today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Remarketing

Remarketing nije alat, nije tehnološka platforma ili neki software, remarketing je koncept i tehnika. On se odnosi na akt prikazivanja reklama ljudima koji su već imali interakciju sa vašim brendom. U digitalnom svetu to predstavlja sve ljude koji su već prethodno posetili vašu web stranicu.

Svet bez remarketinga
Taj svet je ustvari jedno veoma, veoma tužno mesto. Zašto? Godinama smo slali posetioce na naše web stranice i hteli da naprave određenu akciju (kupovinu, email signup, kontakt, itd). U savršenom svetu bi 100% posetilaca web stranice ispunilo našu traženu akciju. Nažalost, realnost izgleda potpuno drugačije od savršenog sveta – samo 2-3% njih će tokom prve posete zaista i ispuniti traženu akciju.

Znači, od 100 posetilaca u proseku će samo 2 ili 3 kupiti proizovod, kontaktirati vas ili uraditi šta god vaša tražena akcija bila. To je tužno, jer su ovi ljudi već pokazali interes posetivši vašu web stranicu, a akciju verovatno nisu ispunili iz hiljadu i jednog razloga. Možda su na poslu pa ne smeju previše biti na internetu, možda su hteli videti još nekoliko ponuda od konkurencije, a na vašu već zaboravili, možda im je dete u tom trenutku ušlo u sobu pa su izašli iz browser-a? Ili koji god to drugi razlog bio.

Pre postojanja remarketinga, nije bilo nikakvog načina da te ljude možemo na neki način pratiti ukoliko nam nisu ostavili email, pretplatili se na youtube kanal ili postali fanovi na Facebook stranici. Blago rečeno, u većini slučajeva vi tog posetioca nikada više ne biste videti. To je poprilično veliki problem, pogotovo ukoliko planirano dovodimo posetioce uz pomoć plaćenih oglasa, a oni napuštaju web stranicu bez da su ostavili ikakvog traga.

Remarketing je otvorio vrata u potpuno novi svet
Zamislimo da imamo online radnju obuće i reklamiramo jedan par lepih muških kožnih cipela. Šaljemo posetioca na web stranicu, a on ne dovršava kupovinu jer je bio na poslu i njegov šef je ušao u kancelariju. Morao je zatvoriti prozor u browser-u, govoreći sebi u tom trenutku “baš su lepe te cipele, kada se vratim kući odmah ću ih kupiti”. Naravno, kada se vratio kući dočekale su ga porodične obaveze i on je u potpunosti zaboravio na cipele, što je veoma tužno jer ih je stvarno želeo imati. Šta mi sada možemo uraditi? Solucija je remarketing.

Kako remarketing funckioniše?
Remarketing je ustvari cookie (kolačić) bazirana tehnologija koja koristi jednostavan JavaScript code (kod) koji će pratiti vašu publiku i posetioce preko interneta. Njegovo funkcionisanje je veoma jednostavno. Vi plasirate mali deo JavaScipt koda na vašu web stranicu (koji nije vidljiv vašim posetiocima) i taj kod svakom ko poseti vašu web stranicu automatski integriše “pretraživački kolačić”, koji nama kao marketarima dopušta da targetiramo ljude koji su već prethodno posetili web stranicu ili njene određene delove.

U prevodu, kada god novi posetilac dođe na našu web stranicu, CODE je pokrenut, a nama ostaje IP adresa osobe koja koristi određen uređaj. Taj proces “označavanja” posetioca nam dopušta da samo njima prikazujemo određene reklame. Vratimo se na primer gde je posetilac hteo kupiti cipele koje su mu se svidele, ali je radi raznih okolnosti zaboravio na njih i našu web stranicu. Recimo da je u jednom trenutku stavio cipele u “korpu” ali nije dovršio kupovinu. U tom slučaju, naš CODE je pokrenut (postavili smo ga da označi sve posetioce koji su stavili određen proizvod u korpu, ali nisu dovršili kupovinu). U ovom slučaju smo u mogućnosti napraviti posebnu reklamu (na primer, reklama koja daje popust za isti proizovod od 10%), i targetirano prikazati reklamu samo grupi ljudi koji su stavili taj proizvod u korpu, ali nisu dovršili kupovinu. Na taj način će označena osoba videti našu reklamu na drugoj web stranici ili mobilnoj aplikaciji i klikom na reklamu se vratiti na stranicu gde može dovršiti kupovinu cipela.

Remarketing nam dopušta da ljude pratimo bukvalno preko celog interneta
Dve najveće i najmoćnije platforme za remarketing su, naravno, Google i Facebook. Uz pomoć Google-a u mogućnosti smo remarketing koristiti bukvalno preko celog interneta (na svim web stranicama i mobilnim aplikacijama gde se prikazuju reklame). Facebook nam dopušta da remarketing koristimo primarno na njihovoj platformi, Instagramu, kao i na raznim mobilnim aplikacijama koje su u partnerstvu sa Facebook-om.

Načini na koje možete iskoristiti remarketing
Recimo da na vašoj web stranici vodite sekciju “Novosti”. Kreirali ste veoma zanimljiv članak koji daje dosta vrednosti ciljnoj grupi (nešto kao ovaj članak). Postavili ste CODE za remarketing i nakon 7 dana skupili publiku od 5.000 ljudi koji su pročitali vaš članak. Putem Facebook-a pravite reklamu za povećanje broja lajkova, ali ne targetirate “u prazno”, već targetirate ljude koji su se već upoznali sa vašim brendom (čitali članak), koji će verovatno hteti lajkovati vašu Facebook stranicu i postati deo zajednice. Druga opcija bi bila više orijentisana na prodaju. Na primer, tri dana nakon čitanja ovog edukativnog članka vidite banner-reklamu koja prenosi poruku / -40% popust za usluge implementacije sistema remarketinga /

Primer za poslovanje uslugama
Na vašoj web stranici imate pet različitih usluga i na svakom pojedinačnom linku za uslugu ste postavili CODE za remarketing. Znači, počinjemo označavati posetioce na pet različitih segmenata (5 ciljnih grupa koje se interesuju za različite usluge). Nakon mesec dana smo u svakom od 5 segmenata skupili po 500 target osoba. Sada smo u mogućnosti praviti unikatne reklame (recimo na Facebook-u), koje će se prikazivati samo grupi koju mi odaberemo.

Možemo uzeti primer stomatologa koji ima pet usluga (protetika, popravka, implanti, čišćenje zuba i hirurške intervencije). Stomatolog želi pokrenuti kampanju -20% na ugradnju implantata. Pravimo Facebook post sa slikom koja prenosi poruku o popustu od -20% i targetirano se reklamira samo ljudima koji su već prethodno posetili web stranicu – uslugu – ugradnja implantata. Na ovaj način ne ciljamo “u prazno”, već precizno prikazujemo poruku veoma kvalifikovanoj i targetiranoj grupi.

Implementacija remarketinga u vaše poslovanje
Kako bi iskoristiti moć remarketinga, prvobitno morate vašu web stranicu povezati sa Google Analytics-om, kao i napraviti korisnički račun na Google AdWords-u. Više informacija možete naći na Google-ovom support-u.

Autor teksta: Faris Biogradlić, izvršni direktor / CEO, Paradox

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!