Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Reputacija je sve!

Segment PR-a prati sudbinu globalne ekonomije. Ekonomska kriza koja traje od 2008. godine, ozbiljno je uzdrmala, pre svega, finansijske pozicije segmenta odnosa sa javnošću na tržištu Srbije. Pad proizvodnje, prodaje i tražnje, finansijska nelikvidnost i smanjena zaposlenost naveli su privredne subjekte u Srbiji da u cilju smanjenja troškova među prvima smanje, ili čak ukinu budžete za PR, marketing i oglašavanje. Takav potez je samo na prvi pogled bio logičan, iz aspekta menadžera kompanija. Smanjenje troškova – da, ali po koju cenu?
Upravo je u vremenima ekonomske krize potrebno intenzivnije raditi na kreiranju reputacije privrednih subjekata i njihovih proizvoda i usluga, odnosno brendova. Tada treba ubediti korisnike i kupce da svoje smanjene budžete usmere u kupovinu određenih roba i usluga. S obzirom da realno nema finansijskih sredstava za obimne i skupe oglasne kampanje, PR ostaje sredstvo kojim se može braniti i unapređivati reputacija, posebno u ovim kriznim vremenima. Menadžeri koji su to na vreme shvatili, mogu da očekuju da će se njihov biznis brže oporavljati u vremenima posle krize. U prilog ovoj tezi govore i primeri velikih multinacionalnih kompanija iz segmenta public and corporate affairs, koje u poslednje vreme ostvaruju rast prometa i prihoda, pre svega od klijenata iz finansijskog sektora, koji je u najrazvijenijim zemljama bio najviše pogođen globalnom finansijskom krizom. Oni su shvatili da pad reputacije znači i pad poverenja, što je pogubno za sektor finansijskih usluga.
PR ima tu mogućnost da funkcioniše i u veoma teškim vremenima, i da ne zavisi od skupih marketinških kampanja, već da kreativnim pristupom, koristeći sve moguće kanale komunikacije, šalje željene poruke do korisnika usluga i kupaca proizvoda. Novih kanala komunikacije je sve više. Fenomen interneta i njegov brzi razvoj geometrijskom progresijom, otvara prostor za veliki broj novih kanala komunikacija, od kojih društvene mreže poput Fejsbuka u Srbiji imaju zaista veliki potencijal.

Autor: dr Vladimir Krulj
Izvor: Vreme (br. 1104)

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!