisnički podaci. Korisničke informacije su danas temelj marketinga i morate se pobrinuti da su ti temelji čvrsti i održivi. Drugi problem je taj što kompanije ne koriste dovoljno i ispravno alate za analizu i praćenje statistika. Google Analytics je snažan alat koji se stalno razvija. U praksi, vrlo malo korisnika zna kako da iskoristi sve mogućnosti koje ovaj alat nudi.

3. Potrošač je uvek na prvom mestu
Kompanije misle kako su potrošački orijentisane, ali činjenica je da većina uopšte nije. Tipično kompanije se radije bave svojim potrebama nego potrebama potrošača. “Radio sam za jednu veliku finansijsku kompaniju pre nekoliko godina i različiti sektori su svakodnevno klijentima slali mejlove. To nije marketing, to je cyber-praćenje”, izjavio je Sean Singleton. Najčešće su to firme koje usvajaju već postojeće komunikacijske sisteme koje svakako treba menjati, i konstruisati tako da potrošačke potrebe budu zaista na prvom mesto. U suprotnom, poput psa, ganjaćete stalno svoj rep.
Drugi primer loše orijentisanog fokusa jeste loš ili nikakav odnos prema mobilnim web stranicama. Neverovatnih 36% najvećih brandova (u Velikoj Britaniji) nije optimizovala svoj sajt za mobilne uređaje. To je potpuno besmisleno kada uzmete u obzir da je, na primer, 70% prometa Wallmarta ostvaren putem mobilnih uređaja.

4. Budite brzi!
Brzina kojom se dešavaju promene stalno raste, samim tim i poslovanje mora biti brže, kao i reakcije na akcije. Danas je mnogo lakše imati malu firmu i mnoge uspešne velike firme, danas, pokušavaju da razmišljaju kao start-upi. Kada si mali lakše i brže se krećeš.

5. Živeo video!
Video je već neverovatno efektan, a sve ukazuje na to da će postati još bitniji. Cisco predviđa kako će do 2017. video činiti 69% internet prometa. Nielsen smatra da će 64% oglašivača video koristiti kao centralni fokus marketinških strategija. Ovaj medij je popularan i efektan jer najbolje utiče na emocije. Slike u pokretu u kombinaciji sa zvukom najbliže su realnom životnom iskustvu. Ova činjenica objašnjava i zašto su TV oglasi 40 godina dominirali marketinškom scenom.

6. Udruženi marketing
Koliko je bitno da se unutar agencije slažete toliko je bitno da se agencije međusobno slažu i da kampanje ne trpe razne prepirke. Bitno je da svi zaposleni agencije znaju tačno o kakvom je klijentu reč i da rade na istoj kampanji. Isto tako, može se desiti da za jednog klijenta radi više agencija, naravno bitno je da se održe diplomatski odnosi kako kampanja i klijent ne bi trpeli.

7. Eksperimentišite!
David Bailsford je osoba koja može poslužiti kao odličan primer. Zadužen je za britanski olimpijski biciklistički tim u protekla dva poslednja takmičenja. David se fokusira na naizgled marginalne stvari i njihovo poboljšanje. Fokusirajući se na milion malih stvari ostvario je velike rezultate (osam zlatnih medalja na poslednje dv Olimpijade). Igrajte se, istražujte, mislite na male stvari i ostvarivaće te velike rezultate.

Izvor i foto: The Drum

Autor: Sean Singleton, managing director, Digital Annexe


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari