today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Return of I….

Povratak investicije je veoma bitan deo svakog biznis modela. Međutim, verujem da ne postoji samo povratak od investicije u biznis modelu već čitav skup povrataka koji omogućavaju da se biznis model razvije i ostvari efekat na tržištu koji očekuje.

Return of Idea
Verujem da povratak od ideje je moguć ako i samo ako je definisana njena budućnost u biznis modelu. Mnogi kada smišljaju ideju trude se da daju samo odgovor kako je nastala i njeno opravdanje bazirano je i/ili na istraživanju tržišta ili „sviđa mi se baš“ ili „dobra je ideja jer…“. Na pičevima je to jedan od glavnih slajdova. Opravdanje ideje ali unazad. Retko ko na piču predstavi ideju i viđenje njenog budućeg života u komunikaciji nekog brenda duže od jedne kampanje. Možda jer se i traže ideje koje odgovaraju na trenutak, stav, potrebu ili problem. Zato se i misli da su rešenje uglavnom ideje „šta i kako“ kao odgovor na brief klijenta. Nema „zašto“ ideja jer, ili ih ima kao „pozitivne društvene devijacije“, retko ko postavlja „zašto pitanje“ gde će odgovor govoriti i o budućnosti ideje i njenom životu. Možda jer je većina navikla da ideja treba da bude racionalno objašnjene, dok se zaboravlja da svaka dobra ideja u sebi ima i vizionarski deo, tačnije želju da što duže živi na tržištu. Da bi se desio povratak ideje i da ona postane „idea virus“ vašeg brenda ona treba da ima „zašto“ u sebi i skup verovanja koji će se predstaviti klijentu tokom piča. Samo „zašto“ ideje koje imaju putanju ka budućnosti, a ne samo racionalno pojašnjenje na osnovu istraživanja ili „dobrog nosa“ vraćaju se ka brendu dopunjene pozitivnim iskustvom i sa osmehom na licu koje predstavlja odraz iskustva tržišta.

Return of Inspiration
Povratak inspiracije koja je uložena. Koja je deo izazova. Koja je na prvom mestu odgovor na pitanje: Šta vas inspiriše da napravite dobru kampanju? Međutim, na tržištu je prisutno jedno drugo pitanje, koje glasi „Šta vas sprečava da napravite dobru kampanju“ na koje je lakše odgovoriti (i brže) i proizvesti dovoljan broj izgovora koji će se onda pretvoriti u probleme za koje će se „morati“ angažovati posebni stručnjaci da dokažu kako su ti izgovori stvarno problemi i kako se treba baviti njima umesto da se postavi pravo pitanje i krene sa definisanjem strategije posvećenosti kojoj su izazovu gorivo, dok kod izgovora jedini pozitivan momenat, i to na kratak period, su izlazne strategije, koje normalno da vidimo kao rešenje kada je pred nama gomila izgovora koje smo proizveli odgovarajući na pogrešno pitanje. Inspiracija kada se vrati posle primene strategije posvećenosti i generisanja skupa izazova kojima ćete biti posvećeni dovodi do rasta biznis modela u „širinu“. Konkretno, return of inspiration je deo dobro content marketinga.

Return of Innovation
Kada su inovacije u pitanju, kažu da postoje samo tri vrste kompanija na svetu.

  • Kompanije koje se pitaju šta su inovacije
  • Kompanije koje prate inovacije
  • Kompanije koje kreiraju inovacije

Samo dve od tri imaju šasnu za povratak od inovacije, dok jedna od te dve ima veću šansu da povratak od inovacije. Pogađate koja.

Inovacija ne mora da bude samo neko tehničko dostignuće na koje će svet da kaže „wow“. To može da bude i nov pristup tržišnim komunikacijama. Proizvodnja mobilnih trenutaka i pokretanje mobilnih pokreta na tržištu. Inovacija može da bude i način organizacije i unapređenje postojećeg biznis modela, gde se dobrom analizom svih celina uoče mogućnosti za inovativno unapređenje. Možete inovacije da kreirate „iznutra ka van“ ili „human (customer) cetered design“, bitno je da je ona inovacija za one kojima „služite“ na tržištu, ne samo za vas.

Potrebno je vreme da se desi povratak od inovacije. Vreme koje je neobnovljiv resurs koji posedujemo i koji je naša najveća investicija u inovacije. Vreme koje je vrednije od novca jer je uloženo u inovaciju.

Return of intellectual capital
Povratak od intelektualnog kapitala koji investirate i posedujete. Koji podržavate da se razvije i oplodi u vašem poslovnom okruženju, da bi vam se „intelektualni prinos“ vratio jednog trenutka. Posedujete ga svakako, samo je pitanje da li mu dozvoljavate da se razvije, ili se plašite da će vas napustiti u nekom trenutku. Hoće, ako mu ne dozvolite da se razvije i to kroz dva koloseka. Svrhu i Smisao. Svrhu koju ćete vi iskoristiti da razvijete biznis model. Smisao koji će omogućiti intelektualnom kapitalu da se razvija i donosi plodove i sebi i vama.

Return of information
Mnogi koji se bave tržišnim komunikacijama, posebno njenim digitalnim delom, složiće se da danas u sekundi proizvede tolika količina informacija za tržište koja ne može da se uporedi sa brojem zrna peska u Sahari. I da u tom okeanu informacija, sa hiljade i hiljade talasa, sa raznim tržišnim životinjama, gde se cene najviše ajkule, koliko god da su delfini bolji za tržište, potrebno je uočiti informacije koje daju pravi kurs i imaju vrednost za gomilu tržišnih brodova koji plove informatičkim okeanom. Informacija danas treba da bude edukativna i zabavna da bi imalu neku tržišnu šansu. Svest o tome da na informacije deluju zakoni fizike može značajno da olakša kreatorima informacija njihov posao. Potrebno je samo malo više Njutna primeniti i eto efekata i sigurnog povratka od informacija.

Autor teksta: Aleksandar Saša Grbović
Izvor: LinkedIn

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!