today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Revolucija u NBA ligi

Od sezone 2017/18, na NBA parketima će po prvi put biti predstavljena do sada neviđena stvar. Neviđena za Ameriku, ali dobro poznata u Evropi. I ne, nisu u pitanju Teove asistencije.

Reč je o revoluciji u NBA advertajzingu. Po prvi put u istoriji, brendovi, odnosno njihovi logotipi, naći će se na dresovima košarkaša. Kada prvi put začuh ovu vest, zamislih se i zapitah za budućnost NBA lige kao takve. Odnosno, ne kao takve, već kao onakve kakvu je ja poznajem. Razumete šta hoću da kažem…
Elem, nakon prvih nekoliko impresija koje su išle u pravcu – “Opa, kopira se Evropa, a?”, ili “Eto, dočekasmo i mi da NBA nešto krade od nas, osim talenata”, počeh da vizualizujem te buduće dresove.

I to je izgledalo ovako:

Ili ovako:

Ili ovako (kad se baš, baš zaneh):

No, srećom po sve, dresovi ni izbliza neće izgledati kao goreprikazani. Naprotiv, pronađeno je lepo, šmekersko rešenje da svi oni koji su protiv reklama na dresovima u Americi ipak možda prihvate da nisu u pravu. Ako mene pitate, jako elegantno i suptilno rešenje (dabome, pa nije Raduljica bajker džabe bio uzdanica Milvokija).

Prihod klubova od oglašavanja na dresovima bi trebalo da bude oko 100 miliona dolara godišnje, što je impozantna brojka za kompromis veličine 2 ½ x 2 ½ inča.

No, komesar lige, Adam Silver, je naznačio da je u pitanju probni period, koji će trajati u naredne tri godine. Takođe, naglasio je da je ovaj iskorak bio neophodan, imajući na umu gorepomenuti prihod od reklama.

Ono što je zanimljivo jeste da se nisu sve NBA ekipe odlučile na ovakav korak, pa će „samo“ njih 17 imati reklame na dresu. Pored već viđenog Harlija Dejvidsona, koji će krasiti dres Jelena iz Viskonsina (eto šta učini dugogodišnje čitanje Sportkog Žurnala), tu su i mnogi drugi poznati brendovi – Western Union, General Electric, Sharecare, The Walt Disney Company, StubHub…

Ipak, sumu od 100 miliona dolara godišnje bi trebalo uzeti sa rezervom. Za sada je to samo prognoza, a znamo kako one umeju da se završe. Stoga ostaje da vidimo hoće li, poučeni iskustvom, NFL, MLB i NHL timovi krenuti utabanom stazom i staviti reklame na svoje dresove ili će se eksperiment neslavno završiti.

Bilo kako bilo, revolucija u američkom sportu počinje.
(Teo likes this)

Tekst napisao: Marko Jovanović, Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!