Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Reorganizacija agencija – hajp ili nasušna potreba?

“Agencije će morati da se menjaju ili će nestati” – ovim rečima, koje zvuče pomalo kao smrtna presuda za većinu organizacija iz kreativnih industrija, svoje izlaganje je završio Džamšid Alamuti (Jamshid Alamuti) idejni tvorac Kreativnog inkubatora i osnivač Pi škole.

On je predavanje održao na godišnjem festivalu kreativnosti ADCE festivalu u Barseloni, među kojima su u publici bili i ovogodišnjih polaznici Pi škole – profesionalci iz svih oblasti kreativni industrija. Da će agencije morati da pretrpe ozbiljne organizacione i strukturalne promene, i mnogim polaznicima je bilo jasno. Novi mediji, digitalna transformacija – utiču i menjaju sve aspekte života – i njegov privatni i poslovni deo. Zbog toga je i zadatak ovogodišnje Pi škole i njenog Kreativnog inkubatora bio da ponudi pravce i ideje po kojima će se razvijati agencije i ostale organizacije koje imaju kreativnost u centru svojih organizacionih struktura.

Ipak, Jamšidova “presuda” nije toliko obeshrabrujuća – reorganizacija je proces koji će se dešavati postepeno i desiće se onda kada agencije za to budu spremne.
“Ako se osećate udobno, onda još uvek niste spremni za promenu”, rečenica je koju nam je Džamšid često ponavljao, a u Whitepaperu “Potencijalni biznis modeli kreativnih organizacija budućnosti”, publikaciji koja objedinjuje naučeno u Kreativnom inkubatoru dodaje i da: “Na svetu postoje milioni klijenata kojima trebaju kampanje, ali oni ne žele da potroše vreme, novac, niti svoje nerve… To ih vodi do agencija za oglašavanje. S druge strane, poštoje milioni kreativaca koji imaju vredne ideje, a koji više ne žele da budu deo agencija zbog svih ograničenja koje agencije imaju. Njihove ideje klijenti bi rado kupili, ali često ne mogu da dođu do njih” – istakao je Alamati.

Da su agencije organizacije koje ne mogu da zadovolje sve potrebe kreativnih pojedinaca koji u njoj rade svesni su svi koji su ikada radili u agencijama. Zbog toga će reorganizacija istih nastati kao posledica realnih potreba ljudi, da bi se menjalo okruženje u kom rade.

Jedan od potencijalnih modela organizacije kreativnog posla u 21. veku jeste i okupljanje pojedinaca oko platformi i fluidnih organizacionih struktura. Ovakve platforme pružiće prostor za rad kreativcima koji su stalno zaposleni i u slobodno vreme žele da rade ono što ih inspiriše, frilenserima, ali i ljudima koji trenutno ne rade u kreativnim industrijama, ali vladaju oblašću/industrijom u kojoj klijent posluje.

Kada jedan poslovni model dobro radi, kao što je to slučaj i sa biznisom ili proizvodom (životni ciklus organizacije), on neminovno dolazi do tačke sazrevanja iz koje ne može više da raste i da se razvija. Tada sledi period krize u kojoj se dešava ili preporod kompanije i nov porast performansi ili nastavak opadanja i, posledično smrt. Na nivou industrije, mi se trenutno nalazimo u fazi u kojoj je potrebno osmisliti nove modele organizovanja kreativnosti i načina da se klijentu isporuče rezultati.

Kompanijama i njihovim brendovima, robi i uslugama će još dugo biti potrebne kreativne kampanje i dobro dizajnirane komunikacije da bi došli do svoje ciljne publike. Poslovi oglašavanja i marketinga se ne nalaže pred opasnošću od gubitka posla, jer dok je brendova postojaće i potreba za njima. Ipak, aspekti u kojima deluje ova industrija, a pre svega zahtevi u kojima stvaraju kreativni pojedinci se menjaju i zbog toga će i agencije morati da pretrpe promene.

Za Marketing mrežu piše: Aleksandra Vuković, osnivačica i direktorka Nura.agency

“White paper” je publikacija Kreativnog inkubatora Pi škole u kojem su objedinjena učenja i studije slučaja ovogodišnjih polaznika i njihovih profesora. Naziv publikacije je “Potencijalni biznis modeli kreativnih organizacija budućnosti”, a možete je preuzeti na zvaničnom sajtu Pi škole LINK.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koliko je kreativna industrija važna za razvoj privrede Srbije?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!