Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Sadašnjost je u online komunikacijama!

Sanja Milaković Kolundžija, partner agencije Executive Group specijalno za Marketing mrežu govori o nedavno sprovedenom istraživanju Digital Safari, da li kompanije u Srbiji imaju strateški ili taktički pristup društvenim mrežama i na koji način će oni u budućnosti uticati na tradicionalne medije.

Odakle je potekla ideja da Executive Group realizuje Digital Safari istraživanje?
Društvene mreže su danas sastavni deo naših života, i privatno i poslovno, a u svakom slučaju neizbežna su tema za sve koji se bave komunikacijama. Kako je u pitanju relativno nova oblast interesovalo nas je da dublje zavirimo u prakse i način razmišljanja kolega koji se ovom oblašću bave u Srbiji. Ovim smo želeli da damo i naš doprinos struci jer smatramo da Digital Safari pomaže da uspostavimo određene merljive indikatore stanja u struci kada je u pitanju upotreba društvenih medija u komunikacijama.

Digital Safari istraživanje je pokazalo da čak 90% kompanija ispitanika upotrebljava društvene mreže u okviru svog poslovanja i da gotovo polovina njih koristi ove alate u periodu od jedne do tri godine. Da li je ta tendencija bila primetna i kroz rad Executive Group-a sa klijentima i da li su ovo očekivani rezultati poslovanja kompanija u Srbiji?
Executive Group, agencija koja se bavi integrisanim komunikacijama, sa razvojem digitalnog odeljenja krenula je pre više od pet godina. U kratkom vremenskom periodu uspeli smo da razvijemo odeljenje koje zapošljava gotovo dvadeset ljudi i pruža usluge iz oblasti digitalnih komunikacija i upravljanja društvenim mrežama za preko petnaest aktivnih klijenata. Značaj inovativne komunikacione strategije prepoznat je i od strane naših dugogodišnjih klijenata, koje sada pored konsaltinga u oblasti odnosa s javnošću i marketinga uslužujemo i u oblasti digitalnih komunikacija. Naše iskustvo govori nam da kompanije u Srbiji polako, ali sigurno uviđaju da je, ne budućnost, već sadašnjost u online komuniciranju i da rezultati Digital Safari istraživanja to potvrđuju.

Prema ocenama Digital Safari ispitanika, Facebook je trenutno najznačajnija društvena mreža koja se ujedno i najviše koristi. Na koji način se ova društvena mreža koristi u okviru poslovanja kompanija u Srbiji i da li se može očekivati preuzimanje liderske pozicije od strane drugih komunikacionih alata?
Digital Safari istraživanje je pokazalo da je Facebook veoma važan profesionalcima koji se bave komunikacijama u Srbiji, što potvrđuje i činjenica da svega nešto više od 6% njih kažu da njihova kompanija nema Facebook stranicu, dok su se ostali učesnici ankete izjasnili da imaju jednu ili više stranica. Korporativne kompanijske strane privlače manje pažnje od proizvodnih i brend Facebook strana koje u najvećem procentu imaju i preko trideset hiljada fanova. U naredne dve godine, preko 90% kompanija učesnika Digital Safari istraživanja planira da poveća upotrebu društvenih mreža u okviru svog poslovanja. U istom periodu, ispitanici očekuju povećanje upotrebe YouTube i Twitter kanala, dok će Facebook zadržati svoju lidersku poziciju.

Nešto više od polovine ispitanika Digital Safari istraživanja tvrdi da nema posebno odeljenje koje je zaduženo za društvene mreže u njihovoj kompaniji, dok 48.4% ispitanika kaže da imaju posebno odeljenje. Šta je po Vašem mišljenju uspešniji način poslovanja i koji su ključni ljudi u kompanijama koji se bave ovom vrstom komunikacija?
Sama činjenica da gotovo polovina ispitanika Digital Safari istraživanja kažu da imaju posebno odeljenje koje se bavi društvenim medijima unutar kompanija ukazuje na to da je ovo perspektivno zanimanje, te poruka mladim generacijama svakako glasi da razmisle da li je to nešto u čemu bi mogli uspešno da se oprobaju. Što se tiče recepta za uspeh, to zavisi od kompanije i načina na koji organizuje, ali i investira u ovu oblast u svojoj kompaniji. Bez obzira da li kompanija ima sopstveno odeljenje ili joj u upravljanju društvenim mrežama pomaže spoljni partner poput agencije, bitno je ovom poslu pristupiti profesionalno. Treba se paziti polovičnih rešenja.
Rezultati Digital Safari istraživanja, takođe, pokazuju da se u onim kompanijama koje nemaju zasebno odeljenje za upravljanje komunikacijama na društvenim mrežama najčešće bave odeljenja za odnose s javnošću tj. korporativne komunikacije ili odeljenje za marketing. To deluje logično jer je u sva tri slučaja u pitanju neki vid komunikacije kompanije, ali ipak treba voditi računa da svaka od ovih disciplina od zaposlenih traži specifične veštine i da je teško očekivati da jedan isti profil zaposlenih ili jedan isti zaposleni obavljaju sve ove funkcije istovremeno.

Gotovo dve trećine ispitanika Digital Safari istraživanja ne angažuju spoljne saradnike poput agencija ili podizvođača za nastup njihovih kompanija na društvenim mrežama, dok oni koji angažuju spoljne saradnike najčešće to rade za usluge poput dizajna i produkcije web sajtova, aplikacija i ostalih online alata, kao i upravljanje društvenim mrežama kompanija. Šta konkretno za agencije predstavljaju ovi rezultati?
Ovi podaci ukazuju da je tržište Srbije dosta slično svetskim tržištima, gde je takođe prisutan trend da se kompanije u značajnoj meri opredeljuju da se upravljanjem društvenim mrežama bave unutar kompanija, dok se aktivnosti koje zahtevaju posebnu vrstu ekspertize, tehničkih veština i kreativnosti poveravaju spoljnim saradnicima. Agencijama ovo svakako može biti pokazatelj trenda kome treba da se prilagođavaju kako portfoliom usluga tako i strukturom zaposlenih.

Da li kompanije u Srbiji imaju strateški ili taktički pristup društvenim mrežama?
Gotovo polovina Digital Safari ispitanika kaže da je pristup njihovih kompanija društvenim mrežama strateški, a nešto više od polovine kaže da imaju strategiju nastupa na društvenim mrežama. Međutim, svega 5% ispitanika kaže da je ta strategija nezavisan dokument, u ostalim slučajevima ona je deo marketing ili PR strategije kompanije. Ovi podaci dovode u pitanje način na koji se shvata strategija i strateški pristup a šta to konkretno znači morali bismo da ispitamo novim istraživanjem.

Na koje elemente poslovanja kompanije pozitivno utiče upotreba društvenih mreža u Srbiji?
Stručnjaci koji se bave marketingom, odnosima s javnošću i digitalnim komunikacijama smatraju da upotreba društvenih mreža na našem tržištu najviše pozitivno utiče na povećanje vidljivosti i svesti o brendu, poboljšanje odnosa sa potrošačima i građenje lojalnosti prema brendu kod njih. Takođe, karakteristika komunikacije putem društvenih medija je dvosmerna komunikacija. To otvara mogućnost veće povezanosti sa potrošačima ili zainteresovanim stranama, ali istovremeno skraćuje vreme reagovanja na krizne situacije i zahteva konstantnu komunikaciju.

Po Vašem mišljenju, da li će i na koji način društvene mreže uticati na tradicionalne medije?
Dosta polemike se vodilo na ovu temu, pa smo kroz Digital Safari istraživanje želeli da ispitamo mišljenje stručnjaka u Srbiji. Stav skoro jedne četvrtine ispitanika je da će društvene mreže potisnuti pojedine tradicionalne medije iz upotrebe, dok većina ostalih ispitanika smatra da, iako će se društvene mreže koristiti sve više, to neće značajno uticati na tradicionalne medije. Lično mislim da će nove tendencije u komunikaciji uticati na tradicionalne medije i da će se oni menjati i prilagođavati novim potrebama, ali da ih neće u potpunosti potisnuti iz upotrebe. Televizija na nekim svetskim tržištima već prati ove promene, dok će ostali mediji u skorijoj budućnosti pokazati kako i koliko su spremni za novu eru komunikacija.

Autorka: Ivana Parčetić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!