Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Sadržaj je najbitniji korisnicima društvenih mreža!

Zahvaljujući istraživanju Wave8 – The Language of Content, možemo da utvrdimo kako se menja odnos korisnika društvenih mreža prema brendovima. Istraživanje pokazuje da korisnici zahtevaju sve relevantniji sadržaj od brendova i žele da komunikacija bude što više personalizovana.

Iz tih razloga brendovi treba da budu spremni da udju u „dublju“ komunikaciju sa korisnicima, da im budu dostupniji i svoje prisustvo prilagode društvenim mrežama. Upravo prisustvo brenda na društvenim mrežama treba da inicira komunikaciju sa korisnicima, da ih aktivira i nikako ne sme da bude pasivno. Društvene mreže nisu oglasne table. Od brenda se sada zahteva da ponudi korisnicima relevantan sadržaj, jer je to upravo „okidač“ za komunikaciju sa brendovima.

Istraživanje Wave8 sprovedeno u Srbiji pokazuje da naša zemlja prati globalne trendove kada se radi o društvenim mrežama. Ono što je bilo opšte mišljenje potvrđeno je ovim istraživanjem, a to je da su tinejdžeri ti koji najbrže usvajaju nove sadržaje i prate svetske trendove. Ovo se posebno ogleda u sve većem korišćenju novih društvenih mreža i načinu pristupanja ka njima.

U Srbiji je Facebook i dalje dominantna društvena mreža, a slično je i u drugim zemljama regiona. Korisnici ove mreže, iako sve više koriste i druge, i dalje najviše vremena provede ulogovani na Facebook. Čak 77 odsto online populacije posećuje Facebook češće od jednom dnevno. Ovi rezultati su još veći ako se ima u vidu mlađa starosna grupa uzrasta od 16 do 24 godine. Čak 88 odsto njih posećuje Facebook više puta u toku dana.

Posle Facebooka najposećenija društvena mreža je kanal YouTube. Mlađa starosna grupa posećuje ovaj kanal više puta dnevno, 87 odsto njih, što daje novu perspektivu brendu koji se komunicira na ovoj platformi. Kako je video sadržaj sve učestaliji i korisnici ga sve više koriste, očekivano je da će brendovi biti u korelaciji sa ovim trendom.

Zanimljivo je da je komunikacija brenda i dalje najčešće u vidu fotografije i teksta što za posledicu ima da korisnici na to reaguju kroz „like“, ali da ne komentarišu. Istraživanje je takođe pokazalo da se na ličnim profilima najčešće deli video sadržaj.

Screenshot 2015-04-06 01.18.48

Da je korelacija izmedju brenda i korisnika na društvenim mrežama bitna, govori i podatak da je preko 71 odsto internet korisnika pristupilo nekoj zajednici okupljenoj oko brenda. Razlozi za to su različiti, a posebno se razlikuju među industrijama. Tako, nije isti razlog za pristupanje online brend zajednici u automobilskoj ili kozmetičkoj industriji i to brendovi treba da imaju na umu pri kreiranju svoje strategije na društvenim mrežama.

Razlozi za priključivanje zajednici okupljenoj oko nekog brenda:

Screenshot 2015-04-06 01.18.57(2)

Jedan od pokazatalja istraživanja Wave8 je da društvene mreže korisnici shvataju veoma lično. Međutim, iako su zabrinuti za personalne informacija koje na ovaj način postaju javne i dostupne, količina informacija koja se ostavlja na društvenim mrežama je i dalje jako velika. Koliko korisnici lično i blisko doživljavaju društvene mreže govori i činjenica da 30 odsto korisnika koje su drugi korisnici blokirali ili obrisali se zbog toga oseća nesrećno. Sa druge strane veoma su srećni kada neko lajkuje ili komentariše njihov postovan sadržaj.

Sva ova saznanja zajedno doprinose boljem razumevanju korisnika na internetu, na koji način im prići kao brend, kako komunicirati sa njima i koji im sadržaj ponuditi. Prisustvo brenda na društvenim mrežama treba da bude deo celokupne brend strategije uvek imajući u vidu specifičnosti koje brend treba da ima ka ovom kanalu komunikacije.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Marija Joksimović, Digital Account Director agencije Universal Media

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!